Οδηγούμε το Suzuki Swace Hybrid

H Suzuki αποδεικνύει πως πολλούς χώρους για τους επιβάτες, δε διαθέτουν μόνο τα SUV, αντιθέτως.

Από τις πιο ενδιαφέρουσες και αξιοπρόσεκτες προτάσεις στον τομέα των οικογενειακών αυτοκινήτων, αποτελεί το Swace Hybrid της Suzuki. Η ιαπωνική φίρμα προτίμησε να εγκαινιάσει -κατά κάποιο τρόπο- μια νέα κατηγορία, που δεν είναι άλλη από την compact station.

Έτσι, προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση σχετικά με την άνεση των επιβατών εντός καμπίνας, δίχως το αυτοκίνητο να αφορά την κατηγορία SUV, μια από τις πιο δημοφιλείς των τελευταίων ετών, και όχι μόνο στη χώρα μας, φυσικά.

Οι ομοιότητες είναι πολλές με το Toyota Corolla Touring Sports και στην πραγματικότητα, είναι μια ακόμα φορά στην οποία οι δύο εταιρείες συνεργάζονται για την παραγωγή ενός νέου μοντέλου. Η πιο πρόσφατη ήταν με το Across.

Οι διαφοροποιήσεις έγκεινται στα εμβλήματα, αλλά και στο εμπρός μέρος του οχήματος, εκεί όπου παρατηρούνται τρεις εσοχές στον προφυλακτήρα, αντί μιας στο Toyota. Διακρίνονται οι προβολείς Bi-LED, ενώ στα πλευρά διατηρείται ο σχεδιασμός με τα έντονα νεύρα στα φτερά, με τις πόρτες -από την πλευρά τους- να δημιουργούν έναν δυναμικό design.

Οι διαστάσεις του είναι αρκετά μεγάλες και εγγυάται άπλετους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Το μήκος του ανέρχεται στα 4,655μ., το πλάτος στα 1,460μ., το ύψος στα 1,460μ. και το μεταξόνιο στα 2,700μ. Τα 596 λίτρα του χώρου αποσκευών, μπορούν άνετα να γίνουν 1.232, εφόσον, βέβαια, αναδιπλωθεί η πίσω σειρά καθισμάτων. Τα εμπρός προσφέρουν ικανοποιητικά επίπεδα πλευρικής στήριξης και πίσω μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα δύο ενήλικες, ενώ ο τρίτος θα αναγκαστεί να στριμωχτεί λιγάκι.

Στο εσωτερικό, η αέρινη σχεδίαση δημιουργείται χάρη στην ενιαία φέτα στο ταμπλό. Για το σύστημα πολυμέσων χρησιμοποιείται μια οθόνη 8 ιντσών, που περιλαμβάνει Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink, ενώ ακριβώς από κάτω, εντοπίζονται τα εύχρηστα χειριστήρια για τον κλιματισμό και η λειτουργία S-FLOW. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα φόρτισης του smartphone με επαγωγικό τρόπο.

Επειδή η Suzuki ήθελε να λανσάρει ένα πραγματικά υβριδικό αυτοκίνητο και όχι ένα ήπια υβριδικό (MHEV), αποφάσισε να δανειστεί το υβριδικό σύστημα του Toyota Corolla 1.8lt. Ο κινητήρας είναι 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός βενζίνης, που συνεργάζεται με το κιβώτιο e-CVT και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, με το πιο ισχυρό να αποδίδει 72 ίππους. Το άλλο αποδίδει 23 ίππους.

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 122 ίππους. Προκειμένου η κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα (5,7 λίστα στα 100 χλμ., διαπιστώσαμε), το Suzuki Swace Hybrid κινείται μόνο με ηλεκτρισμό έως την ταχύτητα των 40χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, αναλαμβάνει το συμβατικό μοτέρ, δίχως ο οδηγός να αισθανθεί έντονες δονήσεις από τη λειτουργία του.

Σημειωτέον, πως μέσω της θέσης Β του κιβωτίου, άρα μέσω της πέδησης του κινητήρα, φορτίζεται παράλληλα η μπαταρία του υβριδικού συστήματος, κάτι που σημαίνει πως δε θα αδειάσει ποτέ. Αρκεί δηλαδή μια κατηφόρα και η μονάδα γεμίζει γρήγορα. Τα προφίλ οδήγησης είναι τρία (Eco, Normal και Sport) και το αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί άνετο σε κάθε περίπτωση.

Εμπρός «φοράει» γόνατα McPherson, πίσω διπλά ψαλίδια και μπορεί άνετα να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο δε θα ανησυχήσει καθόλου, σε δρόμο με στροφές θα κινηθεί αξιοπρεπώς και αν δεν το παρακάνεις, η κατανάλωση μπορεί να φτάσει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα στα 100χλμ.

Τα 0-100χλμ./ώρα σε επιτάχυνση, ολοκληρώνονται σε 11,1 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα, με τις εκπομπές να φτάνουν τα 103 γρ./χλμ. Στη χώρα μας διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις GL+ και GLX.

Δημοφιλή