Όλο το βάρος στην τουριστική προβολή της Ρόδου

Άμεσες πρωτοβουλίες από Υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ και ταξιδιωτικούς πράκτορες.
alexandrumagurean via Getty Images

Η Ρόδος αποτελεί από τα πιο προβεβλημένα νησιά της χώρας μας και παράλληλα μπροστάρη του ελληνικού τουρισμού.

Προκειμένου να διαφυλαχθεί η εικόνα της, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές σε μέρος του νησιού και να συνεχιστεί όσο το δυνατόν γίνεται ομαλότερα η τουριστική σεζόν, αλλά και οι μελλοντικές, το Υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, σχεδίασαν και ήδη εφαρμόζουν συγκροτημένο πρόγραμμα πρωτοβουλιών για την προώθηση της Ρόδου στο εξωτερικό.

Επίσης, χθες υπήρξε και σύσκεψη με σχεδόν 100 εκπροσώπους Συνδέσμων Ταξιδιωτικών Γραφείων και Τour Οperators από όλη την Ευρώπη, με τη συμμετοχή της ECTAA (Ευρωπαϊκή Ένωση Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Πρακτόρων), του HATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων) και της FEDHATTA (Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Γραφείων).

Οσον αφορά στο Υπουργείο Τουρισμού και στον ΕΟΤ, αποφασίστηκαν τα εξής:

Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει:

  1. Διοργάνωση ταξιδιών δημοσιογράφων και opinion makers από το εξωτερικό στη Ρόδο, εντός του Αυγούστου.

Οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού προετοιμάζουν αποστολές δημοσιογράφων, bloggers και influencers από σημαντικές αγορές - στόχους όπως η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Πολωνία, Κάτω Χώρες και η Ιταλία, στη Ρόδο, με στόχο την παραγωγή θετικής αρθρογραφίας και τον διαμοιρασμό μαρτυριών (testimonials) για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού ως ασφαλούς προορισμού, ελκυστικού για διακοπές.

Οι αποστολές θα ξεκινήσουν άμεσα σε συνεργασία με σημαντικούς partners των ξένων αγορών και τις τοπικές αρχές.

  1. Επανεκκίνηση προγραμμάτων συνδιαφήμισης με τους μεγάλους tour operators και αεροπορικές εταιρίες που είχαν διακοπεί λόγω πυρκαγιών σε κάποιες αγορές του εξωτερικού

Παράλληλα ο ΕΟΤ επανεκκινεί την προβολή της Ρόδου στα προγράμματα συνδιαφήμισης με τους μεγάλους ταξιδιωτικούς ομίλους μετά την προσωρινή διακοπή λόγω των πυρκαγιών και όσο διαρκούσε η αναστολή πολλών πτήσεων.

Αξιολογώντας τις ειδικές συνθήκες κάθε αγοράς, οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού σε συνεργασία με τις τοπικές ομάδες των Tour Operators επανασχεδιάζουν τα co- marketing plans με στόχο την ενίσχυση των δράσεων που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της τουριστικής ενίσχυσης προς τη Ρόδο.

  1. Ενίσχυση της προβολής της Ρόδου στις καμπάνιες συνδιαφήμισης και διαφήμισης που τρέχουν ήδη σε 18 χώρες του εξωτερικού.

Την τρέχουσα χρονική στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα διαφήμισης και συνδιαφήμισης από τις κατά τόπους Υπηρεσίες ΕΟΤ στις σημαντικότερες αγορές του εξωτερικού που αποτελούν και βασικές πηγές προέλευσης τουριστών, ειδικότερα για την Ρόδο.

Ταυτόχρονα υλοποιούνται προγράμματα συνδιαφήμισης ετήσιας διάρκειας σε βασικές αγορές -στόχους. Τα ετήσια προγράμματα εξελίσσονται σε επιμέρους φάσεις και στοχεύουν στην προβολή της Ελλάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης και εκτός της σεζόν.

  1. Συνεχής ανταλλαγή πληροφοριών και για άμεση ενημέρωση και συνεργασία μεταξύ ΕΟΤ-Υπηρεσιών ΕΟΤ Εξωτερικού, της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και λοιπών τοπικών και ιδιωτικών φορέων για επικοινωνιακή διαχείριση και διάχυση μηνυμάτων στις αγορές.

Ήδη υπάρχει επικοινωνία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ως προς την οριοθέτηση και συγκεκριμενοποίηση του πλάνου προβολής και ενεργειών, που θα συντονίσει το Υπουργείο Τουρισμού ώστε να υπάρξει πλήρης συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας και ΕΟΤ, έχοντας κοινά αποδεκτή επικοινωνιακή στρατηγική και μήνυμα ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο και αποδοτικότερο αποτέλεσμα.

Οι Υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού βρίσκονται σε άμεση και στενή επικοινωνία με φορείς του δημόσιου αλλά και του ιδιωτικού τομέα, για την παρακολούθηση της πορείας των αγορών και την τροφοδότηση στοιχείων για τη στρατηγική επικοινωνίας που θα ακολουθηθεί προκειμένου, να αναδειχθεί το μήνυμα, ότι ο προορισμός έχει επανακάμψει και μπορεί να καλωσορίσει τους επισκέπτες.

  1. Επεξεργασία σχεδίου μακροπρόθεσμης προβολής της Ρόδου.

Η αξιολόγηση των στοιχείων που θα προκύψουν από την απόδοση των αγορών - στόχων και τις άμεσες ενέργειες επικοινωνίας για αντιστροφή του κλίματος και συνακόλουθα του travel sentiment για τον προορισμό, θα αποτελέσουν τη βάση για ένα σχέδιο προβολής της Ρόδου σε βάθος χρόνου, με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νησιού, αλλά και τις δράσεις βιωσιμότητας που θα καταστήσουν τον προορισμό ένα παράδειγμα για όλη τη Μεσόγειο. Η τουριστική κρίση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία που μπορεί να αποτελέσει την κατάλληλη αιτία για την αναβάθμιση ή/και τον επαναπροσδιορισμού της εικόνας του τουριστικού προορισμού.

Ευρωπαίοι τουριστικοί πράκτορες για την επιστροφή των τουριστών στη Ρόδο και την Κέρκυρα

Η ECTAA (Ευρωπαϊκή Ένωση Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Πρακτόρων), ο HATTA (Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων) και η FEDHATTA (Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Ταξιδιωτικών και Τουριστικών Γραφείων) πραγματοποίησαν κοινή συνεδρίαση με ταξιδιωτικούς πράκτορες και tour operators από όλη την Ευρώπη για να γίνει ένας απολογισμός των τελευταίων εξελίξεων στη Ρόδο και την Κέρκυρα.

Ο Γιώργος Χατζημάρκος, περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, ο οποίος επέβλεψε την ασφαλή εκκένωση και την παροχή φροντίδας σε περισσότερους από 25.000 παραθεριστές, έδωσε μια συνολική εικόνα των εξελίξεων της περασμένης εβδομάδας και ένα απλό μήνυμα:

Η ζωή επιστρέφει πλέον στους κανονικούς ρυθμούς για ολόκληρο το νησί της Ρόδου, συμπεριλαμβανομένων και των λίγων περιοχών που επλήγησαν. Οι κάτοικοι της Ρόδου, που ήταν ηρωικοί και ανιδιοτελείς αυτές τις δύσκολες μέρες, μαζί με την ελληνική πολιτεία, ανυπομονούν να συνεχίσουν να προσφέρουν τη φροντίδα και τη μοναδική τους φιλοξενία στους ξένους επισκέπτες. Από τα 41 ξενοδοχεία που εκκενώθηκαν, ήδη λειτουργούν και πάλι τα 35. Η εξέλιξη της κατάστασης αξιολογείται κάθε 6 ώρες ενώ η αξιόπιστη και έγκαιρη ενημέρωση παραμένει κορυφαία προτεραιότητα.

Κλείνοντας, ο κ. Χατζημάρκος προέτρεψε τα τουριστικά γραφεία και τους tour operator να επικοινωνούν με τις τοπικές αρχές για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τις δραστηριότητες τους στη διεύθυνση: mailto:rhodesislandofficial@gmail.com.

Ο Κωνσταντίνος Ζήκος, σύμβουλος της Υπουργού Τουρισμού, καθώς και η Έφη Στυλιδιάδη προϊσταμένη Τμήματος Διαφήμισης του ΕΟΤ, η οποία συμμετείχε εκπροσωπώντας τον γεν. γραμματέα του Οργανισμού Δ. Φραγκάκη, τόνισαν τη σημασία της θετικής επικοινωνίας για τον προορισμό.

Η εικόνα της Ρόδου έχει πληγεί σημαντικά, έχει σχεδιαστεί μια πολύ-επίπεδη καμπάνια για την υποστήριξη των tour operator στις προσπάθειες τους να πείσουν τους υποψήφιους επισκέπτες ότι μπορούν να απολαύσουν τις ομορφιές του νησιού.

Για υποστήριξη και πληροφορίες, οι ταξιδιωτικοί και οι τουριστικοί πράκτορες μπορούν να επικοινωνήσουν με το τοπικό τους γραφείο του ΕΟΤ ή να στείλουν μήνυμα στο marketing@gnto.gr.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, οι τουριστικοί πράκτορες αναγνώρισαν τη δέσμευση των ελληνικών αρχών καθώς και του τοπικού πληθυσμού να προστατεύσουν τους επισκέπτες και επεσήμαναν τα θέματα που προκαλούν ανησυχία στους παραθεριστές και είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν κατάλληλα.

Ο Λύσανδρος Τσιλίδης, πρόεδρος της FEDHATTA, ο Νίκος Κελαϊδίτης, Πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ και ο Eric Drésin, γενικός γραμματέας της ECTAA, τόνισαν ότι η στενή συνεργασία μεταξύ FEDHATTA, ΗΑΤΤΑ, ECTAA και ΕΟΤ τα τελευταία τρία χρόνια διασφαλίζει ότι οι ταξιδιωτικοί και οι τουριστικοί πράκτορες έχουν άμεση και έγκυρη πληροφόρηση για τα θέματα που τους αφορούν. Ταυτόχρονα, έγινε σαφές πως η Ελλάδα μπορεί να ξεπεράσει καλύτερα τέτοιες τραγικές συγκυρίες παραμένοντας σε σύνδεση, μέσω της ECTAA, με περισσότερες από 80.000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις – μέλη της.

Ο νέος γενικός γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού, Μάριος Φλουρής, συμμετείχε έκτακτα στην σύσκεψη απευθύνοντας ένα σύντομο χαιρετισμό τονίζοντας ότι το Υπουργείο Τουρισμού θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων συμβάντων και διαβεβαίωσε πως όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές θα έχουν την αμέριστη συμπαράστασή του.

Ο Frank Oostdam, πρόεδρος της ECTAA, κλείνοντας τη συνάντηση τόνισε ότι «η εμπιστοσύνη είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις. Η Ελλάδα έδειξε ότι μπορεί να αντιμετωπίσει απροσδόκητα γεγονότα μεγάλης κλίμακας με ανθρώπινο και αποτελεσματικό τρόπο και αυτό το επίτευγμα δεν πρέπει να υποτιμηθεί».

Πρόσθεσε ότι «τα γεγονότα της περασμένης εβδομάδας θέτουν ερωτήματα για τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής στο επιχειρηματικό μοντέλο της τουριστικής αγοράς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ECTAA, FEDHATTA και HATTA θα πραγματοποιήσουν συνάντηση στην Αθήνα στις 28 και 29 Σεπτεμβρίου – στην οποία έχει κληθεί να συμμετάσχει και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου - για να συζητήσουν με τις ελληνικές αρχές με ποιο τρόπο θα πρέπει να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις στις τρέχουσες και μελλοντικές προκλήσεις και θα διασφαλίσουν ότι τα ταξίδια θα γίνουν πιο βιώσιμα».

Δημοφιλή