Πέντε αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στα φαγητά που επιλέγουμε - για εμάς και τον πλανήτη

... και βασίζονται στην χορτοφαγική διατροφή.
Παντζάρια στο πιάτο μας
Παντζάρια στο πιάτο μας

Ολοι γνωρίζουμε ότι η χορτοφαγική δίαιτα είναι καλύτερη για το πλανήτη από το να τρώμε κρέας, αλλά πώς αλλιώς μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι το φαγητό που τρώμε δεν βλάπτει τον πλανήτη;

Αυτή είναι η ερώτηση πίσω από την καμπάνια της Knorr Eat for Good ( Tρώγοντας για το Kαλό) που συμπεριλαμβάνει «Οι 50 τροφές που διαμορφώνουν το μέλλον» - φαγητά που μπορούμε να καταναλώσουμε περισσότερο επειδή είναι θρεπτικά με φυσικό τρόπο, έχουν λιγότερη (κακή) επιρροή στον πλανήτη μας από τα φαγητά από ζωικά προϊόντα και μπορούν να περιφρουρήσουν το μέλλον των όσων τρώμε.

Εδώ είναι πέντε εύκολοι τρόποι να το πετύχουμε αυτό.

1. Να αλλάξουμε τις κόκκινες ντομάτες με πορτοκαλί ντομάτες

Οι πορτοκαλί ντομάτες είναι πιο γλυκιές και λιγότερο όξινες από τις κόκκινες συγγενείς τους, και περιέχουν την διπλή βιταμίνη Α και Β λένε οι ειδικοί της καμπάνιας. Το να τρώμε λιγότερο συνηθισμένες ποικιλίες λαχανικών, όπως οι πορτοκαλί ντομάτες, αυξάνει τη ζήτηση και συνεπώς αυξάνει την ποικιλία των καλλιεργούμενων ειδών, γεγονός που με τη σειρά του καθιστά το σύστημα τροφίμων πιο ανθεκτικό.

2. Να αλλάξουμε το άσπρο ρύζι με κινόα

Οι κόκκοι είναι καλύτεροι για το περιβάλλον καθώς χρειάζονται λιγότερους πόρους για να αναπτυχθούν και μπορούν να εκπέμπουν λιγότερα αέρια θερμοκηπίου ενώ παράλληλα παρέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από το λευκό ρύζι. Η κινόα απαιτεί μόνο λίγο νερό, έχει υψηλή απόδοση και είναι μια φυτική πλήρης πρωτεΐνη, αναφέρεται στην εκστρατεία. (Είναι) χωρίς γλουτένη και περιέχει μια καλή ισορροπία πρωτεϊνών, λιπών, μετάλλων και βιταμινών.

3. Ας αλλάξουμε το μαρούλι με το πράσινο μέρος των παντζαριών

Το φυλλώδες πράσινο μέρος των παντζαριών είναι το πιο θρεπτικό μέρος του φυτού, λέει η ομάδα Future 50 Foods, αλλά συχνά παραβλέπεται και πετάγεται. «Έχει αρωματικό προφίλ παρόμοιο με αυτό του Swiss chard και είναι πλούσιο σε βιταμίνες Κ και Α», συμπληρώνουν. Τα πράσινα τεύτλα περιέχουν τόσο σίδηρο όσο το σπανάκι και περιέχουν λουτεΐνη, κάτι που είναι ιδανικό για την υγεία των ματιών. Ευδοκιμούν και σε ψυχρότερες συνθήκες, και είναι ανθεκτικά στον παγετό και αναπτύσσονται γρήγορα.

4. Ας αλλάξουμε το μοσχαρίσιο κρέας με τις φακές

Αυτό είναι το πιο προφανές - λαχανικά αντί κρέας... Οι φακές απαιτούν λίγο νερό για να αναπτυχθούν και να έχουν αποτύπωμα άνθρακα 43 φορές χαμηλότερο από αυτό του μοσχαρίσιου κρέατος. Είναι επίσης γεμάτες με πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και υδατάνθρακες. Οι φακές Le Puy (η λεγόμενη «πράσινη πέρλα») διατηρούν το σχήμα και την υφή τους μετά το μαγείρεμα και συχνά σερβίρονται με ψάρια ή ψητά λαχανικά. Οι κόκκινες και κίτρινες φακές διαλύονται σε έναν πλούσιο πουρέ και είναι εύγευστες αναμεμειγμένες σε στιφάδο, κάρυ και σούπες.

5. Ας αλλάξουμε πατάτες με γλυκοπατάτες

Με αυτόν τον τρόπο, θα λάβουμε τρεις φορές περισσότερη βιταμίνη C και ασβέστιο από άλλες ποικιλίες πατάτας. Οι γλυκοπατάτες Cilembu έχουν γλυκιά γεύση σαν μέλι και είναι εγγενείς στην Ινδονησία. Η κατανάλωση περισσότερων ποικιλιών παρόμοιων τροφίμων βοηθά το σύστημα τροφίμων να είναι πιο ανθεκτικό ενώ παρέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά.