Πίνακας του Τσόρτσιλ που έκανε δώρο στον Ωνάση πουλήθηκε σε δημοπρασία 1,8 εκατ.

Η ιστορία του «The Moat, Breccles» που βρήκε περίοπτη θέση στη θαλαμηγό «Χριστίνα».
Bettmann via Getty Images

Πίνακας του Ουίνστον Τσώρτσιλ, τον οποίον ο πρώην πρωθυπουργός της Βρετανίας έκανε δώρο στον φίλο του, Έλληνα εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση, πωλήθηκε έναντι 1,84 εκατ. δολαρίων σε δημοπρασία που έγινε την Τετάρτη 23 Ιουνίου, στη Νέα Υόρκη από τον οίκο Philips.

Η ελαιογραφία τοπίου με τίτλο «The Moat, Breccles», που φιλοτεχνήθηκε από τον Τσόρτσιλ το 1921, είχε εκτιμηθεί από τον οίκο Φίλιπς μεταξύ 1,5 και 2 εκατομμυρίων δολαρίων, μακράν των 11,6 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε πιάσει ένας άλλος πίνακας του Τσόρτσιλ, ο οποίος είχε πωληθεί από την Αντζελίνα Τζολί μέσω του οίκου Christie’s τον περασμένο Μάρτιο.

Ο Τσόρτσιλ είχε κρατήσει το έργο για 40 χρόνια, πριν το προσφέρει το 1961, τέσσερα χρόνια πριν από το θάνατό του, στον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση, είχε δηλώσει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ζαν-Πολ Ενγκελέν, αντιπρόεδρος του οίκου Φίλιπς, πριν από την πώληση.

Ο Ωνάσης ήταν τόσο υπερήφανος για το δώρο ώστε το κρέμασε σε τιμητική θέση, πίσω από το διάσημο μπαρ -το λεγόμενο Ari’s bar- της θαλαμηγού του, δίπλα σε έργα των Βερμέερ, Γκογκέν, Ελ Γκρέκο και Πισαρό.

Το σούπερ-γιοτ, «Χριστίνα», ήταν μια πρώην φρεγάτα του καναδικού πολεμικού ναυτικού μήκους σχεδόν 100 μέτρων. Είχε συμμετάσχει στην απόβαση στη Νορμανδία, πριν ο Ωνάσης την αγοράσει μεταπολεμικά έναντι 34.000 δολαρίων.

Ο Ωνάσης ανακαίνισε το σκάφος δαπανώντας περί τα 4 εκατομμύρια δολάρια, για να το κάνει «μία από τις πιο απίστευτες πλωτές δομές» και έναν από τους χώρους που προτιμούσε το τζετ-σετ της εποχής, είχε θυμίσει ο Ενγκελέν.

Από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ μέχρι τον Τζον Φ. Κένεντι, την Μαρία Κάλας, τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, την Γκρέις Κέλι και τον πρίγκιπα Ρενιέ, πολλά μεγάλα ονόματα της εποχής είχαν επιβιβασθεί στη θαλαμηγό.

Όταν πέθανε ο Ωνάσης το 1975, επτά χρόνια μετά το γάμο του με την Τζάκι Κένεντι, η θαλαμηγός του πουλήθηκε και όλα όσα βρίσκονταν μέσα σ′ αυτή μπήκαν σε αποθήκη, έως ότου οι κληρονόμοι του αποφάσισαν πρόσφατα να πουλήσουν τον πίνακα.

Ο οίκος πλειστηριασμών Philips είχε ανασυνθέσει στις αίθουσές του στη Νέα Υόρκη το Ari’s Bar, με απομιμήσεις των περίφημων δοντιών φάλαινας που το κοσμούσαν, και είχε γεμίσει τα ράφια με φιάλες σαμπάνιας Pol Roger, αυτή που προτιμούσε ο Έλληνας μεγιστάνας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ