Το αποκαλυπτικό σόου του Balenciaga ήταν μια ωδή στην αντίσταση και την ειρήνη

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου με ρίζες από την Γεωργία είναι και ο ίδιος πρόσφυγας και μάλιστα σπούδασε στην Ουκρανία.
Balenciaga

Το σόου του οίκου Balenciaga με φόντο την λευκή ροτόντα, στο οποία τα μοντέλα έκαναν μια επίδειξη ενάντια σε σφοδρούς ανέμους και το χιόνι, τα πιο αντίξοα στοιχεία της φύσης, ήταν μια αναπαράσταση του κόσμου στον οποίο ζούμε αυτή τη στιγμή.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Ντέμνα Γκβασάλια, είχε σκεφτεί να ακυρώσει την επίδειξη του Balenciaga AW22, αμφισβητώντας τη χρησιμότητα της μόδας σε περιόδους πολέμου και αγωνίας. Η απάντηση για να προχωρήσει ήρθε όταν συνειδητοποίησε πόσοι άνθρωποι εξαρτώνται από τον Balenciaga οικονομικά καθώς και όταν θυμήθηκε τις δικές του θυσίες στον πόλεμο τον οποίο βίωσε παιδί. Η οικογένεια του Ντέμνα ήταν πρόσφυγες που διέφυγαν από τη Γεωργία τη δεκαετία του ’90, κάτω από συνθήκες παρόμοιες με αυτές της ρωσικής εισβολής.

Για πάντα πρόσφυγας

Ο Ντέμνα σπούδασε στην Ουκρανία και είπε ότι θυσίασε πάρα πολλά εξαιτίας του πολέμου: «Έγινα για πάντα πρόσφυγας. Για πάντα, γιατί αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να αποβάλλεις», έγραψε σε ένα συνοδευτικό σημείωμα του σόου. «Σε μια εποχή όπως αυτή, η μόδα χάνει τη σημασία της, η εβδομάδα μόδας γίνεται παράλογη. Συνειδητοποίησα, όμως, ότι η ακύρωση αυτού του σόου θα σήμαινε υποχώρηση, παράδοση στο κακό».

Ο Ντέμνα διάβασε ένα ποίημα ενός Ουκρανού ποιητή ανοίγοντας την επίδειξη. Δεν υπήρχε μετάφραση. Στα καθίσματα των προσκεκλημένων, οι οποίοι ήταν προστατευμένοι από την «θύελλα» με γυαλί, υπήρχαν κίτρινες και μπλε σημαίες της Ουκρανίας.

Τα μοντέλα που κουβαλούσαν γιγάντιες σακούλες σκουπιδιών, πηγαίνοντας κόντρα στον άνεμο, θύμιζαν εικόνες ανθρώπων που βιώνουν τα δεινά του πολέμου ή το ταξίδι ενός πρόσφυγα που είναι πάντα εν κινήσει.

Ωστόσο, αυτή ήταν μια επίδειξη μόδας και η τσάντες δεν ήταν πλαστικές, αλλά δερμάτινες. Ορισμένα ρούχα, όπως τα πανωφόρια, κατασκευάστηκαν χωρίς κουμπιά ή φερμουάρ, αλλά ως πουλόβερ, ώστε να μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε τσέπες ή τσάντες σε περίπτωση ανάγκης διαφυγής. Ένα μοντέλο δεν φορούσε τίποτα, εκτός από αθλητικά παπούτσια και εσώρουχα, με λίγο ύφασμα στους ώμους, μια υπενθύμιση ότι ο χρόνος δεν περιμένει κανέναν, ειδικά σε περιόδους πολέμου.

Ένα άλλο μοντέλο ήταν τυλιγμένο με ταινία με το λογότυπο Balenciaga, όπως και η Κιμ Καρντάσιαν στην πρώτη σειρά, η σημερινή μούσα του οίκου και φίλη του Ντέμνα. Οι φαρδιές μπότες μέχρι το γόνατο με τις μυτερές μύτες ήταν πανταχού παρούσες, τόσο για άνδρες όσο και για γυναίκες, όπως και το φουτουριστικό περιτύλιγμα στα γυαλιά ηλίου.

Σε μια εκδρομή στα βουνά τα περασμένα Χριστούγεννα, ο Ντέμνα είπε ότι δεν συνάντησε χιόνι. Αυτή η επίδειξη αφορούσε τόσο την κλιματική αλλαγή όσο και τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία. «Αυτή η επίδειξη δεν χρειάζεται εξήγηση», έγραψε ο Ντέμνα. «Είναι μια αφιέρωση στην αντίσταση στον φόβο και στη νίκη της αγάπης και της ειρήνης».

Πηγή: FashionUnited