Το εμπόρευμα ως (καλλιτεχνικό) σκάνδαλο

Αναζητείται μια καθημερινότητα με ενσωματωμένη υψηλή αισθητική.
Το μισοκατεστραμμένο έργο γκράφιτι του Βρετανού Banksy «Το Κορίτσι με το Μπαλόνι», (The Balloon Girl), ένα από τα πιο γνωστά έργα του καλλιτέχνη του δρόμου, η αυτοκαταστροφή του οποίου κατά την διάρκεια της πώλησής του σε δημοπρασία το 2018 είχε προκαλέσει πάταγο, πωλήθηκε την Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου, σε δημοπρασία του Sotheby’s στο Λονδίνο αντί σχεδόν 21,8 εκατομμυρίων ευρώ, σε μια νέα τιμή ρεκόρ για έργο του Βρετανού καλλιτέχνη και τριπλάσια της υψηλότερης εκτιμωμένης τιμή πώλησης.
Το μισοκατεστραμμένο έργο γκράφιτι του Βρετανού Banksy «Το Κορίτσι με το Μπαλόνι», (The Balloon Girl), ένα από τα πιο γνωστά έργα του καλλιτέχνη του δρόμου, η αυτοκαταστροφή του οποίου κατά την διάρκεια της πώλησής του σε δημοπρασία το 2018 είχε προκαλέσει πάταγο, πωλήθηκε την Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου, σε δημοπρασία του Sotheby’s στο Λονδίνο αντί σχεδόν 21,8 εκατομμυρίων ευρώ, σε μια νέα τιμή ρεκόρ για έργο του Βρετανού καλλιτέχνη και τριπλάσια της υψηλότερης εκτιμωμένης τιμή πώλησης.
Tom Nicholson via Reuters

Αφορμή για αυτό το σημείωμα υπήρξε η δεύτερη δημοπρασία του αυτοκαταστρεφόμενου έργου του ”καλλιτέχνη του δρόμου” Βanksy, κατά την οποία υπερδιπλασιάστηκε η αστρονομική τιμή του στο ”χρηματιστήριο της τέχνης”...

Με αυτές τις συνεχείς δράσεις του το Εμπόρευμα απέδειξε, ότι στην ιστορική φάση στην οποία έχει φτάσει, μπορεί να αφομοιώνει, με σχετική ευκολία, και τα πιο ακραία αντί- συστημικά ”αντι-καπιταλιστικά” ”σκάνδαλα”και ιδίως στον τομέα της Τέχνης, έναν τομέα, όπου ο διάλογος έχει αποδημήσει προ πολλού και στον οποίο ίσως, σε σχετικά πρόσφατες περιόδους, υπήρχε λίγο ακόμα έδαφος κοινωνικού πειραματισμού και αμφισβήτησης της Κυριαρχίας.

Η προσπάθεια εξαπάτησης και δημιουργίας σκανδάλου εκ μέρους του Βanksy απέναντι στο βιομηχανικό αισθητικό στάτους, απώλεσε άμεσα την αυθεντικότητά της, αφομοιώθηκε πανηγυρικά, και το έργο - σκουπίδι, έγινε εμβληματικό εμπορευματικό τοτέμ, που το επιδεικνύουν οι Διευθυντές της αν-αισθητικής, ως τρόπαιο μπρος από τα αποχαυνωμένα βλέμματα των ”δημιουργών και επιμελητών κουλτούρας”, των ”επενδυτών - συλλεκτών” και του εν γένει πληθυσμού καταναλωτή οικονομικών - κοσμικών ”ειδήσεων”...λίγο νωρίτερα επωλήθη σε άλλη δημοπρασία και το Μη - Εργο, το αόρατο γλυπτό του Ιταλού ”καλλιτέχνη” Salvatore Garau....

Έτσι οι (δήμο) πλούτο-πρασίες των γνωστών και λιγότερο γνωστών Οίκων Αρωγής των πολυ- συλλεκτών αισθητικού κύρους, μετατρέπονται στον βασικό προωθητήρα της βιομηχανικής αλυσίδας παραγωγής ειδών αισθητικής και κουλτούρας του τίποτα, καθώς και ”αξιολόγησης” και εκμετάλλευσης κατά το δοκούν, τη δύναμη και τον ανταγωνισμό των κατόχων (μουσείων, συλλεκτών, κρατών), των έργων της έως τα τώρα Ιστορίας της Τέχνης.

Η δύναμη και η εξαιρετική ικανότητα αφομοίωσης των καλλιτεχνικών ”σκανδάλων” εκ μέρους του Εμπορεύματος, το καθιστούν ως το Απόλυτο Σκάνδαλο! Σήμερα το εμπόρευμα είναι το Απόλυτο Έργο Τέχνης, περιβαλλόμενο με την Αύρα του Χρήματος και καθαγιαζόμενο πάνω στις ”Αγίες” Τράπεζες του ψευδο-οικονομικού μαφιόζικου συστήματος Κοινωνικού Ελέγχου...

Αναζητείται, ως Αντίπαλο Σύγχρονο Έργο Τέχνης, το εγχείρημα, όπου οι ενοποιημένες θεωρίες, επινοήσεις και πράξεις τον Διευθυνομένων, των μη εχόντων έλεγχο επί του βίου τους, θα ξανά ανακαλύψουν νέες ολιστικές παραγωγικές κοινωνικές σχέσεις μιας καθημερινότητας, με ενσωματωμένη υψηλή αισθητική.

Δημοφιλή