Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έριξε αυλαία: 77 παραγωγές, 200.000 θεατές, 1500 καλλιτέχνες

Θετικός ο απολογισμός της φετινής διοργάνωσης.
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
thomas daskalakisNDP PHOTO AGEN

Εάν το 2021 σηματοδότησε την επανεκκίνηση της πολιτιστικής ζωής μετά από τους δύσκολους μήνες της πανδημίας, φέτος το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου βρήκε τον κανονικό βηματισμό του.

Εβδομήντα επτά (77) παραγωγές, εκ των οποίων οι 26 διεθνείς, φιλοξενήθηκαν σε όλους τους χώρους του Φεστιβάλ, και πάνω από 1500 καλλιτέχνες συμμετείχαν στις δράσεις του, στο θέατρο, τη μουσική και το χορό.

Θετικός είναι ο απολογισμός της φετινής διοργάνωσης που έριξε αυλαία το περασμένο Σάββατο 20 Αυγούστου: Συνολικά 200.000 θεατές τίμησαν με την παρουσία τους 86 ημέρες συνεχούς δράσης, στο Ηρώδειο, στην Πειραιώς 260 και στην Επίδαυρο.

Στην Επίδαυρο, παραγωγές του Φεστιβάλ και συμπαραγωγές του με κορυφαίες σκηνές του εξωτερικού καθώς και με τα δύο κρατικά θέατρα της χώρας, αλλά και ιδιωτικές παραγωγές που φιλοξενήθηκαν στη μεγάλη Ορχήστρα, βρέθηκαν να συνομιλούν με παραστάσεις του Κύκλου Contemporary Ancients στο μικρό θέατρο της Παλιάς Επιδαύρου – μια περσινή καινοτομία του Φεστιβάλ, που συνεχίστηκε φέτος: αναθέσεις έργων εμπνευσμένων από το Αρχαίο Δράμα σε Έλληνες συγγραφείς.

Επίδαυρος
Επίδαυρος
Πάτροκλος Σκαφίδας

Το Ηρώδειο αναδείχτηκε πρωτίστως σε μια γιορτή της μουσικής, καλύπτοντας όλο το φάσμα των προτιμήσεών του κοινού: από την μπαρόκ έως τη σύγχρονη ηλεκτρονική σκηνή, από εξαίρετα μουσικά σύνολα, συμφωνικές ορχήστρες και μεγάλες όπερες, επίλεκτους σολίστες, αφιερώματα σε κορυφαίους Έλληνες συνθέτες και τραγουδιστές μέχρι τις πιο εμβληματικές μορφές της μουσικής ροκ και της τζαζ.

Στις τρεις σκηνές της Πειραιώς 260, το πρόγραμμα των παραστάσεων αποτύπωσε τις διεθνείς τάσεις στο Θέατρο και στον Χορό ανέδειξαν έναν κοινό προβληματισμό διακριτό στις περισσότερες από αυτές: Ουτοπία και δυστοπία. Η κοινή αυτή θεματική διασταυρώθηκε με τον κύκλο Antigonisms, επιβεβαιώνοντας τη σημασία της πλαισίωσης του καλλιτεχνικού προγράμματος από δράσεις που ευνοούν την ανταλλαγή απόψεων και τον αναστοχασμό. Τον ίδιο στόχο είχε και η διοργάνωση της συζήτησης για το μέλλον των Επιδαυρίων, ως αφετηρία ενός αναγκαίου, κρίσιμου διαλόγου. Ταυτόχρονα, συνεχίστηκε το άνοιγμα στο νεότερο κοινό με κύκλους που ανέδειξαν την αστική κουλτούρα, ενθαρρύοντας τη γνωριμία του κοινού με πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες και ομάδες.

Πειραιώς 260
Πειραιώς 260
thomas daskalakis

Στη δημιουργία, εξάλλου, ενός ζωντανού κέντρου συνύπαρξης, που θα κρατούσε κοντά μας θεατές και δημιουργούς και μετά τις παραστάσεις, αποσκοπούσε ο σχεδιασμός του εξωτερικού χώρου καθώς και η συνεχής δράση της Jazz στην Πλατεία, μια εικοσαήμερη πλατφόρμα μουσικής ευφορίας, με δωρεάν είσοδο, που μας συνόδεψε όλο τον Ιούλιο, μετατρέποντας μαγικά το βιομηχανικό σκηνικό στην πλατεία της Πειραιώς σε νέο πόλο έλξης του νεανικού κοινού της πόλης.

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου δεν περιορίστηκε μόνο εντός των δικών του τειχών. Στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας στην οποία προχώρησαν η Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. με την The Ellinikon, διοργανώθηκε ένα διήμερο καλλιτεχνικών δράσεων στο The Ellinikon Experience Park, με πολύ χορό και μουσική και με το βλέμμα στραμμένο στη θάλασσα.

Δημοφιλή