Το τότε και το σήμερα στην έκθεση Retromobile του Παρισιού

Μοντέλα Abarth, Alfa Romeo, Citroen, DS, Lancia και Peugeot, σε ένα συναπάντημα του χρόνου.
ALFA ROMEO

Με περισσότερους από 600 εκθέτες και πάνω από 1.000 αυτοκίνητα, η 47η Rétromobile στο Παρίσι, η μεγαλύτερη διοργάνωση για τα κλασσικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, άνοιξε τις πύλες της για το κοινό και θα διαρκέσεις έως τις 5 Φεβρουαρίου.

Ας δούμε τι παρουσιάζουν ορισμένες εταιρείες, κυρίως με αναφορά στο παρελθόν της αυτοκίνησης.

ABARTH

Alessandro Venier

Η Abarth παρουσιάζει το Fiat-Abarth 850 TC, το παλαιότερο μοντέλο που φιλοξενεί η έκθεση.

Το μοντέλο που αποκτήθηκε από το τμήμα Stellantis Heritage, αποκαταστάθηκε, ανακτώντας την παλιά του αίγλη από τους τεχνικούς της Officine Classiche, με εργασίες αποκατάστασης στο αμάξωμα, τη μηχανική, το εσωτερικό και τα όργανα.

Αυτό το μοντέλο είναι ένα γνήσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, για την εμμονική προσοχή που έδωσε ο Carlo Abarth στον πλήρη επανασχεδιασμό των αυτοκινήτων του όσον αφορά τη μηχανική και το σασί τους.

Λαμβάνοντας ως σημείο εκκίνησης το Fiat 600 D, εξοπλισμένο με έναν κινητήρα 767 κ.εκ., με την χωρητικότητά του να έχει αυξηθεί στα 847 κ.εκ., ανέβασε την ισχύ του κινητήρα στους 52 ίππους στις 5800 σ.α.λ., αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 140 χλμ./ώρα.

ALFA ROMEO

Στο χώρο της Alfa Romeo βρίσκονται δύο πολύτιμα μέλη της συλλογής του τμήματος Heritage, η Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956) και μια εξαιρετικά σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία Alfa Romeo S.Z. (1989).

Alfa Romeo 1900 Super Sprint, 1956

ALFA ROMEO

To 1955 η 1900 Sprint αντικαταστάθηκε από την έκδοση “Super Sprint”, η οποία παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1958 φτάνοντας ένα συνολικό αριθμό 599 μονάδων. Έχοντας αρκετά κοινά σημεία με την προκάτοχο της, η 1900 Super Sprint χρησιμοποιούσε ένα νέο 5ταχυτο κιβώτιο με πιο κοντές σχέσεις, ενώ ο επιλογέας εξακολουθούσε να βρισκόταν στην κολώνα του τιμονιού.

Σε επίπεδο κινητήρα χρησιμοποιήθηκε το ίδιο 4κύλινδρο σύνολο από την 1900 Super T.I. με κυβισμό 1.975κ.εκ. και δύο καρμπιρατέρ. Η απόδοση έφτανε τους 115 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η τελική ταχύτητα τα 190χλμ./ώρα.

Το αμάξωμα ξεχωρίζει για την κομψότητα, αλλά και την αεροδυναμική απόδοση, η οποία σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος εξασφάλιζαν την εξαιρετική οδική συμπεριφορά.

Χάρη στους ειδικούς του τμήματος Heritage και το πρόγραμμα Alfa Romeo Classiche, έχει πιστοποιηθεί ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βρίσκεται στο Παρίσι κατασκευάστηκε στις 14 Ιουλίου του 1956 και πωλήθηκε μόλις τρεις ημέρες αργότερα στη Γαλλική πρωτεύουσα.

Το χρώμα του αμαξώματος και ο κινητήρας είναι αυθεντικά από την ημέρα παραγωγής του αυτοκινήτου.

Alfa Romeo S.Z. (ES30), 1989

ALFA ROMEO

Αποτελώντας μιας από τις πρώτες S.Z. που κατασκευάστηκαν, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο «υπηρέτησε» στην πίστα του Balocco ώστε να δοκιμαστούν πάνω του διάφορες τεχνικές λύσεις. Ένα αυθεντικό αυτοκίνητο δοκιμών το οποίο διαφέρει σε αρκετές λεπτομέρειες σε σχέση με τις μεταγενέστερες S.Z., σε τέτοιο βαθμό ώστε να θεωρείται πρωτότυπο.

Το φιλόδοξο πρόγραμμα ES30 (“Experimental Sportcar 3.0 litres”) βασιζόταν στην αναζήτηση της Alfa Romeo να αναθεωρήσει τα δεδομένα για τα πισωκίνητα σπορ αυτοκίνητα μέσω της εφαρμογής καινοτόμων τεχνολογιών.

Για την παραγωγή των 1.000 μονάδων η μάρκα εμπιστεύθηκε την εταιρεία Zagato, η οποία προχώρησε στη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου στις εγκαταστάσεις της στα περίχωρα του Μιλάνο. Έτσι προέκυψε και το όνομα Alfa Romeo S.Z. (Sprint Zagato).

Με βάση ένα ατσάλινο πλαίσιο, το αμάξωμα κατασκευάστηκε από συνθετικά υλικά, ενώ το μηχανικά μέρη προήλθαν από την Alfa Romeo 75 Group A, με τον τρίλιτρο V6 κινητήρα να ανεβάζει την απόδοσή του στους 207 ίππους, ενώ η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 245χλμ./ώρα.

Για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου αξιοποιήθηκαν συστήματα CAD/CAM (Computer Aided Design, Computer Aided Manufacturing), μια καινοτομία για την εποχή.

CITROEN

Citroen

Με αιχμή του δόρατος το Oli, το τελευταίο πρωτότυπό της που αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022, η γαλλική εταιρεία σκιαγραφεί τον οδικό χάρτη της μάρκας για αισιόδοξη και προσιτή ηλεκτρική κινητικότητα για όλους.

Σε μια εποχή που η οικολογική ευθύνη και η βιωσιμότητα αποτελούν βασικό μέλημα, το oli αποδεικνύει ότι υπάρχει μια αξιόπιστη και αισιόδοξη λύση για τις μελλοντικές απαιτήσεις κινητικότητας. Είναι γεμάτο από έξυπνες και ρεαλιστικές στην υλοποίησή τους ιδέες, που έχουν ως αποτέλεσμα αυτό το έξυπνο και τολμηρό μοντέλο που μπορεί να κάνει έως και 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, με μπαταρία μόλις 40 kWh.

Το B2 Αutochenille σε μια σπάνια εμφάνιση!

Citroen

Για τον εορτασμό των εκατό χρόνων από το τέλος της πρώτης διάσχισης αυτοκινήτου της Σαχάρας, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 17 Δεκεμβρίου 1922 και 7 Ιανουαρίου 1923, το Autochenille B2 της Citroen, ένα αντίγραφο του “Scarabée d’or” θα είναι το μοντέλο που μπορεί να δει κανείς ως “εκπρόσωπο” της εποχής πριν τον Α′ Παγκόσμιο Πόλεμο. Χρειάστηκαν τρία χρόνια και 50.000 εργατοώρες για να παραχθεί το υπέροχο αντίγραφο του “Χρυσού Σκαραβαίου”.

Κατασκευασμένο στη Γαλατία, με έμπνευση από το θρυλικό 2CV!

Citroen

Το αμάξωμα είναι ένα πρωτότυπο άρμα με αεραναρτήσεις από στομάχι αγριόχοιρου, ηλιοροφή, προβολείς από γαλατικά κράνη που λειτουργούν με πυγολαμπίδες ενισχυμένες με το μαγικό φίλτρο του Δρυΐδη Panoramix και τροχούς από ανακυκλωμένες ασπίδες, που ενσωματώνουν το έμβλημα της Citroen. Εξελίχθηκε από τη μάρκα για τις ανάγκες της ταινίας “Asterix & Obelix: Στο δρόμο για την Κίνα”, σε σκηνοθεσία του Guillaume Canet.

DS AUTOMOBILES

DS

SM PROTOTYPE (1973)

Το πρωτότυπο SM PROTOTYPE (1973) σχεδιάστηκε για να δοκιμάζεται η ακραία επιτάχυνση που προσφέρουν οι 340 ίπποι, η πρόσφυση και η σταθερότητα που μπορεί να εξασφαλίσει η υψηλή τεχνολογία της ανάρτησης, στις πολύ υψηλές ταχύτητες κίνησης.

Μέσω ειδικών οργάνων μέτρησης, στο SM PROTOTYPE οι τεχνικοί της εταιρείας μπορούσαν να κάνουν δυναμικές επεμβάσεις στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής. Χάρη στο πρωτότυπο αυτό, η εταιρεία εξέλιξε ιδανικά τις αγωνιστικές εκδόσεις των SM.

Είναι ένα 2θυρο, 2θέσιο coupe, με κινητήρα Maserati 3.0 lt με τέσσερις εκκεντροφόρους, 3 διπλά Weber, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, έχει υδραυλική ανάρτηση εμπρός και πίσω και μέγιστη ταχύτητα: 285 χλμ./ώρα.

Το DS E-TENSE PERFORMANCE (2022), κατά τη διάρκεια των αρχικών δοκιμών του, το DS E-TENSE PERFORMANCE έχει ήδη καλύψει περισσότερα από 3.000 χιλιόμετρα, έχοντας την ικανότητα να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 2,0 δευτερόλεπτα (250 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα). Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυασμένη ισχύ 815 ίππων. Είναι ένα 2θυρο, 2θέσιο coupe.

Το DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970), είναι ένα 4θυρο, 5θέσιο Saloon, με κινητήρας 2.2 lt, ηλεκτρονικό ψεκασμό και ισχύ 139 ίππους, με υδραυλική ανάρτηση εμπρός και πίσω και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα.

Το DS 9 E-TENSE 4x4 360 (2022), είναι ένα 4θυρο, 5θέσιο Saloon, με Plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης με κινητήρα 1.598 κ.εκ. - 200 ίππων και δύο ηλεκτροκινητήρες με 100 (εμπρός) και 113 (πίσω) ίππους, έχοντας συνδυαστική ισχύ 360 ίππους. Φέρει DS ACTIVE SCAN SUSPENSION με προγνωστική ανάγνωση του οδοστρώματος μέσω κάμερας και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

LANCIA

Lancia

Με τη Lancia Rally 037 που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι πριν 40 χρόνια, η Lancia επιστρέφει στην Rétromobile στο Παρίσι.

Είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το οποίο αποτελεί το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, επικρατώντας απέναντι σε ισχυρότερους και με κίνηση σε όλους τους τροχούς ανταγωνιστές.

Βασισμένη στη Beta Montecarlo, η Rally 037 κατασκευάστηκε σε μόλις 200 μονάδες, εκ των οποίων οι 53 χρησιμοποιήθηκαν στους αγώνες. Εξαιρετικά ευέλικτη και με χαμηλό βάρος, η 037 αξιοποιούσε ένα υβρίδιο σωληνωτού και μονοκόκ πλαισίου, ενώ τα τμήματα του αμαξώματα που σχεδιάστηκαν από τον Pininfarina εκτός από την υψηλή αεροδυναμική απόδοση προσέφεραν και εύκολη πρόσβαση στα μηχανικά μέρη για επισκευές.

Το αυτοκίνητο που κοσμεί με την παρουσία του την έκθεση Rétromobile 2023 ανακατασκευάστηκε πλήρως από το τμήμα Heritage της Stellantis, μια υπηρεσία που πλέον είναι διαθέσιμη και για αυτοκίνητα ιδιωτών.

PEUGEOT

Peugeot

Στην έκθεση η γαλλική μάρκα παρουσιάζει μία αναδρομή από το PEUGEOT 401 μέχρι το νέο PEUGEOT 408, αποτίνοντας φόρο τιμής στη ”σειρά 4”.

Το πρώτο μοντέλο της ”σειράς 4″, το PEUGEOT 401 saloon (1934-1935) ενσωμάτωνε την καινοτομία των ανεξάρτητων εμπρός τροχών, ενώ το PEUGEOT 401 Eclipse (1935), το πρώτο coupé-cabriolet παραγωγής, άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην αυτοκινητιστική ιστορία.

Το PEUGEOT 402 (1938-1942) ενσωμάτωνε και αυτό τις δικές του καινοτομίες : τα φωτιστικά σώματα ήταν τοποθετημένα μέσα στην μπροστινή μάσκα, συμβάλλοντας έτσι, τόσο στο design, όσο και στην αεροδυναμική του αμαξώματος, που μέχρι τότε βρισκόταν ακόμη στα σπάργανα.

Peugeot

Το PEUGEOT 403 (1956-1961) οφείλει τη φήμη του στην έκδοση cabriolet που οδηγούσε ο επιθεωρητής Columbo, και είναι μία από τις πολλές εκδόσεις των μοντέλων της οικογένειας του 403 (σεντάν, estate, van και pick-up), που γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία.

Το design του PEUGEOT 404 Coupé (1962-1968), με τη Λάτιν ομορφιά του, προϊόν της δουλειάς του Pininfarina, με τον οποίο η συνεργασία με την PEUGEOT, βρισκόταν στο απόγειό της εκείνη την εποχή.

Το PEUGEOT 405 Mi16 Le Mans (1993) ήταν μία ειδική έκδοση του θρυλικού 405 Mi16 με σκοπό να τιμήσει τη νίκη της PEUGEOT στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1993. Χρησιμοποιούσε ένα 2λιτρο 16βάλβιδο κινητήρα 160 ίππων από το ”νορμάλ” Mi16, και διέθετε ταπετσαρίες με δέρμα/alcantara, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών κ.α.

Δημοφιλή