Νέο μοντέλο ρύθμισης οφειλών με «ομαδοποίηση» των οφειλετών σχεδιάζει ο e-ΕΦΚΑ διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους εργοδότες που βρίσκονται “μπλοκαρισμένοι” από χρέη που δεν μπορούν να τακτοποιήσουν με τις ισχύουσες ρυθμίσεις. Την ίδια ώρα η Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ προωθεί την ψηφιακή αναβάθμιση του οργανισμού, μπαίνοντας σε μια νέα εποχή όπου οι ασφαλισμένοι δεν θα χρειάζεται να προσκομίζουν πλέον χαρτιά για να λάβουν υπηρεσίες ή οικονομικές παροχές.
Η HuffPost είναι το πρώτο media που μπήκε στο “στρατηγείο” του e-ΕΦΚΑ, παρακολουθώντας την εβδομαδιαία σύσκεψη για τον έλεγχο και τον συντονισμό του έργου έκδοσης των συντάξεων.
Παρουσία του Διοικητή του Οργανισμού, Αλέξανδρου Βαρβέρη, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά τη λειτουργία του κέντρου ελέγχου των συντάξεων, να επισκεφθούμε την αίθουσα με τα ειδικά τερματικά παρακολούθησης των αιτήσεων συνταξιοδότησης και να ενημερωθούμε για τις καινοτομίες που θα φέρουν ριζικές αλλαγές στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών.
Όπως προέκυψε από την αυτοψία της HuffPost, η πρόοδος στην έκδοση συντάξεων συνεχίζεται με σταθερούς ρυθμούς. Στο τέλος Ιουνίου οι εκκρεμείς αποφάσεις συνταξιοδότησης είχαν περιοριστεί σε 14.282, έναντι 16.150 που ήταν στα τέλη Μαρτίου.
…το επόμενο βήμα αφορά στην αναδιοργάνωση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ώστε να δημιουργηθούν ομάδες οφειλετών με κοινά χαρακτηριστικά. Αυτό θα επιτρέψει τη διαμόρφωση πιο στοχευμένων και ευέλικτων ρυθμίσεων – προσαρμοσμένων ανά κατηγορία ασφαλισμένου ή εργοδότη
Αλέξανδρος Βαρβέρης, Διοικητής ΕΦΚΑ

Νέο μοντέλο ρύθμισης χρεών με «ομαδοποίηση» οφειλετών
Σε ερώτηση της HuffPost για το ενδεχόμενο μιας νέας, προσωποποιημένης ρύθμισης χρεών προς τον ΕΦΚΑ, ο Διοικητής Αλέξανδρος Βαρβέρης απάντησε, ότι “το επόμενο βήμα αφορά στην αναδιοργάνωση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), ώστε να δημιουργηθούν ομάδες οφειλετών με κοινά χαρακτηριστικά. Αυτό θα επιτρέψει τη διαμόρφωση πιο στοχευμένων και ευέλικτων ρυθμίσεων – προσαρμοσμένων ανά κατηγορία ασφαλισμένου ή εργοδότη”. Όπως σημείωσε, “θα μπορούμε να προτείνουμε τότε στο Υπουργείο τη μία ή την άλλη καλή λύση”.
Ωστόσο, μέχρι την πλήρη υλοποίηση αυτού του μοντέλου, ο ΕΦΚΑ παραμένει στο υπάρχον καθεστώς των 24 δόσεων. «Οι μελέτες δείχνουν ότι όταν φεύγουμε από τις 24 δόσεις και πάμε παραπάνω, τις χάνουν οι οφειλέτες», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ψηφιακή Κάρτα και ΕΡΓΑΝΗ: Μια νέα εποχή στην καταγραφή της εργασίας
Η Ψηφιακή Κάρτα αποτελεί ένα ακόμη κρίσιμο εργαλείο που επηρεάζει τη λειτουργία του e-ΕΦΚΑ. Όπως εξήγησε ο κ. Βαρβέρης, στο μέλλον, μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, που τρέχει το Υπουργείο Εργασίας, ο ΕΦΚΑ θα μπορεί να λαμβάνει τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας και να προσυμπληρώνει την Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ) των εργοδοτών. “Πρόκειται για μια τεχνολογική εξέλιξη που μειώνει δραστικά τα περιθώρια λαθών και περιορίζει τη γραφειοκρατία για τις επιχειρήσεις”.

Ψηφιακό Μητρώο: «Τέλος» στα χαρτιά και στις ουρές
Η μεγαλύτερη ίσως αλλαγή που έρχεται μέσα στους επόμενους μήνες αφορά στη λειτουργία του νέου Ψηφιακού Μητρώου του ΕΦΚΑ. Το σύστημα βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή, που από την επόμενη εβδομάδα θα επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα. Μέσα σε έναν χρόνο, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και να είναι σε πλήρη εφαρμογή.
Ο νέος τρόπος λειτουργίας αλλάζει ριζικά την εμπειρία των πολιτών, καθώς δεν θα απαιτείται πλέον να προσκομίζουν δικαιολογητικά ή να επισκέπτονται φυσικά υποκαταστήματα. Η ανανέωση των στοιχείων ταυτότητας, της οικογενειακής κατάστασης ή της διεύθυνσης θα γίνεται αυτόματα. «Όταν κάποιος αποκτά παιδί, το σύστημα θα το ενημερώνει αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται να προσκομίσει χαρτιά στον ΕΦΚΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρβέρης.
Ο e-ΕΦΚΑ δείχνει να προχωρά σε έναν νέο κύκλο ωρίμανσης, με έμφαση στην εξατομικευμένη προσέγγιση των οφειλετών, την ψηφιοποίηση των δεδομένων εργασίας και την αυτοματοποιημένη εξυπηρέτηση των πολιτών. Σε μια περίοδο που η δημόσια διοίκηση δοκιμάζεται από τις προσδοκίες για ταχύτητα και διαφάνεια, ο Οργανισμός που στο παρελθόν ήταν συνώνυμο της ταλαιπωρίας και της καθυστέρησης φιλοδοξεί να γίνει συνώνυμο της εξυπηρέτησης και της αξιοπιστίας έναντι των Ελλήνων ασφαλισμένων.