chat icon

Η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία παιχνιδιών που κατασκευάζει τις εξαιρετικά δημοφιλείς κούκλες Labubu, δήλωσε ότι τα κέρδη της θα εκτοξευθούν στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η εταιρεία με έδρα το Πεκίνο δήλωσε ότι αναμένει τα κέρδη της περιόδου να αυξηθούν κατά τουλάχιστον 350%, καθώς τα έσοδα υπερτριπλασιάστηκαν.

Advertisement
Advertisement

Η Pop Mart, η οποία έχει χρηματιστηριακή αξία άνω των 40 δισ. δολαρίων (34,42 δισ.ευρώ), δήλωσε επίσης ότι η κερδοφορία ενισχύθηκε από την αυξημένη αναγνώριση της μάρκας παγκοσμίως και τον έλεγχο του κόστους.

Οι συλλέκτες έχουν πάθει κυριολεκτικά εμμονή με τις κούκλες Labubu οι οποίες γίνονται ανάρπαστες στα ράφια και προκαλούν τεράστιες ουρές στα καταστήματα σε όλο τον κόσμο.

Άνθρωποι σχηματίζουν ουρά για την ειδική πώληση της έκδοσης του καταστήματος Labubu μπροστά από το εμπορικό κέντρο Jing’an Kerry Center στη Σαγκάη της Κίνας, στις 13 Ιουνίου 2025, την πρώτη ημέρα της πώλησης. (Photo by Ying Tang/NurPhoto via Getty Images) NurPhoto via Getty Images

 

Η Pop Mart είναι περισσότερο γνωστή για την πώληση παιχνιδιών σε «τυφλά κουτιά» – ένα είδος συσκευασίας που κρύβει το περιεχόμενό της μέχρι να ανοιχτεί. Η τακτική μάρκετινγκ έχει δεχθεί επικρίσεις για την ενθάρρυνση της καταναλωτικής συμπεριφοράς που παραπέμπει σε τυχερά παιχνίδια και την καταναγκαστική αγορά.

Οι κούκλες Labubu, που λανσαρίστηκαν το 2019, βοήθησαν την Pop Mart να γίνει μια τεράστια εταιρεία λιανικής πώλησης, η οποία λειτουργεί περισσότερους από 2.000 αυτόματους πωλητές και καταστήματα σε όλο τον κόσμο.

Η Pop Mart άρχισε να πωλεί τις μετοχές της στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ το 2020. Η χρηματιστηριακή αποτίμηση της εταιρείας έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 600% τον τελευταίο χρόνο.

Advertisement

Οι πωλήσεις εκτός της ηπειρωτικής Κίνας συνέβαλαν σχεδόν στο 40% των συνολικών εσόδων της το 2024.

Πολλά καταστήματα σε όλο τον κόσμο αναγκάζονται να διακόψουν τις πωλήσεις των κούκλων Labubu λόγω της υπερβολικής ζήτησης.

 

Τα Labubu έχουν ”απογειωθεί”, ιδίως στις ΗΠΑ, αφού τα χρησιμοποιούν ως αξεσουάρ διασημότητες όπως η Κιμ Καρντάσιαν και η Λίζα από το Κ-ΡΟΡ συγκρότημα Blackpink.

Οι συνεργασίες της Pop Mart με μεγάλα ονόματα όπως η Coca-Cola και η σειρά manga “One Piece” έχουν επίσης ενισχύσει το προφίλ των Labubu σε όλο τον κόσμο.

Τον Ιούνιο, οι πωλήσεις Lababu στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5.000% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών μετοχών M Science.

«Δεν έχω δει κάτι παρόμοιο σε άλλες εταιρείες παιχνιδιών», δήλωσε στο BBC ο ανώτερος αναλυτής της M Science, Vinci Zhang.

Advertisement

Η εταιρεία έχει τεράστιες δυνατότητες στις ΗΠΑ, όπου λειτουργεί προς το παρόν με περίπου 40 καταστήματα συγκριτικά με περίπου 400 στην Κίνα, πρόσθεσε.

Advertisement

Η αγοραστική φρενίτιδα δημιούργησε μια ανθηρή αγορά μεταπώλησης όπου οι κούκλες, που αρχικά πωλούνταν γύρω στα 10 δολάρια, μπορούν να φτάσουν μέχρι και αρκετές εκατοντάδες δολάρια.

Τον Ιούνιο, μια Labubu σε ανθρώπινο μέγεθος πωλήθηκε για 150.000 δολάρια σε δημοπρασία στο Πεκίνο.

Η δημοτικότητα της Labubu έχει επίσης τροφοδοτήσει μια έκρηξη στις απομιμήσεις, που συχνά αναφέρονται ως κούκλες Lafufu.

Advertisement

Οι κινεζικές αρχές κατέσχεσαν περισσότερες από 46.000 ψεύτικες κούκλες Labubu τον Ιούνιο.

Πηγή: BBC