chat icon

Σε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, παρουσιάστηκε από την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας το νέο Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενούς στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ, το οποίο τίθεται από σήμερα στη διάθεση των πολιτών.

«Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται πιο δυνατή»

Πρόκειται για εφαρμογή μέσω της οποίας ο πολίτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας του, έχει τη δυνατότητα μέσω του axiologisi.esy.gov.gr, με εύχρηστο τρόπο, σε λίγα λεπτά, με πλήρη ανωνυμία και διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, να αξιολογήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στην αναβάθμισή τους.

Advertisement
Advertisement

«Από σήμερα η φωνή του πολίτη γίνεται πιο δυνατή όσον αφορά τα θέματα που αφορούν στην υγεία του», τόνισε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξηγώντας ότι για την καλύτερη αξιολόγηση των υπηρεσιών του ΕΣΥ, είναι χρήσιμο να ερωτηθούν οι ίδιοι οι ασθενείς.

 

«Και αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το πολύ καλά οργανωμένο ερωτηματολόγιο, το οποίο, απολύτως ανώνυμα και με διασφάλιση όλων των δικλείδων ασφαλείας περί προσωπικών δεδομένων, θα αποστέλλεται πια σε όλους όσοι παίρνουν εξιτήριο από τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας, με εξαίρεση τα ψυχιατρικά, παιδιατρικά και ογκολογικά νοσοκομεία. Αυτά θα ακολουθήσουν στην συνέχεια», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Ξεκινά από σήμερα η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ίδιους τους ασθενείς και ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τους πολίτες να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο που θα λάβουν Dimitris Papamitsos

Τι περιλαμβάνει το ερωτηματολόγιο της αξιολόγησης

Όπως ενημερώνουν από την κυβέρνηση, το ερωτηματολόγιο απευθύνεται στους άνω των 18 ετών που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον μία ημέρα σε δημόσιο νοσοκομείο, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, και διαρθρώνεται στους εξής άξονες: προσβασιμότητα ασθενών στις υπηρεσίες υγείας (τρόπος και χρονικό διάστημα για την εισαγωγή στο νοσοκομείο), οργάνωση και ποιότητα της φροντίδας που τους παρασχέθηκε, αλληλεπίδραση με το προσωπικό (επικοινωνία, ευγένεια, εμπιστοσύνη), καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, υποστήριξη και συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων καθώς και υποστήριξη και ενημέρωση κατά την έξοδο από το νοσοκομείο.  

Οι απαντήσεις θα συλλέγονται και θα αποθηκεύονται σε ιστορική βάση δεδομένων ώστε να προκύπτει συγκεκριμένη βαθμολογία ανά άξονα αξιολόγησης, ανά νοσοκομείο και ανά κλινική και να είναι εφικτή η αποτίμηση της πορείας τους στον χρόνο, ενώ θα συγκεντρώνονται και σε ετήσια βάση πεπραγμένων, στην οποία θα επισημαίνονται τα θετικά σημεία, οι αδυναμίες και οι ενέργειες για την επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν. Θα εκδίδεται ετήσια έκθεση απολογισμού με κωδικοποίηση συμπερασμάτων ανά μονάδα υγείας και συστάσεις για βελτίωση.

 

Advertisement

«Πολύ μεγάλη σημασία να ακούς τους ίδιους τους ασθενείς»

«Ο σκοπός μας, όπως αναφέρεται και στο μήνυμα, είναι να μας βοηθήσουν οι ίδιοι οι ασθενείς να γίνουμε καλύτεροι. Διότι, προφανώς, εμείς δεν μπορούμε να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης σε ένα νοσοκομείο. Την εικόνα την παίρνουμε από τα επίσημα στοιχεία, αλλά και από αυτά τα οποία μας μεταφέρει συχνά η διοίκηση του νοσοκομείου. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να ακούς και τους ίδιους τους ασθενείς: τι κάνουμε καλά, τι δεν κάνουμε καλά και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.

Και είμαι σίγουρος ότι όταν αθροίσουμε αρκετά τέτοια δεδομένα, η πραγματική εικόνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας θα είναι καλύτερη από αυτήν η οποία συχνά παρουσιάζεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διότι τελικά, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, πρέπει να παίρνουμε την άποψη αυτών οι οποίοι χρησιμοποιούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και είναι πάρα πολλοί αυτοί», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενώ ζήτησε από τους πολίτες να μην αγνοήσουν το μήνυμα.

«Είναι λίγα λεπτά από τον χρόνο σας. Θα μας βοηθήσετε πραγματικά να γίνουμε καλύτεροι. Σε μία διαρκή κουλτούρα αξιολόγησης και λογοδοσίας, η γνώμη του πολίτη έχει για εμάς τελικά την πιο μεγάλη σημασία», τόνισε χαρακτηριστικά.

Advertisement

Στόχοι του νέου ψηφιακού εργαλείου, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων και η επίλυσή τους, ο εντοπισμός και η ανάδειξη καλών πρακτικών, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των δημόσιων νοσοκομείων, η χάραξη τεκμηριωμένων πολιτικών και η ενίσχυση της ανθρωποκεντρικής διάστασης του ΕΣΥ.

Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη στο Μαξίμου με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας Dimitris Papamitsos

Άδωνις Γεωργιάδης: 25 εκατ. περιστατικά τον χρόνο, 85.000 την ημέρα

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, αφού ενημέρωσε τον πρωθυπουργό ότι «έχουμε 25 εκατομμύρια περιστατικά τον χρόνο, 85.000 περιστατικά την ημέρα», ευχαρίστησε την ομάδα του Υπουργείου Υγείας, τονίζοντας ότι «πιστεύουμε πολύ σε αυτό το εργαλείο. Νομίζω ότι θα φέρει τη μεγάλη αλλαγή καθόσον για πρώτη φορά θα λαμβάνουμε πληροφορία από τους ίδιους τους ασθενείς».

Όπως είπε ο Άδωνης Γεωργιάδης, «αυτό είναι ένα μεγάλο και ουσιαστικό βήμα για να φέρουμε τον ασθενή στο επίκεντρο» και κάλεσε και αυτός τους πολίτες να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο.

Advertisement

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Στέλιος Κουτνατζής και η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη.

https://www.huffingtonpost.gr/entry/axioloyese-toe-ese-apo-toes-astheneis-sms-me-35-stocheemenes-eroteseis_gr_687498abe4b04f3e272f45e2

Αποστολή 2.312 SMS σε ασθενείς 

Με αφορμή την επίσημη έναρξη της αξιολόγησης των νοσοκομείων του ΕΣΥ από τους ίδιους τους πολίτες, ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, δημοσίευσε σήμερα βίντεο στον προσωπικό λογαριασμό του στο TikTok, αναδεικνύοντας το πολιτικό στίγμα της πρωτοβουλίας και τη σημασία της στη λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Συγκεκριμένα, σήμερα θα αποσταλούν 2.312 SMS που αντιστοιχούν σε ασθενείς που έλαβαν εξιτήριο την περασμένη Τετάρτη, ενώ αυτή η διαδικασία θα συνεχίζεται καθημερινά.

Advertisement

«Πρόκειται για μια στοχευμένη κυβερνητική επιλογή, που φέρνει την έννοια της λογοδοσίας στο επίκεντρο. Για πρώτη φορά, οι πολίτες αποκτούν ρόλο στην αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών που έλαβαν, ενώ η Πολιτεία δεσμεύεται να μετατρέπει την εμπειρία των ασθενών για καλύτερη διοίκηση, διαφάνεια και βελτίωση.

Advertisement

Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ανασυγκρότησης του ΕΣΥ, όπου η ποιότητα δεν μετριέται με λόγια αλλά με στοιχεία», αναφέρει ο κ. Θεμιστοκλέους.

@mthemistocleous Σήμερα ξεκινά η αξιολόγηση των νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας από τους ασθενείς. Τώρα μιλάς ΕΣΥ για το Ε.Σ.Υ.! #fy #fyp #tiktokgreece #fypgreece #ellada #greece #politiki #politics #ygeia #nosokomeia #ypourgeioygeias #doctor #γιατρος #deputyminister #axiologisi ♬ πρωτότυπος ήχος – mthemistocleous