The Blog

Επαναφορά μετά τις διακοπές με Pilates: Δέκα καλοί λόγοι για να το επιλέξετε

Επαγγελματίες και ερασιτέχνες αθλητές του γκολφ, του μπέηζμπολ, του πατινάζ και βέβαια οι χορευτές όλων των επιπέδων σημειώνουν σημαντική βελτίωση στην απόδοσή τους εξαιτίας της προπόνησής τους με την μέθοδο Pilates. Επίσης καίριας σημασίας είναι η συμβολή της στην επαναφορά τους στο άθλημά τους μετά από τραυματισμούς.
Αυτή η δημοσίευση αναρτήθηκε στην κλειστή πλέον Πλατφόρμα Αρθρογράφου Huffpost. Οι συνεργάτες αρθρογράφοι έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους και αναρτούσαν δημοσιεύσεις ελεύθερα στον ιστότοπό μας. Εάν θεωρείτε πως πρέπει να επισημάνετε αυτήν την καταχώριση ως καταχρηστική, στείλτε μας ένα e-mail.

Η επαναφορά της φυσικής μας κατάστασης στα επίπεδα προ διακοπών είναι κάτι μας απασχολεί όλους. Κατά την διάρκεια των διακοπών απομακρυνόμαστε από τις προγραμματισμένες εβδομαδιαίες προπονήσεις μας και το σώμα μας χάνει σε ένα βαθμό τις προσαρμογές που είχε με κόπο αποκτήσει. Σας παραθέτουμε δέκα καλούς λόγους για να επιλέξετε την μέθοδο Pilates για την επαναφορά σας από μεγάλο διάστημα διακοπής από σωματική άσκηση!

1. Τονίζει και ενδυναμώνει τους κοιλιακούς μυς.

Ο συνδυασμός του ελέγχου της σωστής αναπνοής με την σταθερότητα της σπονδυλικής στήλης κατά την διάρκεια της εφαρμογής των ασκήσεων για την κοιλιά, εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, χωρίς να εξαντλείται κανείς σε άπειρα σετ επαναλήψεων και πολύπλοκες ασκήσεις.

2. Βελτιώνει την στάση του σώματος.

Η μέθοδος Pilates σέβεται την φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος, εντοπίζει και αποκαθιστά τις φυσικές καμπύλες της σπονδυλικής στήλης, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις αντικραδασμικές τους ιδιότητες. Σε αντίθεση με άλλα είδη συμβατικής άσκησης δεν προωθεί την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ενδυνάμωση των μυών που την σταθεροποιούν.

3. Αποσυμφορίζει την ένταση από σημεία του σώματος που πάσχουν.

Η συνεχής έμφαση στον σωστό τρόπο αναπνοής επιφέρει καλή οξυγόνωση και ανανέωση των κυττάρων. Αυξάνεται η ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, οξύνοντας τα αντανακλαστικά και την προσοχή, δίνοντας την αίσθηση της ευεξίας.

4. Εξασφαλίζει ισορροπία μεταξύ δύναμης και ευλυγισίας.

Πολύ συχνά συναντά κανείς άτομα που έχουν αναπτύξει σε σημαντικό βαθμό την μυϊκή τους δύναμη, παραμελώντας την προπόνηση ευλυγισίας τους. Αυτό οδηγεί πολλές φορές σε συσσώρευση κόπωσης σε συγκεκριμένους μυς και βέβαια σε αυξημένη πιθανότητα τραυματισμών. Η μέθοδος Pilates βασίζεται στην επαναφορά και εξισορρόπηση των μυών γύρω από τις αρθρώσεις και τους συνδέσμους, ώστε να λειτουργούν αποδοτικά μειώνοντας τον κίνδυνο πιθανού τραυματισμού.

5. Μας βοηθά να γνωρίσουμε το σώμα μας.

Ενδυναμώνοντας αρμονικά το εν τω βάθει σύστημα υποστήριξης του σώματός μας, μαθαίνουμε πώς να κινούμαστε σωστά και με ασφάλεια. Κινήσεις καθημερινές στη δουλειά ή στο σπίτι μας γίνονται απλές και εκτελούνται ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

6. Προσφέρει επιμήκεις και ευλύγιστους μυς.

Ισορροπώντας δύναμη και ευλυγισία επιτρέπει στο σώμα να αποκτήσει μια λεπτή και ευθυτενή φιγούρα, διευκολύνοντας έτσι στην κίνηση, τόσο κατά τη διάρκεια της άσκησης, όσο και στις απλές καθημερινές δραστηριότητες.

7. Βελτιώνει την αυτοσυγκέντρωση.

Η μέθοδος Pilates απαιτεί τη συνεργασία μυαλού και σώματος για την σωστή εκτέλεση των ασκήσεων. Η γνώση των μυών μας και ο συνεχής έλεγχος επάνω τους ενδυναμώνει τον ιδιαίτερο σύνδεσμο σώματος - μυαλού. Αυτή η ενισχυμένη προσοχή που επιτυγχάνουμε, διευρύνεται σε ολόκληρο το φάσμα της καθημερινότητάς μας.

8. Βελτιώνει την αθλητική απόδοση.

Επαγγελματίες και ερασιτέχνες αθλητές του γκολφ, του μπέηζμπολ, του πατινάζ και βέβαια οι χορευτές όλων των επιπέδων σημειώνουν σημαντική βελτίωση στην απόδοσή τους εξαιτίας της προπόνησής τους με την μέθοδο Pilates. Επίσης καίριας σημασίας είναι η συμβολή της στην επαναφορά τους στο άθλημά τους μετά από τραυματισμούς.

9. Συμβάλλει στην αποφυγή τραυματισμών.

Η ισορροπημένη ενδυνάμωση και προπόνηση ευλυγισίας, σε συνδυασμό με τον σωστό έλεγχο της αναπνοής και των μυών, μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού κατά την διάρκεια της άσκησης, ακόμη και σε περιπτώσεις αρχαρίων.

10. Ενισχύει την αυτοπεποίθηση.

Όλες οι παραπάνω παράμετροι συμβάλλουν στην βελτίωση της εικόνας του σώματος, συνεπακόλουθα και της ψυχολογικής του κατάστασης. Παρατηρώντας κανείς τα αξιοσημείωτα αποτελέσματα στο σώμα του, σίγουρα θα αισθανθεί υπέροχα με τον εαυτό του!