Οι συμμετοχές για υποψηφιότητα Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας στην τελετή του 2020 θα προέλθουν από συνολικά 93 χώρες, έναν αριθμό-ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού.
Το 2018, οι συμμετοχές ήταν 87, ενώ ο δεύτερος μεγαλύτερος αριθμός μετά τον φετινό ήταν το 2017 με 92. Οι Γκάνα, Νιγηρία και το Ουζμπεκιστάν στέλνουν για πρώτη φορά ταινία της χώρας τους στα Οσκαρ, όμως η Ουγκάντα αποκλείστηκε καθώς δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις. Η Κίνα και η Σενεγάλη υπέβαλαν τις προτάσεις τους την 1η Οκτωβρίου, ημέρα λήξης της προθεσμίας. Η συμμετοχή της Ελλάδας είναι η ταινία «Οταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου.
Τον Απρίλιο, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε την αλλαγή ονόματος της κατηγορίας από Καλύτερη Ξενόγλωσση σε Διεθνής Ταινία μεγάλου μήκους. Οι συμπρόεδροι της επιτροπής των Διεθνών Ταινιών σχολίασαν ότι αυτή η ονομασία αντιπροσωπεύει καλύτερα την κατηγορία και αντικατοπτρίζει τη θετική πλευρά της τέχνης του κινηματογράφου. Επιπλέον, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε η κατηγορία να περιλαμβάνει αντί για εννέα, 10 ταινίες.
Διαβάστε επίσης
«Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες»: Η ταινία που θα στείλει η Ελλάδα στα Όσκαρ
Η λίστα με τις ταινίες που διεκδικούν υποψηφιότητα:
Αλβανία – «The Delegation», σκηνοθεσία: Bujar Alimani
Αλγερία – «Papicha», σκηνοθεσία: Mounia Meddour
Αργεντινή – «Heroic Losers», σκηνοθεσά: Sebastián Borensztein
Αρμενία – «Lengthy Night», σκηνοθεσία: Edgar Baghdasaryan
Αυστραλία – «Buoyancy», σκηνοθεσία: Rodd Rathjen
Αυστρία – «Joy», σκηνοθεσία: Sudabeh Mortezai
Αίγυπτος – «Poisonous Roses», σκηνοθεσία: Ahmed Fawzi Saleh
Αιθιοπία – «Running against the Wind», σκηνοθεσία: Jan Philipp Weyl
Μπανγκλαντές – «Alpha», σκηνοθεσία: Nasiruddin Yousuff
Λευκορωσία – «Debut», σκηνοθεσία: Anastasiya Miroshnichenko
Βέλγιο – «Our Mothers», σκηνοθεσία: César Díaz
Βολιβία – «I Miss You», σκηνοθεσία: Rodrigo Bellott
Βοσνία Ερζεγοβίνη – «The Son», σκηνοθεσία: Ines Tanovic
Βραζιλία – «Invisible Life», σκηνοθεσία: Karim Aïnouz
Βουλγαρία – «Ága», σκηνοθεσία: Milko Lazarov
Καμπότζη – «In the Life of Music», σκηνοθεσία: Caylee So, Sok Visal
Καναδάς – «Antigone», σκηνοθεσία: Sophie Deraspe
Χιλή – «Spider», σκηνοθεσία: Andrés Wood
Κίνα – «Ne Zha», σκηνοθεσία: Yu Yang
Κολομβία – «Monos», σκηνοθεσία: Alejandro Landes
Κόστα Ρίκα – «The Awakening of the Ants», σκηνοθεσία: Antonella Sudasassi Furniss
Κροατία – «Mali», σκηνοθεσία: Antonio Nuic
Κούβα – «A Translator», σκηνοθεσία: Rodrigo Barriuso, Sebastián Barriuso,
Τσεχία – «The Painted Bird», σκηνοθεσία: Václav Marhoul
Δανία – «Queen of Hearts» May el-Toukhy
Δομινικανή Δημοκρατία – «The Projectionist», σκηνοθεσία: José María Cabral,
Εκουαδόρ – «The Longest Night», σκηνοθεσία: Gabriela Calvache
Εσθονία – «Truth and Justice», σκηνοθεσία: Tanel Toom, director;
Φινλανδία – «Stupid Young Heart», σκηνοθεσία: Selma Vilhunen,
Γεωργία – «Shindisi», σκηνοθεσία: Dimitri Tsintsadze
Γερμανία – «System Crasher», σκηνοθεσία: Nora Fingscheidt
Γκάνα – «Azali», σκηνοθεσία: Kwabena Gyansah
Ελλάδα – «When Tomatoes Met Wagner», σκηνοθεσία: Μαριάννα Οικονόμου
Ονδούρα – «Blood, Passion, and Coffee», σκηνοθεσία: Carlos Membreño,
Χονγκ Κονγκ – «The White Storm 2 Drug Lords», σκηνοθεσία: Herman Yau,
Ουγγαρία – «Those Who Remained», σκηνοθεσία: Barnabás Tóth
Ισλανδία – «A White, White Day», σκηνοθεσία: Hlynur Pálmason
Ινδία – «Gully Boy», σκηνοθεσία: Zoya Akhtar
Ινδονησία – «Memories of My Body», σκηνοθεσία: Garin Nugroho
Ιράν – «Finding Farideh», σκηνοθεσία: Azadeh Moussavi, Kourosh Ataee
Ιρλανδία – «Gaza», σκηνοθεσία: Garry Keane, Andrew McConnell
Ισραήλ – «Incitement», σκηνοθεσία: Yaron Zilberman
Ιταλία – «The Traitor», σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
Ιαπωνία – «Weathering with You», σκηνοθεσία: Makoto Shinkai
Καζακστάν – «Kazakh Khanate. The Golden Throne», σκηνοθεσία: Rustem Abdrashov
Κένυα – «Subira», σκηνοθεσία: Ravneet Singh (Sippy) Chadha
Κόσοβο – «Zana», σκηνοθεσία: Antoneta Kastrati
Κιργιστάν – «Aurora», σκηνοθεσία: Bekzat Pirmatov
Λετονία – «The Mover», σκηνοθεσία: Davis Simanis
Λίβανος – «1982», σκηνοθεσία: Oualid Mouaness
Λιθουανία – «Bridges of Time», σκηνοθεσία: Audrius Stonys, Kristine Briede
Λουξεμβούργο – «Tel Aviv on Fire», σκηνοθεσία: Sameh Zoabi
Μαλαισία – «M for Malaysia», σκηνοθεσία: Dian Lee, Ineza Roussille
Μεξικό – «The Chambermaid», σκηνοθεσία: Lila Avilés
Μογγολία – “The Steed,” Erdenebileg Ganbold, director;
Μοντενέγκρο – «Neverending Past», σκηνοθεσία: Andro Martinović
Μαρόκο – «Adam», σκηνοθεσία: Maryam Touzani
Νεπάλ – «Bulbul», σκηνοθεσία: Binod Paudel
Ολλανδία – «Instinct», σκηνοθεσία: Halina Reijn
Νιγηρία – «Lionheart», σκηνοθεσία: Genevieve Nnaji
Βόρεια Μακεδονία – «Honeyland», σκηνοθεσία: Ljubo Stefanov, Tamara Kotevska
Νορβηγία – «Out Stealing Horses», σκηνοθεσία: Hans Petter Moland
Πακιστάν – «Laal Kabootar», σκηνοθεσία: Kamal Khan
Παλαιστίνη – «It Must Be Heaven», σκηνοθεσία: Elia Suleiman
Παναμάς – «Everybody Changes», σκηνοθεσία: Arturo Montenegro
Περού – «Retablo», σκηνοθεσία: Alvaro Delgado Aparicio
Φιλιππίνες – «Verdict», σκηνοθεσία: Raymund Ribay Gutierrez
Πολωνία – «Corpus Christi», σκηνοθεσία: Jan Komasa
Πορτογαλία – «The Domain», σκηνοθεσία: Tiago Guedes
Ρουμανία – «The Whistlers», σκηνοθεσία: Corneliu Porumboiu
Ρωσία – «Beanpole», σκηνοθεσία: Kantemir Balagov
Σαουδική Αραβία – «The Perfect Candidate», σκηνοθεσία: Haifaa Al Mansour,
Σενεγάλη – «Atlantics», σκηνοθεσία: Mati Diop
Σερβία – «King Petar the First», σκηνοθεσία: Petar Ristovski
Σιγκαπούρη – «A Land Imagined», σκηνοθεσία: Yeo Siew Hua
Σλοβακία – «Let There Be Light», σκηνοθεσία: Marko Skop
Σλοβενία – «History of Love», σκηνοθεσία: Sonja Prosenc
Νότια Αφρική – «Knuckle City», σκηνοθεσία: Jahmil X.T. Qubeka
Νότια Κορέα – «Parasite», σκηνοθεσία: Bong Joon Ho
Ισπανία – «Pain and Glory», σκηνοθεσία: Pedro Almodóvar
Σουηδία – «And Then We Danced», σκηνοθεσία: Levan Akin
Ελβετία – «Wolkenbruch’s Wondrous Journey into the Arms of a Shiksa», σκηνοθεσία: Michael Steiner
Ταϊβάν – «Dear E», σκηνοθεσία: Mag Hsu, Chih-Yen Hsu
Ταϊλάνδη – «Krasue: Inhuman Kiss», σκηνοθεσία: Sitisiri Mongkolsiri
Τυνησία – «Dear Son», σκηνοθεσία: Mohamed Ben Attia
Τουρκία – «Commitment Asli», σκηνοθεσία: Semih Kaplanoglu
Ουκρανία – «Homeward», σκηνοθεσία: Nariman Aliev
Ηνωμένο Βασίλειο – «The Boy Who Harnessed the Wind», σκηνοθεσία: Chiwetel Ejiofor
Ουρουγουάη – «The Moneychanger», σκηνοθεσία: Federico Veiroj
Ουζμπεκιστάν – «Hot Bread», σκηνοθεσία: Umid Khamdamov
Βενεζουέλα – «Being Impossible», σκηνοθεσία: Patricia Ortega
Βιετνάμ – «Furie», σκηνοθεσία: Le Van Kiet
Οι υποψηφιότητες θα ανακοινωθούν στις 16 Δεκεμβρίου 2019 και οι υποψηφιότητες για Οσκαρ, τη Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2020. Η 92η τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου 2020.
Πηγή: Indiewire