Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, την απόφαση να βραβεύσει τους νικητές τεσσάρων σημαντικών κατηγοριών Όσκαρ, κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, αυτή η κίνηση δυσαρέστησε κινηματογραφιστές, ηθοποιούς και θεατές, οι οποίοι παραπονέθηκαν στο Τουίτερ, χρησιμοποιώντας το χασταγκ #PresentAll24, αναφερόμενοι στα 24 βραβεία, τους νικητές των οποίων τα μέλη της Ακαδημίας ψηφίζουν από την Τρίτη.
Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, σκηνοθέτης του περσινού Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για την ταινία «The Shape of Water», έγραψε στο Τουίτερ: «Δεν θα ήθελα να προτείνω ποιες κατηγορίες να παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων, αλλά σας παρακαλώ: Οι «Καλύτερη Φωτογραφία» και «Μοντάζ» βρίσκονται στην καρδιά της τέχνης μας. Δεν προέρχονται από μια θεατρική ή λογοτεχνική παράδοση: αυτές είναι το σινεμά».
Reposting, revised: I would not presume to suggest what categories should occur during commercials on Oscars night, but, please: Cinematography & Editing are at the very heart of our craft. They are not inherited from a theatrical or literary tradition: they are cinema itself.
— Guillermo del Toro (@RealGDT) 13 Φεβρουαρίου 2019
Απαντώντας στο τουίτ του Ντελ Τόρο, η σκηνοθέτης της ταινίας «Wonder Woman», Πάτι Τζένκινς, έγραψε: «Συμφωνώ απόλυτα. Αν βρισκόμαστε εδώ για να γιορτάσουμε την τέχνη και το Μέσο, είναι δύσκολο να φανταστούμε την τοποθέτηση αυτών των κατηγοριών, λίγο πιο κάτω από τις υπόλοιπες».
I couldn't agree more. If we are here to celebrate the craft and medium, its hard to imagine putting these categories down a tier from any others. https://t.co/poGUUeOsRl
— Patty Jenkins (@PattyJenks) 12 Φεβρουαρίου 2019
Σύμφωνος με τη δήλωση του Ντελ Τόρο είναι και ο βραβευμένος με Όσκαρ για τις ταινίες «Gravity», «Birdman» και «The Revenant», Εμάνουελ ”Τσίβο” Λουμπέσκι. «Η Φωτογραφία και το Μοντάζ είναι τα βασικά στοιχεία, τα ”πρώτα συστατικά” του κινηματογράφου. Πρόκειται για μια ατυχή απόφαση», έγραψε στο Instagram.
Ο Αλφόνσο Κουαρόν, σκηνοθέτης της υποψήφιας για Όσκαρ Φωτογραφίας «Roma», σχολίασε την απόφαση της Ακαδημίας, γράφωντας: «Στην ιστορία του Κινηματογράφου, έχουμε δει μερικά αριστουργήματα χωρίς ήχο, χρώμα, ιστορία, ηθοποιούς και μουσική. Καμία ταινία δεν έχει υπάρξει χωρίς φωτογραφία και μοντάζ».
In the history of CINEMA, masterpieces have existed without sound, without color, without a story, without actors and without music. No one single film has ever existed without CINEMAtography and without editing.
— Alfonso Cuaron (@alfonsocuaron) 12 Φεβρουαρίου 2019
Ο παραγωγός της -βραβευμένης με Όσκαρ- ταινίας «La La Land», Τζόρνταν Χόροουιτς, εξέφρασε τη λύπη του στο Τουίτερ με ένα εικονίδιο.
— Jordan Horowitz (@jehorowitz) 11 Φεβρουαρίου 2019
Τέλος, ο Κις βαν Όστρουμ, πρόεδρος της Αμερικανικής Κοινότητας Κινηματογραφιστών και μέλος της Ακαδημίας, είπε ότι είναι «ατυχές γεγονός το ότι η Ακαδημία αναγκάστηκε να προχωρήσει σε τέτοια κίνηση». Ειρωνία είναι επίσης το ότι ο Τζον Μπέιλι, ο τωρινός πρόεδρος της Ακαδημίας, είναι κινηματογραφιστής, αλλά «δεν πιστεύω ότι είχε άλλη επιλογή».
Πηγή: The Hollywood Reporter