Αληθοφανείς αλληλεπιδράσεις μεταξύ «ανθρώπων» τεχνητής νοημοσύνης σε εικονικό κόσμο

Τι δημιούργησαν επιστήμονες υπολογιστών.
zf L via Getty Images

Μια εντυπωσιακή αναπαράσταση μιας λειτουργικής κοινωνίας με αρκετά ρεαλιστικές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, χρησιμοποιώντας και τις δυνατότητες του ChatGPT, δημιούργησαν ερευνητές του Stanford University και της Google Research.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Tech Xplore, οι έξι επιστήμονες σχεδίασαν ένα περιβάλλον τύπου Sims για να παρακολουθήσουν τις ημερήσιες ρουτίνες των κατοίκων- 25 χαρακτήρων τεχνητής νοημοσύνης, με προσωπικότητες, ιστορίες και μνήμη- στην εικονική αυτή πόλη.

Οι κάτοικοι φτιάχνουν πρωινό, πλένουν τα δόντια τους, πηγαίνουν στη δουλειά, σχεδιάζουν πάρτι, μελετούν μουσική, κατεβαίνουν στην πολιτική κ.α. Οι ερευνητές λένε ότι ήθελαν να δημιουργήσουν πιστευτές προσομοιώσεις μιας συνηθισμένης ημερήσιας συμπεριφοράς μεταξύ των κατοίκων του «Smallville». Οι κάτοικοι απέκτησαν τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν πληροφορίες από τις συσσωρευμένες εμπειρίες τους, να αξιολογούν εκείνες τις μνήμες και να δημιουργούν αυθεντικές ρουτίνες και μελλοντικές πορείες δράσης.

«Βάλαμε generative agents- “δρώντες” λογισμικού υπολογιστή που προσομοιώνουν αξιόπιστη ανθρώπινη συμπεριφορά» γράφουν σχετικά οι ερευνητές. «Οι generative agents ξυπνούν, μαγειρεύουν πρωινό και πηγαίνουν στη δουλειά- οι καλλιτέχνες ζωγραφίζουν, οι συγγραφείς γράφουν, σχηματίζουν απόψεις, αντιλαμβάνονται ο ένας τον άλλον και αρχίζουν συζητήσεις, θυμούνται και μιλούν για περασμένες ημέρες καθώς σχεδιάζουν την επόμενη».

Οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τους δρώντες είτε ως ήδη υπάρχοντες χαρακτήρες είτε ως νέοι. Μπορούν να αρχίσουν επαφή μέσω ενεργειών είτε μέσω συζήτησης σε φυσική γλώσσα.

Οι ερευνητές κατέγραψαν πώς η αναφορά σε ένα πάρτι της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου οδήγησε σε εξάπλωση της πληροφορίας από τους δρώντες, οι οποίοι προσκαλούσαν φίλους και έκαναν εργασίες όπως η διακόσμηση. Ένας από τους δρώντες κάλεσε ένα άτομο που έβλεπε ρομαντικά στο πάρτι. Άλλοι διαπίστωσαν πως δεν μπορούσαν να πάνε λόγω προγράμματος. Επίσης, κάποιοι διάλογοι υποδεικνύουν πως είχαν γνώση τοπικών εκδηλώσεων και λεπτομερειών για άλλους χαρακτήρες.

Οι ελεγχόμενοι από υπολογιστή χαρακτήρες, βεβαίως, δεν είναι κάτι καινούριο, ωστόσο το ChatGPT φαίνεται να φέρνει ένα επίπεδο πολυπλοκότητας όσον αφορά στην αντίληψη γλώσσας και την εξέλιξη χαρακτήρων που δεν είχε υπάρξει ξανά στο παρελθόν. Μελλοντικές εφαρμογές θα μπορούσαν να ξεφύγουν από τον χώρο των παιχνιδιών και να περάσουν σε τομείς όπως η πολιτική, η συμπεριφορά των καταναλωτών και η ψυχολογία.

Δημοφιλή