Ανέβηκε σε ταξινομήσεις ΙΧ ο Μάιος, υπολείπεται το 5μηνο σε σχέση με το 2021

Μόλις στο -1,7% οι πωλήσεις φέτος σε σχέση με πέρυσι, παρά τις καθυστερήσεις παραδόσεων
alvarez via Getty Images

Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα –και όχι μόνο- εξαιτίας πολλών παραγόντων, όπως έλλειψε ημιαγωγών.

Ωστόσο, οι εισαγωγείς δεν θα πρέπει να είναι και πολύ απογοητευμένοι, καθώς στο 5μηνο του 2022, οι ταξινομήσεις υπολείπονται μόλις 1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο 5μηνο του 2020.

Αλλού έγκειται το ζήτημα και αφορά στην αύξηση των τιμών, καθώς παρατηρείται το φαινόμενο να αλλάζουν τα εργοστάσια τις τιμές σχεδόν κάθε μήνα.

Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece

Επίσης, ανά κατηγορία αμαξώματος, η πιο δημοφιλής είναι τα συμπαγή (Β) αυτοκίνητα ή supermini όπως τα λέμε, με 51,3%, ενώ στην υποκατηγορία, τα SUV κατέχουν το 54,8%, ένα τεράστιο ποσοστό.

HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece

Εξάλλου, σε επίπεδο καυσίμου, τα υβριδικά έχουν το 27,3% και ανεβαίνουν συνεχώς, με τα αμιγώς βενζινοκίνητα να χάνουν μερίδιο και να βρίσκονται στο 47%, όπως και τα πετρελαιοκίνητα, στο 15%. Αύξηση έχουν και τα επαναφορτιζόμενα (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid) με 7,6% μερίδιο, όπως και του διπλού καυσίμου (βενζίνη – υγραέριο).

HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:

HuffPost Greece
HuffPost Greece
HuffPost Greece