Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου της ESPO (EUROPEAN SEA PORTS ORGANIZATION), το οποίο διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ του αναπληρωτή διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΠ Παναγιώτη Τσώνη με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Απόστολο Τζιτζικώστα, ήταν η κρουαζιέρα.
Μάλιστα, το 2024 το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε νέο ρεκόρ σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, με 810 έναντι 760 το 2023, εκ των οποίων πάνω από 600 ήταν homeport.
Επίσης, εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 1,7 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023, ενώ και επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) ξεπέρασαν το 1 εκατ., έναντι 800.000 το 2023.
Παράλληλα, τα έσοδα από την κρουαζιέρα αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν, εξάλλου, τα κοινά ζητήματα και οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι λιμένες σε ευρωπαϊκή εμβέλεια.
Στο επίκεντρο της συζήτησης τέθηκαν οι σύγχρονες ενεργειακές και γεωπολιτικές προκλήσεις, η ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, καθώς και ο ρόλος του λιμένα Πειραιά, ως του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, στην προαγωγή του διεθνούς εμπορίου και στην ανάπτυξη του τουρισμού και της κρουαζιέρας στην Ευρώπη.
Ψηλά στην ατζέντα παραμένουν η βιώσιμη ανάπτυξη, η ασφάλεια και η εμβάθυνση της συνεργασίας, με σκοπό την αναβάθμιση της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής. Στόχος είναι η χάραξη μιας ενιαίας στρατηγικής, η οποία συγχρόνως θα λαμβάνει υπόψιν τις ιδιαιτερότητες και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του κάθε λιμένα, στο πλαίσιο της κοινής πλεύσης για την ενίσχυση της δυναμικής σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Ο Παναγιώτης Τσώνης, υπογράμμισε τη θέση του λιμένα Πειραιά ως στρατηγικό κέντρο ναυτιλιακής και εμπορικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι εν λόγω δράσεις και εξελίξεις έχουν επιπλέον ιδιαίτερα θετική επίδραση στον τομέα της απασχόλησης στη χώρα, ενώ ενισχύουν επίσης τη συμβολή του λιμένα στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.