Εν μέσω ακρίβειας οι πωλήσεις των πολυτελών ειδών εκτινάχθηκαν

Η Hermes στα οικονομικά στοιχεία τριμήνου αναφέρει κέρδη ρεκόρ, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα τον Ιούνιο.
Future Publishing via Getty Images

Ενώ εκατομμύρια άνθρωποι ανησυχούν για το αν θα μπορέσουν από Σεπτέμβρη να αντέξουν στο μεγάλο κόστος της ενέργειας, πολυτελή brands όπως ο Hermes συνεχίζει να πουλά τις περίφημες τσάντες Birkin των 10.000 καταγράφοντας το τελευταίο τρίμηνο κέρδη ρεκόρ.

Εν μέσω παγκόσμιου πληθωρισμού, που σπάει συνεχώς αρνητικά ρεκόρ, μια σειρά πολυτελών εταιρειών, από τον γίγαντα ποτών Diageo έως την εταιρεία παραγωγής τσαντών Birkin την Hermes, ανέφεραν αυτή την εβδομάδα ότι το μεγαλύτερο κέρδος τους προέρχεται από τα πιο ακριβά τους προϊόντα.

Με την ενεργειακή κρίση να απειλεί ακόμη και τις πιό εύρωστες οικονομίες του πλανήτη, το περίφημο 1% των ευνοούμενων αυτού του κόσμου, φαίνεται οτι δεν έχει νιώσει ούτε στο ελάχιστο την οικονομική πίεση.

Αντίθετα, μετά τον εγκλεισμό της πανδημίας, στράφηκαν σε μια καταναλωτική μανία πολυτελών προιόντων με σκοπό να περιποιηθούν... λίγο περισσότερο τον εαυτό τους.

Ετσι η Hermes στα οικονομικά στοιχεία τριμήνου που ανακοίνωσε σήμερα αναφέρει κέρδη ρεκόρ, καθώς οι πωλήσεις της αυξήθηκαν σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα τον Ιούνιο.

Ο πρόεδρος Axel Dumas είπε ότι δεν βλέπει σημάδια επιβράδυνσης σε καμία από αυτές τις αγορές, παρά την αύξηση των τιμών της εταιρείας κατά 4% φέτος.

Πολυτελή είδη, αυτοκίνητα και ταξίδια

Η αυτοκινητοβιομηχανία Renault, είδε επίσης τα κέρδη της να αυξάνουν. Παρότι η εταιρεία καταγράφει λιγότερες πωλήσεις έχει καταφέρει να έχει πολύ υψηλότερα κέρδη από την πώληση των πολύ ακριβών, πολυτελών της μοντέλων άνω των 100.000 δολαρίων.

«Η εκπληκτική ανθεκτικότητα των Ευρωπαίων καταναλωτών αντικατοπτρίζεται στο γεγονός οτι πολλά brand πολυτελείας όπως Louis Vuitton, Fendi και Christian Dior καταγράφουν τεράστια κέρδη τους τελευταίους μήνες», δήλωσε η Rebecca Chesworth, ανώτερη στρατηγική μετοχών στο Investor State Street SPDR ETFs.

«Οι καταναλωτές που ενθουσιάστηκαν με το άνοιγμα των ταξιδιών έχουν ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών» συμπληρώνει.

Κι όλα αυτά ενώ το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο αναμένουν ότι η οικονομία θα επιδεινωθεί ραγδαία αυτόν τον χειμώνα.

Μετά τα ταξίδια οι Βρετανοί θα πληρώσουν χρυσό το ρεύμα

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, το ανώτατο όριο τιμών στους οικιακούς λογαριασμούς ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί από 1.277 στερλίνες στις αρχές του χρόνου σε πάνω από 3.500 στερλίνες τον Οκτώβριο, ενώ το κόστος για βασικά προϊόντα διατροφής έχει αυξηθεί κατά 10% σε ετήσια βάση το 2022.

Αυτό θα εκθέσει εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά σε οικονομικό κίνδυνο, καθώς δεν θα μπορούν να ξοδέψουν για οτιδήποτε άλλο εκτός από τα απολύτως απαραίτητα.

Εταιρείες τροφίμων και προσωπικής φροντίδας όπως η Nestle και η Unilever έχουν εγκλωβιστεί σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τους λιανοπωλητές από τα τέλη του περασμένου έτους, με τα σούπερ μάρκετ να αυξάνουν διστακτικά τις τιμές στα βασικά είδη καθώς κινδυνεύουν να αποξενώσουν από τους αγοραστές που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά.

«Δεν μπορούν όλες οι εταιρείες σε όλους τους τομείς να αυξήσουν τις τιμές τους. Μόνο εκείνες που απευθύνονται σε πολύ γερά πορτοφόλια και κυριαρχούν στους αντίστοιχους τομείς τους μπορούν να το κάνουν», δήλωσε ο Γουέι Λι επικεφαλής επενδυτικής στρατηγικής στη BlackRock Investment Institute στο Reuters.

Μετά από τις τεράστιες απώλειες των αεροπορικών εταιρειών εν μέσω της πανδημίας, η British Airways επέστρεψε σε ισχυρή κερδοφορία για πρώτη φορά μετά την πανδημία, καθώς περισσότεροι άνθρωποι πέταξαν στην Ευρώπη μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου.

Τα έσοδα της IAG, της εταιρείας στην οποία ανήκει η British, από τις πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισπανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπερτετραπλασιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε 9,35 δισ.ευρώ.

Κι ενώ τα ταξίδια αυξάνονται και ο κόσμος προσπαθεί να δώσει στον εαυτό του λίγη από τη χαμένη ευτυχία, οι πωλήσεις που έπεσαν απροσδόκητα αλλά με πάταγο ήταν αυτές της τεκίλας Don Julio και του Johnnie Walker, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Diageo, Ιβάν Μενέζες.