Κιμ Γιονγκ-ιλ: Είχε απαγάγει τους μεγαλύτερους αστέρες του κινηματογράφου της Νότιας Κορέας

Ανέπτυξε μια βαθιά αγάπη για τον κινηματογράφο και λέγεται ότι έτρεφε ιδιαίτερο θαυμασμό για τις ταινίες δράσης του Χόλιγουντ και τις ταινίες του Τζέιμς Μποντ.
narvikk via Getty Images

Όταν ο πατέρας του, Κιμ Ιλ-Σουνγκ, ήταν Γενικός Γραμματέας και ηγέτης της Βόρειας Κορέας, ο Κιμ Γιονγκ-ιλ ανέπτυξε μια βαθιά αγάπη για τον κινηματογράφο και λέγεται ότι έτρεφε ιδιαίτερο θαυμασμό για τις ταινίες δράσης του Χόλιγουντ και τις ταινίες του Τζέιμς Μποντ.

Στην πραγματικότητα, ο νεαρός Κιμ είχε συγκεντρώσει μια προσωπική συλλογή με περισσότερες από 15.000 ταινίες, κάτι που ήταν σχετικά ανήκουστο στη Βόρεια Κορέα, όπου οι πολίτες δεν είχαν πρόσβαση σε οτιδήποτε έγινε εκτός των συνόρων της χώρας.

Έχοντας γνώση της ιστορίας του παγκόσμιου κινηματογράφου και κατανόηση του συναισθηματικού αντίκτυπου που μπορεί να έχουν οι ταινίες, ο Κιμ άρχισε να αναγνωρίζει ότι μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον κινηματογράφο για να διαδώσει προπαγάνδα, όπως είχαν κάνει σε μεγάλο βαθμό οι πρώην σύμμαχοι της Βόρειας Κορέας, η Σοβιετική Ένωση.

Το 1966, ο Κιμ Γιονγκ Ιλ εντάχθηκε στο Τμήμα Προπαγάνδας και Διέγερσης, όπου γρήγορα έγινε διευθυντής του Τμήματος Κινηματογράφου και Τεχνών. Ο Κιμ Ιλ-Σουνγκ κατανοούσε τη σημασία της διαιώνισης των μύθων γύρω από τη δύναμή του στους πολίτες της Βόρειας Κορέας και γνώριζε ότι κανείς στη χώρα δεν γνώριζε τον κινηματογράφο καλύτερα από τον γιο του.

Ο Κιμ Γιονγκ-ιλ ξεκίνησε να κάνει προπαγανδιστικές ταινίες για τον πατέρα του με επίκεντρο το παρελθόν του ως αντι-Ιάπωνας επαναστάτης. Ωστόσο, η Κιμ, η νεότερη, γρήγορα διαπίστωσε ότι είχε πρόβλημα. Ενώ είχε τεράστιες γνώσεις για τον κινηματογράφο από την οπτική γωνία ενός μέλους του κοινού, δεν είχε καμία κατανόηση για το πώς να κάνει πραγματικά ταινίες και στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ήταν εντελώς απογοητευμένος με τα έργα του.

Φυσικά, δεν υπήρχε κανένας άλλος στη Βόρεια Κορέα που θα μπορούσε να κάνει μια ημιαξιοπρεπή ταινία, οπότε ο Κιμ έπρεπε να στραφεί σε παράνομες μεθόδους για να βελτιώσει τις κινηματογραφικές του προσπάθειες. Στα σύνορα στη Νότια Κορέα, ο Σιν Σανγκ-οκ είχε κερδίσει διεθνή αναγνώριση τη δεκαετία του 1960 και κάποτε ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Τσόι Έουν-χι , η οποία έπαιξε σε πολλά από τα έργα του.

Ο Κιμ επινόησε γρήγορα ένα σχέδιο για να απαγάγει και τους δύο αστέρες του κινηματογράφου της Νότιας Κορέας και να τους χρησιμοποιήσει για να βελτιώσει τις βορειοκορεατικές προπαγανδιστικές ταινίες του. Επικοινώνησε με την Τσόι με το πρόσχημα ότι την προσέλαβε για να σκηνοθετήσει μια νέα ταινία, και η Τσόι μεταφέρθηκε από τον κόλπο Ρεπούλςστο Χονγκ Κονγκ με βάρκα και έφτασε στη Βόρεια Κορέα τον Ιανουάριο του 1978. Η Τσόι δεν βασανίστηκε όπως πολλοί Κορεάτες (τόσοι Βόρειοι όσο και Νότιοι) κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Κιμ Ιλ-Σουνγκ ως ηγέτη.

Μάλλον ζούσε σε μια πολυτελή βίλα στην Πιονγκγιάνγκ, επισκέφτηκε την όπερα και το θέατρο και της είπαν τα πάντα για τα επιτεύγματα του Κιμ Ιλ-Σουνγκ ως ηγέτης. Δεν ανακάλυψε ότι ήταν απλό δόλωμα για τον Σιν Σανγκ-οκ παρά μόνο πέντε χρόνια μετά την απαγωγή της. Μόλις έξι μήνες μετά την απαγωγή της Τσόι, ο Σιν είχε παρόμοια μοίρα, αλλά σε αντίθεση με την πρώην σύζυγό του, δεν ζούσε έναν πολυτελή τρόπο ζωής και δεν ήξερε ότι είχε μεταφερθεί στη Βόρεια Κορέα.

Όταν ο Σιν προσπάθησε να δραπετεύσει δύο φορές, τον έστειλαν στη φυλακή.

Ήταν την άνοιξη του 1983 όταν ο Σιν απελευθερώθηκε από τη φυλάκιση και επανενώθηκε με την Τσόι. Ο Κιμ Γιονγκ Ιλ αποκάλυψε σύντομα το γενικό του σχέδιο για τον κινηματογράφο της Βόρειας Κορέας και η Τσόι και ο Σιν δεν είχαν άλλη επιλογή από το να αποδεχτούν την πρότασή του.

Τα επόμενα χρόνια, η Τσόι και ο Σιν γύρισαν πολλές μεγάλου μήκους ταινίες για τον Κιμ, συμπεριλαμβανομένου του Απεσταλμένου Χωρίς Επιστροφή, σε σενάριο του Κιμ Ιλ-Σουνγκ. Η μεγαλύτερη παραγωγή ήταν η τελευταία ταινία των Τσόι και Σιν για τον Κιμ. Το Pulgasari εμπνεύστηκε από τον Godzilla, την ιαπωνική ταινία που είχε κερδίσει την αναγνώριση από όλο τον κόσμο.

Μετά την ολοκλήρωση του Pulgasari, η Τσόικαι ο Σιν κατάφεραν τελικά να δραπετεύσουν από τη Βόρεια Κορέα. Ο Κιμ είχε ζητήσει από το ζευγάρι να ταξιδέψει στη Βιέννη για να αναζητήσει χρηματοδότηση για μια ταινία για τον Τζένγκις Χαν. Όταν συνάντησαν έναν δημοσιογράφο για μια συνέντευξη, η Τσόι και ο Σιν κατάφεραν να πείσουν τους Βορειοκορεάτες σωματοφύλακές τους να φύγουν από το δωμάτιο, οπότε και διέφυγαν στην πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών μαζί με τον δημοσιογράφο.

Λίγο πριν από τη διαφυγή τους, η Τσόι και ο Σιν είχαν ηχογραφήσει τον Κιμ να μιλά ανοιχτά για την απαγωγή τους και χρησιμοποίησαν την ηχογράφηση ως απόδειξη ότι δεν είχαν αυτομολήσει στη Βόρεια Κορέα. Εργάστηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες για πολλά χρόνια προτού τελικά επιστρέψουν στην πατρίδα τους τη Νότια Κορέα. Οι επίσημες αναφορές στη Βόρεια Κορέα υποστηρίζουν ότι η Τσόι και ο Σιν αυτομόλησαν ανοιχτά στη Βόρεια Κορέα και είχαν πάρει μαζί τους μεγάλο ποσό από τα χρήματα της χώρας όταν διέφυγαν.

Ο Κιμ Γιονγκ-ιλ γνώριζε τη δύναμη που είχε ο κινηματογράφος και κατάλαβε ότι μπορούσε να τη χρησιμοποιήσει για να επηρεάσει περαιτέρω τον πληθυσμό της Βόρειας Κορέας κατά τη διάρκεια της βασιλείας του πατέρα του (και της δικής του) στη χώρα.

Δημοφιλή