Μείωση του πληθωρισμού στο 11,6% μετά από 11 μήνες, εκτόξευση 178,9% στο φυσικό αέριο

Η πτώση του πληθωρισμού, δεν αναμένεται να συμπαρασύρει προς τα κάτω τις τιμές σε προϊόντα καθώς από το Σεπτέμβρη έρχονται νέες ανατιμήσεις
|
Several customers at Super King Markets grocery store wear face masks and gloves Friday, April 3, 2020, in Los Angeles, as protection against the coronavirus.(AP Photo/Damian Dovarganes)
Several customers at Super King Markets grocery store wear face masks and gloves Friday, April 3, 2020, in Los Angeles, as protection against the coronavirus.(AP Photo/Damian Dovarganes)
via Associated Press

Ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα τον Ιούλιο καθώς υποχώρησε στο 11,6% από 12,1% τον Ιούνιο μετά το ανοδικό ράλι για 11 συνεχόμενους μήνες.

Η πτώση του πληθωρισμού, δεν αναμένεται ωστόσο να συμπαρασύρει προς τα κάτω τις τιμές σε προϊόντα καθώς παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι, από τα τέλη Αυγούστου και το Σεπτέμβρη θα υπάρξουν και νέες ανατιμήσεις σε τουλάχιστον 600 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως τα τρόφιμα.

Να σημειωθεί οτι η μεγαλύτερη αύξηση στις τιμές σημειώθηκε στο φυσικό αέριο που εκτινάχθηκε κατά 178,9% μέσα σε 12 μήνες, στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 65,1%, της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 55,8% και στα καύσιμα κατά 33%.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η μείωση του πληθωρισμού στο 11,6% προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  1. 13,0% για είδη διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
    Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά φρούτα.
  2. 1,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  3. 3,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  4. 30,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  5. 8,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  6. 0,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
  7. 20,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, μεταφορά επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  8. 2,0% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, κινηματογράφους-θέατρα και πακέτα διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  9. 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  10. 6,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  11. 2,5% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  1. 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.