Οδηγούμε την ηλεκτρική και τετρακίνητη BMW iX1 xDrive30e

Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, δηλώνει παρούσα και φυσικά δεν κάνει τα πρώτα της βήματα, όταν η αναφορά γίνεται για την BMW.
HuffPost Greece

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η BMW έχει αποφασίσει να «συνεργαστεί» κατά κάποιον τρόπο με τις επιταγές της νέας εποχής, δίνοντας πολλά ποσά για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Το αποτέλεσμα την έχει δικαιώσει, αφού προσφέρει στον πελάτη μια πλούσια γκάμα εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων, που μειώνουν το αποτύπωμα στην ατμόσφαιρα, ενώ παράλληλα δικαιολογούν την κατασκευή τους με όλα όσα προσφέρουν.

HuffPost Greece

Στην περίπτωση της BMW iX1 xDrive30e, τα πράγματα ξεκίνησαν όπως στην πληθώρα των υπόλοιπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το πλαίσιο υπήρχε, η τεχνογνωσία υπήρχε, άρα τι πιο εύκολο από το να τοποθετήσεις μπαταρίες και δύο ηλεκτρικά μοτέρ σε μια πλατφόρμα. Το αποτέλεσμα αυτού είναι 313 ίπποι, που πραγματικά δεν πτοούνται από το βάρος της συστοιχίας. Όπως και να το κάνουμε, οι μονάδες ζυγίζουν πολύ.

HuffPost Greece

Μπορεί λοιπόν να εντοπίζονται διαφορές στον τρόπο μετάδοσης κίνησης σε σχέση με το συμβατικό «αδερφάκι», εντός καμπίνας, πάντως, όλα παραπέμπουν σε BMW. Αρχικά, εκτός αυτής δεσπόζουν τα μπλε χαρακτηριστικά στις πλευρικές ποδιές, στους προφυλακτήρες και στη μάσκα νεφρού, όπως την αποκαλεί η φίρμα και εν συνεχεία, εσωτερικά, το πάνελ των ενδείξεων έρχεται αυτούσιο, όπως στις Χ1 που κινούνται με καύσιμο. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει πολλά από την καμπύλη οθόνη, ενώ με τα διάφορα προγράμματα μπορεί να αλλάξει και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Με το πακέτο Μ Sport της δοκιμής, το τιμόνι έχει υπέροχη αίσθηση, τα καθίσματα διαθέτουν καλή πλευρική στήριξη, ενώ παραπονεμένοι δεν θα μείνουν ούτε εκείνοι που χρειάζονται μασάζ.

HuffPost Greece

Σχετικά με τις επιδόσεις, μπορεί να ζυγίζει πάνω από δύο τόνους ελέω μπαταριών, το 0-100χλμ./ώρα, όμως ολοκληρώνεται σε 5,6δευτ., ενώ η τελική σταματά ηλεκτρονικά στα 180χλμ./ώρα. Πάρα πολύ καλές επιδόσεις, καθώς τα 313 άλογα και τα 494Nm ροπή φαίνονται στον δρόμο. Υπάρχει και η 4κίνηση, άρα το όχημα φεύγει «σφαίρα».

Στον αυτοκινητόδρομο κινείται άνετα και χωρίς υπερβολές, αν δεν πατηθεί στο γκάζι στο πάτωμα. Όλοι οι επιβάτες έχουν τους απαραίτητους χώρους για τα γόνατα και τα κεφάλια τους και εκεί που θα πρέπει να δείξεις τις ικανότητές σου ως οδηγός, είναι στις στροφές που θα τις πάρεις με μεγάλη ταχύτητα. Εκεί θα εμφανιστεί υπερστροφή αν δεν έχεις ενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά.

HuffPost Greece

Η μπαταρία είναι 64,7kWh με αυτονομία 440 χιλιόμετρα, όπως ανακοινώνει η BMW. Η δομή της είναι 400V, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να δεχτεί ταχυφορτιστή έως 130kW. Από εκεί και πέρα, για πλήρη φόρτιση στα 11kW χρειάζονται περίπου επτά ώρες, στα 22kW, τρεις ώρες και 45 λεπτά, ενώ στα 50kW, λίγο πάνω από τη μία ώρα για το 10-80%.

Η BMW iX1 xDrive30e ξεχωρίζει για τη σχέση τιμής απόδοσης. Αξίζει και με το παραπάνω και προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους μαζί με την αίσθηση και την εικόνα μιας BMW. Ναι μεν έχει λίγο μικρότερους χώρους από τη συμβατική, αλλά μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας. Ας μην ξεχνάμε πως οι μπαταρίες χρειάζονται πολύ χώρο.

Δημοφιλή