Οδηγούμε το Lexus UX250h

Εξοπλισμένο με την 4η γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota και πλούσιο πακέτο ασφάλειας
Dimitris Balis

Η Toyota, μέσω της θυγατρικής της Lexus, της εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων, μας σύστησε, πολλά χρόνια πριν, στην υβριδική τεχνολογία, σε τέτοιο βαθμό που σχεδόν όλα τα μοντέλα της Lexus να παράγονται μόνο ως υβριδικά, ενώ εσχάτως βλέπουμε και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Προ ημερών είχα την ευκαιρία να οδηγήσω την υβριδική έκδοση του συμπαγούς SUV της μάρκας, ονόματι UX, με την ύπαρξη της υβριδικής τεχνολογίας να επιβεβαιώνεται με ανάλογα λογότυπα στο πλάι και πίσω.

Πρόκειται για ένα αρεστό σύνολο, σχεδιαστικά, και αρκετά κοντά στο σχήμα ενός κουπέ, με την ανασηκωμένη γραμμή παραθύρων και το «γλυκό» τελείωμα του πίσω μέρους.

Dimitris Balis

Τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά - σχεδόν τετραγωνισμένα στους θόλους των τροχών-, οι ράγες οροφής αλουμινίου - που ταιριάζουν χρωματικά με τα πλαίσια των παραθύρων και την ποδιά μπροστά-, δημιουργούν ένα καθαρά Crossover –SUV σύνολο, με την εντυπωσιακή, μεγάλη μάσκα, τις κάθετες εισαγωγές αέρα στις άκρες του προφυλακτήρα, και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, να ολοκληρώνουν ένα αρεστό και αεροδυναμικό σύνολο, με μήκος περίπου 4,5 μέτρα.

Περνώντας στην καμπίνα, η πολυτέλεια είναι διάχυτη. Τα πλαστικά είναι ανώτερης αισθητικής, το δέρμα κυριαρχεί στα καθίσματα (διάτρητο στη βάση τους), οι περισσότεροι διακόπτες είναι αφής, ενώ στη βάση της κονσόλας, εκεί που ανασηκώνεις το υποβραχιόνιο, υπάρχουν έξτρα χειριστήρια για το ηχοσύστημα.

Dimitris Balis

Για τον έλεγχο του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, υπάρχει και μια πλακέτα αφής (touchpad), στην κονσόλα, ακριβώς δίπλα από τον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Προσωπικά, σε κανένα μοντέλο με ανάλογη πλακέτα αφής δεν μπόρεσα να προσαρμοστώ εύκολα, μολονότι εφευρέθηκε αντί του περιστροφικού διακόπτη.

Με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα το κόκπιτ, ψηφιακή οθόνη, αλλά όχι αφής, και αναλογικά όργανα στον πίνακα μπροστά από τον οδηγό, το εσωτερικό είναι ποιοτικό, λειτουργικό, άνετο, με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και πλούσιο εξοπλισμό. Στο πίσω μέρος θα μπορέσει να βολευτεί και πέμπτος επιβάτης (μεγάλο μεταξόνιο 2,64 μ.), ενώ σχετικά επαρκές κρίνεται και το πορτ-μπαγκάζ των 320 λίτρων χωρητικότητας.

Dimitris Balis

Τώρα, η Toyota αξιοποιεί στο UX 250h την 4η γενιά του υβριδικού της συστήματος, που περιλαμβάνει έναν δίλιτρο κινητήρα βενζίνης σε κύκλο Atkinson, απόδοσης 152 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 109 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να φθάνει τους 184 ίππους.

Το σύστημα φέρει και μια μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου, και όπως συμβαίνει στις hybrid εκδόσεις της Toyota, φορτίζεται είτε από το φρενάρισμα, μέσω της ανάκτησης ενέργειας είτε από τον κινητήρα βενζίνης. Αυτός ο τρόπος διαφέρει από υβριδικά συστήματα άλλων εταιρειών.

Η εκκίνηση γίνεται αθόρυβα και ηλεκτρικά και σε χαμηλές ταχύτητες μπορείς να κινηθείς με την ενέργεια που υπάρχει στη μπαταρία. Οσο ανεβαίνουν οι στροφές, επεμβαίνει και ο θερμικός κινητήρας, με το CVT κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, να παράγει θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες.

Dimitris Balis

Η Toyota επιμένει σε αυτό το κιβώτιο, όταν οι ανταγωνιστές βάζουν διπλού συμπλέκτη αυτόματα κιβώτια, όμως επιμένει και ο θόρυβος.

Οδηγώντας το προσθιοκίνητο UX hybrid, μπορείς να επιλέξεις και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, με τον EV διακόπτη, αλλά και διάφορα προγράμματα, από οικονομικό Eco, έως φουλ επιδόσεων Sport. Επιταχύνει καλά, με 8,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 177 χλμ.

Η μέση κατανάλωση δεν πιάνει τα εργοστασιακά 5,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, που δίνει η εταιρεία, αλλά διαπιστώσαμε κοντά στα 6,4 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο και γύρω στα 7,1 στα ορεινά κομμάτια.

Με πλήρες πακέτο εξοπλισμού ασφάλειας Lexus SafetySystem+, συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, το Lexus UX hybrid, είναι από τις πλέον premium επιλογής στα υβριδικά Crossover – SUV.

Πήγαινε στην αρχική σελίδα