ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
08/06/2018 15:56 EEST

Πρόεδρος ΕΕΕ: Η ναυτιλία θα επανέλθει στην Ελλάδα, όταν όμως δοθεί ολιστική λύση στο θέμα της σημαίας

bluebeat76 via Getty Images

Άγνωστο παραμένει, έως στιγμής, αν θα καταστεί δυνατή η εφαρμογή χρήσης μικρής περιεκτικότητας (0,5%) Θείου στο ναυτιλιακό καύσιμο για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, από 1ης Ιανουαρίου 2020, που έχει οριστεί ως ημερομηνία εφαρμογής από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό IMO.

Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης των ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΩΝ 2018, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, είπε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να χρησιμοποιηθεί ο συγκεκριμένος τύπος καυσίμου. Αποκάλυψε, ωστόσο, ότι έως στιγμής, οι πετρελαϊκές εταιρείες, παρά το γεγονός ότι έχουν εκφράσει τη δυνατότητα να μπορούν να προμηθεύσουν το καύσιμο εκεί που χρειάζεται, δεν έχουν γνωστοποιήσει δημοσίως αν είναι συμβατό με τη διεθνή σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, και επιπλέον δεν έχουν εγγυηθεί ότι η πρόσμιξη του καυσίμου δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα ασφάλειας ή ζημιάς στη μηχανή του πλοίου.

Είπε ότι οι εταιρείες καυσίμων για τη χρήση του καυσίμου αυτού αναμένεται να πιστοποιηθούν με iso στο διάστημα 2020-2023, ενώ «την ίδια ώρα η ναυτιλία καλείται να το χρησιμοποιήσει». «Δεν ζητάμε να αλλάξει κάτι, αλλά να δώσουμε χρόνο στις εταιρείες πετρελαίου και αποθήκευσης να μπορέσουν να συμμορφωθούν με τις διεθνείς συνθήκες και να εγγυηθούν ότι το καύσιμο είναι ασφαλές» είπε ο κ. Βενιάμης, προσθέτοντας ότι κατά τη διάρκεια των ΠΟΣΕΙΔΟΝΙΩΝ υπήρξαν πολλές διμερείς συναντήσεις για το θέμα με τον γγ του ΙΜΟ, Kitack Lim, την Επίτροπο Μεταφορών, Violeta Bulc, καθώς και με κρατικές αντιπροσωπείες και ιδιωτικούς ναυτιλιακούς φορείς.

Για τη ναυτική εκπαίδευση ο πρόεδρος της ΕΕΕ σημείωσε ότι είναι θέμα που χρειάζεται ολιστική προσέγγιση, ενώ ανέφερε ότι η μειωμένη εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές δημιουργεί τεράστια θέματα ζήτησης. Αναγνώρισε ότι τα προβλήματα στις σχολές είναι διαχρονικά και αναφέρθηκε και σε ελλείψεις εκπαιδευτικών, αφού -όπως είπε- τα χρήματα που παίρνουν είναι πολύ λίγα.

Τόνισε ότι σήμερα υπάρχει έλλειψη Ελλήνων αξιωματικών και μηχανικών στα ελληνόκτητα πλοία.

Πρόσθεσε ότι Γερμανοί πλοιοκτήτες έχουν προσλάβει περίπου 200 αξιωματικούς, ενώ για το θέμα της σημαίας και του νηολογίου, σημείωσε ότι το βασικότερο πρόβλημα δεν είναι η φορολογία, αλλά η ανταγωνιστικότητα.

«Ξεπερνάς αγκυλώσεις κάνοντας την ελληνική σημαία, όπως και τις άλλες ευρωπαϊκές σημαίες, ανταγωνιστική» είπε και έφερε ως παράδειγμα τις σημαίες της Μάλτας και της Κύπρου.

«Η ναυτιλία» πρόσθεσε «θα επανέλθει στην Ελλάδα, όταν δώσουμε ολιστική λύση στη σημαία, γεγονός το οποίο το υπουργείο έχει τη διάθεση να επαναφέρει στο τραπέζι του διαλόγου».

Σε ερώτηση αν θα υπάρξει κάποια ρύθμιση για τη ναυτιλία στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, ο κ. Βενιάμης εκτίμησε ότι η κυβέρνηση δεν θα επαναφέρει για τον κλάδο κάτι καινούργιο. Για δε το θέμα της φορολογικής αντιμετώπισης της ποντοπόρου ναυτιλίας, που έχει θέσει η επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ, σχολίασε πως είναι κάτι το οποίο χειρίζεται η κυβέρνηση.

Τέλος, ο πρόεδρος των εφοπλιστών επανέλαβε ότι ο όρος «ανταγωνιστικότητα» είναι το κλειδί για την επιβίωση της ναυτιλίας και πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο βιομηχανίας, πολιτείας, καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί αναπόσπαστο και στρατηγικό κομμάτι της.

(Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)