Ρυμουλκούμενα ανεμόπτερα για μεταφορά φορτίων: Μια (παλιά) νέα ιδέα στην αεροπορία

Υπόσχονται μείωση του κόστους κατά 65%
.
.
Aerolane

Μια εταιρεία στο Τέξας υποστηρίζει ότι έχει βρει έναν ιδιαίτερα απλό τρόπο να μειώσει το κόστος της μεταφοράς των αεροπορικών πτήσεων μεταφοράς φορτίων (cargo) μέχρι και κατά 65%: Η ιδέα είναι η ρυμούλκηση ανεμόπτερων- φορτηγίδων πίσω από αεροσκάφη, που θα είναι αρκετά μεγάλα για να διπλασιάζουν ή ακόμα και να τριπλασιάζουν τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων.

.
.
Aerolane

Η ιδέα της χρήσης ανεμόπτερων για μεταφορά έμψυχου ή άψυχου υλικού δεν είναι ακριβώς κάτι νέο: Στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο είχαν χρησιμοποιηθεί ευρέως για αεραποβατικές επιχειρήσεις, πχ στη Νορμανδία και τη Μάχη της Κρήτης. Τα ανεμόπτερα ρυμουλκούνταν προς το θέατρο επιχειρήσεων από αεροπλάνα και μετά αφήνονταν για να προσγειωθούν μόνα τους- η χρήση τους παρουσίαζε και πλεονεκτήματα, ωστόσο υπήρχαν και προβλήματα, όπως το ότι επηρεάζονταν πολύ από τις καιρικές συνθήκες, τη μορφολογία του τοπίου κλπ.

.
.
Aerolane

Πρόσφατα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Atlas, η US Air Mobility Command έκανε δοκιμές πάνω στο αντικείμενο διαπιστώνοντας σημαντικά οφέλη, ωστόσο η Aerolane πιστεύει πως θα είναι ακόμα μεγαλύτερα με την κατασκευή αυτόνομων ανεμόπτερων- φορτηγίδων (ή «βαγονιών») που θα είναι δεμένα με το αεροπλάνο με απλά σχοινιά, χωρίς να διαθέτουν συστήματα προώθησης (κινητήρες) ή πιλότους- μόνο χώρο για το φορτίο και τα αυτόνομα συστήματα ελέγχου.

.
.
Aerolane

Τα συγκεκριμένα «Aerocarts» ρυμουλκούνται από αεροπλάνο κατά την απογείωση όπως όλα τα ανεμόπτερα. Απογειώνονται μαζί του και συνεχίζουν την πτήση έτσι, δεμένα πίσω του, με τα αυτόνομα συστήματα να κάνουν τους απαραίτητους ελιγμούς για να πετούν ομαλά. Στο τέλος είτε προσγειώνονται μαζί, ακόμα δεμένα με το αεροσκάφος, είτε απελευθερώνονται στο κατάλληλο σημείο ώστε να μπορούν να συνεχίσουν και προσγειωθούν μόνα τους- ίσως και σε διαφορετικούς διαδρόμους. Όπως σημειώνεται σε σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg, το δεύτερο θα χρειαζόταν ενδεχομένως κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς περί πτήσεων, ωστόσο η Aerolane εκτιμά πως δεν θα έπρεπε να αλλάξει πολύ το πλαίσιο σε σχέση με ό,τι ισχύει με τα ανεμόπτερα που χρησιμοποιούνται σήμερα για ψυχαγωγικούς σκοπούς.

Η εταιρεία ήδη πραγματοποιεί πτήσεις με δύο πρωτότυπα. Και τα δύο έχουν κινητήρες, ωστόσο η Aerolane συνεργάζεται με την αρμόδια αρχή (FAA) για να αρχίσει να φτιάχνει αεροσκάφη άνευ, χρησιμοποιώντας ελαφρά υλικά. Στόχος είναι η κατασκευή ενός ανεμοπτέρου cargo τριών τόνων, και μετά ενός 10 τόνων.

Δημοφιλή