Σαρίτα Βαρούχ: Ο ισχυρός συμβολισμός της συμφωνίας με τα ταξί στην Ιταλία ισχύει και για την Ελλάδα

Η Γενική Διευθύντρια της UBER Greece σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη για το ψηφιακό μέλλον των ταξί και τις υπηρεσίες ridesharing που έρχονται στη χώρα μας.
Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια UBER Greece
Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια UBER Greece
Huffpost Greece

Λιγότερες διαδρομές χωρίς επιβάτη, υπόσχεται σε χιλιάδες οδηγούς ταξί - τώρα και στην Ελλάδα - η Γενική Διευθύντρια της Uber Greece, Σαρίτα Βαρούχ. Με αφετηρία την Ιταλία, όπου η Uber ολοκλήρωσε μία συμφωνία που η ίδια χαρακτηρίζει ”ιστορική”, στέλνει μήνυμα στους επαγγελματίες για δυνατότητες συνεργασίας που διανοίγονται κατά τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

«Η Ελλάδα δείχνει ότι έχει τις δυνατότητες ακόμα και να ηγηθεί τέτοιων παραδειγμάτων στην Ευρώπη», δηλώνει η Γενική Διευθύντρια της Uber Greece, ενώ κάνει και μία ιδιαίτερα αισιόδοξη εκτίμηση καθώς βρισκόμαστε στο κατώφλι της τουριστικής σεζόν.

Τα τελευταία χρόνια παρέχετε την υπηρεσία UberTAXI στη χώρα. Πρόσφατα ανακοινώσατε μία σειρά συνεργασιών με ταξί σε ολόκληρο τον κόσμο με τελευταία τη συμφωνία με 12.000 ταξί στην Ιταλία. Πώς προχωρά η συνεργασία με τον κλάδο στην Ελλάδα και ποια τα σχέδιά σας σε σχέση με αυτή;

Στην Ελλάδα ο κλάδος των ταξί αποτελεί βασικό συνεργάτη μας με τη συνεργασία μας να ενισχύεται διαρκώς. Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώσαμε πως η συνεργασία μας με τον κλάδο του ταξί αποτελεί μια από τις παγκόσμιες στρατηγικές μας προτεραιότητες, θέτοντας μάλιστα έναν πολύ φιλόδοξο στόχο: Θέλουμε όλα τα ταξί παγκοσμίως να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα μας μέχρι το 2025. Και ο στόχος αυτός αντικατοπτρίζει τη σημασία που αποδίδουμε στον κλάδο και στη χώρα μας. Προσβλέπουμε σε στενότερη συνεργασία με τα ταξί και προς αυτήν την κατεύθυνση δείχνει και η ιστορική, επιτρέψτε μου να πω, συμφωνία της Ιταλίας. Ιστορική όχι μόνο από επιχειρηματικής άποψης. Είναι μία συμφωνία που συμβολίζει την κοινή αντίληψη της Uber και των ταξί να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος. Ως πλατφόρμα, έχουμε την τεχνογνωσία, τη δυνατότητα και φυσικά την πρόθεση να στηρίξουμε τον κλάδο, ειδικά στην περίοδο της ψηφιακής επανάστασης και της ενεργειακής μετάβασης.

Και ο συμβολισμός αυτός ισχύει φυσικά και για την Ελλάδα. Υπάρχουν ουσιαστικοί λόγοι και ισχυρά κίνητρα να συνεχίσουμε να ενδυναμώνουμε τη συνεργασία μας με τα ταξί. Για παράδειγμα, μέσα από την πλατφόρμα μας, οι οδηγοί μπορούν να μειώσουν δραστικά ένα μεγάλο μέρος των δρομολογίων τους που κάνουν στους δρόμους χωρίς επιβάτη. Οποιοσδήποτε μπορεί να αντιληφθεί τί σημαίνει αυτό από άποψη κόστους για τους οδηγούς. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην υπηρεσία UberTAXI δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες εισοδήματος για τους οδηγούς ταξί και στηρίζοντάς τους απέναντι στις σημαντικές προκλήσεις της επόμενης μέρας.

Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια της Uber Greece, Loreno Bittarelli, Πρόεδρος της IT Taxi και Lorenzo Pireddu, Γενικός Διευθύντής της Uber Italy
Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια της Uber Greece, Loreno Bittarelli, Πρόεδρος της IT Taxi και Lorenzo Pireddu, Γενικός Διευθύντής της Uber Italy
Huffpost Greece

Μιλώντας για τις προκλήσεις της επόμενης μέρας, έρχομαι στο θέμα του πλαισίου λειτουργίας των πλατφόρμων στη χώρα μας. Έχετε πρόσφατα δηλώσει ότι αυτό πρέπει να αλλάξει. Γιατί και προς ποια κατεύθυνση;

Πρέπει να επαναφέρουμε τον πολίτη στον πυρήνα της συζήτησης. Εάν ο πολίτης γίνει χρήστης και επιβάτης, όλοι οι τομείς μπορούν να αναπτυχθούν. Και οφείλουμε να το κάνουμε αυτό επιτρέποντας στους οδηγούς να ανταμείβονται για την ποιότητα της υπηρεσίας που μπορούν να δημιουργήσουν. Αυτό που θεωρώ απαραίτητο είναι η διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα εξυπηρετεί τους πολίτες, εξασφαλίζοντάς τους σύγχρονες και ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Χρειαζόμαστε ένα πλαίσιο που αφενός θα εξασφαλίζει την προοπτική και τη βιωσιμότητα των ταξί στη νέα εποχή και αφετέρου θα παρέχει σύγχρονες ridesharing υπηρεσίες στις οποίες σήμερα ο κάτοικος και ο επισκέπτης της χώρας μας δεν έχει πρόσβαση. Η Ελλάδα δείχνει ότι έχει τις δυνατότητες ακόμα και να ηγηθεί τέτοιων παραδειγμάτων στην Ευρώπη. Συνάδελφοί μου έρχονται στη χώρα για να μελετήσουν τις βελτιώσεις και τις μεταρρυθμίσεις μας σε διάφορους τομείς. Μπορούμε να πετύχουμε το ίδιο και στον τομέα της κινητικότητας. Υπάρχουν παραδείγματα τα οποία μπορούμε να μελετήσουμε όπως αυτό της Ιταλίας. Και φυσικά από την πλευρά μας υπάρχει τεράστια τεχνογνωσία μέσα από τη δραστηριοποίησή μας σε ολόκληρο τον κόσμο που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Με βάση μάλιστα την εμπειρία μας αυτή αλλά και την εικόνα που έχουμε ειδικότερα για την ελληνική αγορά, οι ridesharing υπηρεσίες θα δημιουργήσουν μία σημαντική επιπλέον επιβατική βάση, με τα ταξί να επωφελούνται από αυτήν.

Πρόσφατα ψηφίστηκε ο νέος κλιματικός νόμος στη Βουλή, ο οποίος προωθεί την ηλεκτροκίνηση. Ποια η άποψή σας σε ό,τι αφορά τις αλλαγές που φέρνει ειδικά στον κλάδο των ταξί;

Κατανοώ ότι μπορεί να υπάρχουν ανησυχίες, αλλά πλέον είναι η κατάλληλη στιγμή και είμαστε πρόθυμοι να συμβάλλουμε σε μια ευκολότερη μετάβαση. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις βέλτιστες πρακτικές που βλέπουμε σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να πετύχουμε σημαντικά αποτελέσματα στην Ελλάδα. Έχουμε την δυνατότητα και τους πόρους για να βοηθήσουμε.

Στην Uber έχουμε ήδη ανακοινώσει την δέσμευσή μας να γίνουμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών έως το 2040, σε 10.000 πόλεις και έξι ηπείρους στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία. Στην Ευρώπη, μάλιστα, που πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση, πιστεύουμε ότι μπορούμε να γίνουμε μια πλατφόρμα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων πολύ πιο γρήγορα, μέχρι το 2030. Με ικανοποίηση, συνεπώς, υποδεχόμαστε αντίστοιχες πολιτικές στην Ελλάδα. Άλλωστε παγκοσμίως υποστηρίζουμε τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα επενδύοντας περισσότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόγραμμα υποστήριξης των οδηγών ώστε να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2025.

Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια της Uber Greece
Σαρίτα Βαρούχ, Γενική Διευθύντρια της Uber Greece
Huffpost Greece

Εκτός από την υπηρεσία UberTAXI, έχετε ήδη παρουσία και με άλλες υπηρεσίες στη Σαντορίνη. Η Uber, επίσης, έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να ενισχύσει την παρουσία της στα νησιά της Μεσογείου. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από μία τέτοια κίνηση; Τί να αναμένουμε προς αυτήν την κατεύθυνση;

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας βλέπουμε μια έντονη ανάγκη του κόσμου να ταξιδέψει και μια ευκαιρία για τους παρόχους να προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες, οπότε η παρουσία μας σε μέρη με έντονο τουρισμό αποτελεί προτεραιότητα. Πράγματι, πρόσφατα ανακοινώσαμε νέους μεσογειακούς προορισμούς όπως η Μάλτα, η Σικελία και κάποια ελληνικά νησιά. Η παρουσία μας σε κάθε ένα από αυτά τα μέρη διαφέρει ανάλογα με τις ισχύουσες νομοθεσίες. Συγκεκριμένα για την Ελλάδα, έχουμε άμεση παρουσία με την υπηρεσία UberTaxi στη Σαντορίνη και στη Μύκονο όπου ανοίξαμε την εφαρμογή για τους οδηγούς ταξί, προκειμένου να προσφέρουμε περισσότερες ευκαιρίες ζήτησης ενώ ταυτόχρονα δίνουμε την ευκαιρία στους τουρίστες να μετακινούνται εύκολα όπως στη χώρα τους. Ταυτόχρονα έχουμε προχωρήσει σε μια συνεργασία με τοπικές εταιρείες διαμεσολάβησης που χρησιμοποιούν την τεχνολογία μας προκειμένου να καλύψουν το κομμάτι της ψηφιακής διαμεσολάβησης και να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες.

Θεωρούμε ότι η πλατφόρμα μας μπορεί να προσφέρει σημαντικές προοπτικές σε τουριστικούς προορισμούς. Άλλωστε δύο στους τρεις χρήστες της εφαρμογής μας που επισκέπτονται την Ελλάδα, ανοίγουν την εφαρμογή τους και μάλιστα με το που προσγειώνονται στη χώρα μας. Επίσης, η παρουσία της Uber μπορεί να ενισχύσει αποτελεσματικά το ελληνικό τουριστικό προϊόν και να αναβαθμίσει την εμπειρία που έχει ο κάθε επισκέπτης στη χώρα μας. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό σε μία περίοδο που η τουριστική κίνηση αυξάνεται θεαματικά και το στοίχημα της χώρας μας είναι να ανταποκριθεί ικανοποιητικά στη σημαντική αυτή αύξηση της ζήτησης.

Γνωρίζοντας, όπως είπατε, ότι πολλοί από τους επισκέπτες της χώρας χρησιμοποιούν την εφαρμογή της Uber, θα ήθελα αρχικά να μου πείτε πώς προχωρά η τουριστική κίνηση φέτος και ποια η σύγκριση της φετινής χρονιάς με τις προηγούμενες.

Περιμένουμε μια πολύ δυνατή σεζόν φέτος. Ήδη η τουριστική κίνηση τον Μάιο έφτασε τα επίπεδα του περσινού Ιουλίου που είναι παραδοσιακά ο μήνας με την περισσότερη τουριστική κίνηση για την Αθήνα. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα νούμερα που βλέπουμε ήδη είναι ανεβασμένα κατά 180% σε σχέση με το 2019.

Δημοφιλή