Στο τιμόνι της BMW Σειρά 3 Sedan 320d MHEV

Πριν οι κατασκευαστές λανσάρουν τα SUV, τα αμαξώματα sedan είχαν κυρίαρχο ρόλο στην αυτοκίνηση. Το ίδιο κάνει ακόμα η BMW Σειρά 3 Sedan 320d MHEV.
Δ. ΜΠΑΛΗΣ

Η ανανεωμένη Σειρά 3 της BMW, αποτελεί συνέχεια μιας πορείας που άρχισε 48 χρόνια πριν. Το αυτοκίνητο έχει γράψει τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση και παρά το γεγονός που διαθέτει κινητήριο σύστημα diesel, εν προκειμένω, δε χάνει καθόλου τη χάρη του, καθώς προσφέρει επιδόσεις, οικονομία και άνεση, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής, που είναι η ηλεκτροκίνηση και τα SUV.

Η Σειρά 3 έχει κατασκευαστεί στην πλατφόρμα CLAR, που περιλαμβάνει ελαφριά, αλλά υψηλής ακαμψίας υλικά. Οι διαφοροποιήσεις δεν φαίνονται στις διαστάσεις, αλλά σε μερικές πινελιές που έχουν προστεθεί και είναι οι δυναμικές ακμές στο αμάξωμα, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, η ανασχεδιασμένη εμπρός ποδιά, οι πιο λεπτοί προβολείς full LED, η μάσκα με το σχέδιο «νεφρού», τα πιο λεπτά πίσω φώτα και τα μεγαλύτερα τόξα των τροχών. Οι τελευταίοι είναι 18 ιντσών και οι απολήξεις των 90 ή 100χλστ. φροντίζουν ώστε να διακρίνεται ο σπορ χαρακτήρας της Σειράς 3.

Δ. ΜΠΑΛΗΣ

Εντός καμπίνας, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο σύστημα BMW Opereting System 8, το οποίο διαθέτει την οθόνη BMW Curved Display, που εξοπλίζει κι άλλα, ακριβότερα αυτοκίνητα της εταιρείας, ενώ νέα στοιχεία αποτελούν το κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων με paddles στο τιμόνι και ο νέος επιλογέας. Ο πίνακας οργάνων είναι 12,3 ιντσών και ενώνεται κατά κάποιον τρόπο με το σύστημα πολυμέσων των 14,9 ιντσών.

Δ. ΜΠΑΛΗΣ

Αναφορικά με τον επιλογέα, είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα, μαζί με το κουμπί Start/Stop, το iDrive Controller, το Driving Experience Control και το χειρόφρενο, σε μια πετυχημένη προσπάθεια της εταιρείας να διευκολύνει τον οδηγό, που μπορεί να ελέγξει τα πάντα δίχως να ψάχνει συνεχώς που είναι το ένα και που το άλλο.

Κατά τα άλλα, το μεταξόνιο των 2,851μ. εγγυάται άνετους και πλούσιους χώρους, η πολυτέλεια δεν λείπει, γεγονός που συμπληρώνει όλα τα στοιχεία, διαμορφώνοντας ανάλογα την ταυτότητά του.

Δ. ΜΠΑΛΗΣ

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε έναν 4κύλινδρο κινητήρα diesel των 1.995κ.εκ. με δύο turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 190 ίππους με 400Nm ροπή και αυτό που γίνεται αισθητό με τη μία, είναι η σχεδόν μηδενική παρουσία θορύβων. Οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν, καθώς το 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική αγγίζει τα 240χλμ./ώρα. Όταν λοιπόν ένα sedan και μάλιστα, ντιζελοκίνητο έχει αυτές τις τιμές, τι άλλο μπορεί να ζητήσει κανείς.

Δ. ΜΠΑΛΗΣ

Μάλιστα, θα περίμενε κανείς πως με τους παραπάνω αριθμούς, το καύσιμο θα ακολουθούσε τον δρόμο προς την εξάτμιση γρήγορα, όμως, αυτό δεν γίνεται. Το αυτοκίνητο είναι οικονομικό και μόνο αν το παρακάνει ο χειριστής θα δει τη «βελόνα» να πέφτει. Όσον αφορά στο ηλεκτρικό μοτέρ του συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, συμβάλλει στα επιμέρους συστήματα του οχήματος, παρά στην κίνηση. Η ισχύς του ανέρχεται στους 11 ίππους και αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 48V.

Δ. ΜΠΑΛΗΣ

Συμπερασματικά, η BMW Σειρά 3 Sedan 320d MHEV είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όποιον θέλει να κινηθεί οικονομικά, έχοντας παράλληλα αρκετή ισχύ στο δεξί του πόδι. Είναι γρήγορο, σταθερό, ξεκούραστο στα μεγάλα ταξίδια και ευχάριστο. Όμως, ακόμα και στην καθημερινή διαδρομή, οι αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, έχουν τη δυνατότητα να απορροφούν ομαλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Με την επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των SUV, η Σειρά 3 της BMW διατηρεί τον χαρακτήρα μιας γενιάς ανθρώπων που δεν γνώρισαν τα τελευταίας γενιάς οχήματα. Έχει τη δυνατότητα να πάει κόντρα στο ρεύμα και τα καταφέρνει θαυμάσια, καθώς είναι λίγο δύσκολος να συνδυαστεί ένα diesel sedan με επιδόσεις και οικονομία. Η 320d, όμως, τα καταφέρνει θαυμάσια.

Δημοφιλή