The Body Shop: Από success story σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης στη Βρετανία

Η γερμανική Aurelius που εξαγόρασε την Body Shop για 207 εκατομμύρια λίρες τον Νοέμβριο του 2023, δεν μπόρεσε να αναζωογονήσει την επιχείρηση.
Moonstone Images via Getty Images

Σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης μπήκε μια από τις πιο εμβληματικές εταιρείες καλλυντικών της Βρετανίας, η Body Shop, λιγότερο από τρεις μήνες μετά την εξαγορά της από γερμανικό fund, γεγονός που θέτει πλέον σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Η Aurelius, η γερμανική εταιρεία που εξαγόρασε τη Body Shop για 207 εκατομμύρια λίρες τον Νοέμβριο του 2023, είπε ότι δεν μπόρεσε να αναζωογονήσει την επιχείρηση μετά τις πολύ χαμηλές πωλήσεις τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

H Aurelius είχε αναθέσει στη λογιστική εταιρεία FRP Advisory τη διαχείριση της εταιρείας, εκφράζοντας ανησυχίες για το μέλλον της επιχείρησης που ιδρύθηκε από την αείμνηστη ακτιβίστρια για το περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα Ανίτα Ρόντικ το 1976.

Αρχικά το γερμανικό fund είχε δηλώσει ότι «η υιοθέτηση αυτής της προσέγγισης θα δώσει σταθερότητα, ευελιξία και ασφάλεια για τη διασφάλιση του μέλλοντος της «The Body Shop» και την αναζωογόνηση αυτής της εμβληματικής βρετανικής μάρκας.

Τώρα, οι διαχειριστές θα εξετάσουν όλες τις επιλογές για το μέλλον της επιχείρησης, που έχει περισσότερα από 200 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και πολλά ακόμη σε διάφορες άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, απασχολόντας περισσότερους από 2.000 εργαζομένους μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η άνοδος και η πτώση

H Body shop ήταν το δημιούργημα μιας αντισυμβατικής Ανίτα Ρόντικ, που ήθελε να αλλάξει τον κόσμο και σε κάποιο σημείο τα κατάφερε καθώς ήταν από τις πρώτες που χρησιμοποίησε φυτικά προϊόντα, να σταματήσει τις δοκιμές σε ζώα και να πείσει τις γυναίκες να επενδύσουν στη φυσική ομορφιά.

Η Body Shop ξεκίνησε το 1976, ως ένα μικρό κατάστημα στο Μπράιτον, με την 33χρονη τότε Ρόντικ να πουλά τα καλλυντικά της από φυσικά υλικά από το γκαράζ της.

Ξεκίνησε με 15 διαφορετικά καλλυντικά σε πέντε διαφορετικές συσκευασίες το καθένα, ώστε, όπως η ίδια είχε πει, να φαίνεται ότι διέθετε τουλάχιστον 100 διαφορετικά προϊόντα. Για να πείσει το κοινό να µπει στο κατάστημά της «ψέκαζε» με αρώµατα το πεζοδρόµιο μπροστά στην είσοδο του για να ακολουθούν οι πελάτες την όμορφη μυρωδιά. Τα προϊόντα ήταν σε ανακυκλώσιμα μπουκαλάκια ενώ ο σεβασμός προς το περιβάλλον ήταν από τα πιο γνωστά της σλόγκαν.

Η ΡόντιΚ πέθανε το 2007, ένα χρόνο νωρίτερα όμως πούλησε τη φίρμα της στη L’ Oreal. Ηταν μια απόφαση που επικρίθηκε πολύ, παρότι η ίδια υποσχέθηκε ότι το The Body Shop «θα ήταν περιφραγμένο μακριά από τις άλλες μάρκες του ομίλου».

Έκτοτε, η φίρμα έχει μεταπωληθεί δύο φορές, πρώτα στη Natura&Co, τη μεγαλύτερη βραζιλιάνικη εταιρεία καλλυντικών, και τώρα στον Aurelius, έναν παγκόσμιο όμιλο του οποίου ο στόχος είναι «να αναζωογονηθεί η εμβληματική βρετανική μάρκα». Τελικά δεν τα κατάφερε.

Δημοφιλή