Θρησκεία υπεράνω πανδημίας: Ο Χαρδαλιάς, το ράσο και «η πίστη που διώχνει τον ιό»

Βοήθειά μας...
Eurokinissi

Πολλή συζήτηση έχει προκαλέσει η κίνηση του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά, να ασπαστεί το χέρι (ή το ράσο;) ενός ιερέα κατά την επίσκεψή του στην Καρδίτσα, στον απόηχο των φονικών πλημμυρών που προκάλεσε ο Ιανός στην περιοχή.

Η έντονη κριτική που δέχεται για αυτή την ενέργεια, μοιάζει δικαιολογημένη.

Αφενός, ο κ.Χαρδαλιάς είναι ο άνθρωπος που όλους αυτούς τους μήνες της πανδημίας δίνει οδηγίες στον ελληνικό λαό για το πώς να προστατεύεται, τι να προσέχει, τι να αποφεύγει και τι απαγορεύεται να κάνει. Συνεπώς, θα έπρεπε να δίνει πρώτος το σωστό παράδειγμα και να μην αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες, πόσο μάλλον όταν (γνωρίζει ότι) ακριβώς δίπλα του βρίσκεται μια τηλεοπτική κάμερα καναλιού πανελλαδικής εμβέλειας.

Αφετέρου, ήταν ο ίδιος που πριν από λίγες ημέρες είχε ψέξει δημόσια ένα άλλο μέλος της κυβέρνησης, τον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής και Ασύλου, Γιώργο Κουμουτσάκο, επειδή είχε βρεθεί (και επίσης είχε καταγραφεί) σε εκκλησία του Νέου Ψυχικού, όπου κοινώνησε χωρίς να τηρεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

Romfea.gr

«Oλοι χριστιανοί είμαστε, απλά κάποιοι έχουμε επιλέξει να μην κάνουμε επίδειξη της πίστης μας» είχε σχολιάσει τότε ο Ν. Χαρδαλιάς. Και λίγες ημέρες αργότερα υπέπεσε στο ίδιο παράπτωμα.

Ο ίδιος, πάντως, έσπευσε να διευκρινίσει ότι κατά το επίμαχο στιγμιότυπο μόλις είχε βγάλει τη μάσκα του για να πιει νερό και απλώς έκλινε προς το ράσο του ιερέα με σεβασμό (αλήθεια, κράτησε τις απαραίτητες αποστάσεις;).

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Τους τελευταίους 7 μήνες η πολιτική προστασία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης πολλαπλών κρίσεων. Πανδημια, μεταναστευτικό, κλιματική αλλαγή με ακραία φαινόμενα πυρκαγιών και πλημμυρών. Σε όλα έχουμε ανταποκριθεί έως τώρα με αποτελεσματικότητα, ευθύνη και πίστη στην σκληρή δουλειά, την ομαδικότητα, μα πάνω από όλα στην αξία της ανθρώπινης ζωης. Στις πρόσφατες πλημμύρες που έπληξαν τη Θεσσαλία πραγματοποιήσαμε επιτυχώς 788 διασώσεις με τελευταία την από αέρος διάσωση μιας εγκύου, ενός βρέφους, μιας καρκινοπαθούς και 4 ακομα συμπολιτών μας. Τέτοιες ιστορίες μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω. Και αυτό εξέφρασα κλινοντας στο ράσο του με σεβασμο (και όχι φιλωντας το χέρι του) προς τον Ιερέα που εσπευσε να μας συγχαρει αμεσως μετά το τελος και αυτης της επιχειρησης και ενω μολις ειχα βγαλει την μασκα μου για να πιω νερο (τα video ειναι αδιαψευστος μάρτυρας για την πραγματικοτητα). Σε οσους λοιπόν για διάφορους λόγους παραποιούν τα πραγματικα περιστατικά και ασκούν εύκολη κριτική από τον καναπέ τους συνιστώ 3 + 1 πράγματα: Μάσκες, Αποστάσεις, αυστηρή προσωπική υγιεινή και λίγο περισσότερο σεβασμό στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής που μοχθούμε καθημερινά για τη δημόσια υγεία και Ασφαλεια ολων των πολιτών. #civilprotection #semperparati

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Νίκος Χαρδαλιάς 🇪🇺🇬🇷 (@nickhardgr) στις

Το πρόβλημα, εν προκειμένω, δεν είναι η επίδειξη (ή μη) της πίστης αλλά τα πρότυπα που δημιουργούν και προάγουν (έστω και άθελά τους) οι κυβερνώντες, σε μια εποχή που ορισμένοι έχουν υιοθετήσει αυθαίρετα την αντίληψη ότι «η πίστη σώζει από τον ιό, συνεπώς δεν χρειάζονται μάσκες και αποστάσεις» ενώ την ίδια ώρα τα ημερήσια κρούσματα στην Ελλάδα υπερβαίνουν πλέον τα 400 και οι λοιμωξιολόγοι προειδοποιούν ότι βρισκόμαστε προ νέων lockdown.

Αν η θεωρία αυτή ήταν σωστή (εφόσον πρέπει να εξηγούμε ακόμη και τα αυτονόητα), προφανώς δεν θα είχαμε σωρεία κρουσμάτων στο Αγιον Ορος. Ούτε θα είχαν μολυνθεί δεκάδες συμπολίτες μας και οι επαφές αυτών, μετά την επίσκεψή τους στους Αγίους Τόπους.

Το ζήτημα είναι ότι μερίδα ανθρώπων εκτιμάει πως η θρησκεία είναι υπεράνω της πανδημίας. Σε αυτό, δυστυχώς, έχει συμβάλλει έως ένα βαθμό και η στάση της Εκκλησίας. Υπενθυμίζεται ότι η Ιερά Σύνοδος, τον περασμένο Μάρτιο επέμενε (χωρίς να υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση) ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με την Θεία Κοινωνία και δεν δεχόταν να σταματήσει τις λειτουργίες παρά τις εκκλήσεις της κυβέρνησης, που αναγκάστηκε τελικά να παρέμβει για να τις αναστείλει.

Επειτα είχαμε τα φαινόμενα ιερών που κοινωνούσαν κρυφά τους πιστούς, παραβιάζοντας τους κανόνες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενώ υπήρχαν και πιο ακραίες συμπεριφορές όπως αυτή του Μητροπολίτη Αμβρόσιου, που αφόρισε τους Κυριάκο Μητσοτάκη, Νίκη Κεραμέως και Νίκο Χαρδαλιά επειδή προειδοποίησαν τους πολίτες, ως όφειλαν, ότι ο κορονοϊός μεταδίδεται με το σάλιο.

Μέχρι που φτάσαμε στον Αγιασμό για τη νέα σχολική χρονιά, όπου άπαντες - από μαθητές 6 ετών μέχρι εκπαιδευτικούς, γονείς και αιρετούς - φορούσαν μάσκες, με μοναδική παραφωνία τους ιερείς πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Ολα αυτά, μοιραία δίνουν το «δικαίωμα» στους υπέρμαχους διαφόρων θεωριών να σκεφτούν ότι «έχουν δίκιο» και συνάμα προωθούν μια εσφαλμένη αντίληψη ότι ο κορονοϊός κάνει διακρίσεις ανάλογα με την θρησκεία και τα πιστεύω του καθενός, κάτι που έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι δεν ισχύει. Εκτός και αν κάποιοι θεωρούν ότι τα 32 εκατ. κρούσματα και οι σχεδόν 1 εκατ. νεκροί ανά την υφήλιο ήταν όλοι άπιστοι ή ανορθόδοξοι.

Παγκόσμιο πρόβλημα

Για να είμαστε δίκαιοι, το πρόβλημα αυτό δεν είναι (μόνο) ελληνικό. Τουναντίον.

Ανάλογα φαινόμενα έχουν παρατηρηθεί σε όλο τον πλανήτη. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη χώρα που έχει πληγεί όσο καμία άλλη από την πανδημία, τουλάχιστον 650 κρούσματα συνδέονται με τις λειτουργίες σε 40 ναούς, σύμφωνα με τους έγκριτους New York Times.

Στη Νότια Κορέα, τον περασμένο Φεβρουάριο χιλιάδες μέλη μιας θρησκευτικής ομάδας μολύνθηκαν με τον ιό στη νοτιοανατολική πόλη Νταεγκού, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα ξέσπασμα που εξαπλώθηκε σε όλη τη χώρα.

Στη Γερμανία τουλάχιστον 40 άνθρωποι μολύνθηκαν αφού παρέστησαν σε λειτουργία προτεσταντικής εκκλησίας Βαπτιστών στη Φρανκφούρτη.

Στην γειτονική Τουρκία χιλιάδες φανατισμένοι μουσουλμάνοι και θερμοκέφαλοι οπαδοί του Ερντογάν συνωστίστηκαν μέσα κι έξω από την Αγία Σοφία για να «γιορτάσουν» τη μετατροπή του ιστορικού ναού σε τζαμί, αψηφώντας τα αμείλικτα νούμερα της πανδημίας στη χώρα τους (305.000 κρούσματα και 7.500 νεκροί).

Αντίστοιχες εικόνες οργής καταγράφηκαν στο Αφγανιστάν με το ραμαζάνι, στο Πακιστάν και αλλού.

Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα. Κοινή συνισταμένη όλων είναι η εξής: «Οι πιστοί (όλων των θρησκειών) δεν κινδυνεύουν από τον κορονοϊό».

Δεν χρειάζεται, συνεπώς, περαιτέρω ανάλυση για το πόσο προβληματική είναι μια τέτοια οπτική.

Εκτός, πια, και αν δεχθούμε τις θεωρίες (συνωμοσίας) ότι ο κορονοϊός δεν υπάρχει και οι χιλιάδες νεκροί είναι ηθοποιοί κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, βοήθειά μας...

Δημοφιλή