Γιγαντιαίο τάνκερ πέρασε τον Ειρηνικό πλοηγούμενο αυτόνομα

Παγκόσμια πρωτιά για την Avikus της Hyundai και την SK Shipping.
.
.
HD Hyundai

Το Prism Courage, ένα τάνκερ μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), πέρασε επιτυχώς τον Ειρηνικό Ωκεανό πλοηγούμενο αυτόνομα, σε μια σημαντική παγκόσμια πρωτιά για την Avikuys, θυγατρική της HD Hyundai και την SK Shipping.

Η Avikus, η οποία ειδικεύεται στα συστήματα αυτόνομης πλοήγησης, ανακοίνωσε στις 2 Ιουνίου πως πραγματοποίησε επιτυχώς την αυτόνομη πλοήγηση του σκάφους, ενός γιγαντιαίου LNG Carrier κλάσης 180.000 τετραγωνικών μέτρων. Το σκάφος είναι εξοπλισμένο με το HiNAS 2.0, τη Level 2 λύση αυτόνομης πλοήγησης της Avikus, και το συγκεκριμένο υπερωκεάνιο ταξίδι είναι, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το πρώτο στον κόσμο που γίνεται από τέτοιο σκάφος με τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης.

Το Prism Courage απέπλευσε από το Φρίπορτ στη νότια ακτή του Κόλπου του Μεξικού την 1η Μαΐου, πέρασε τη Διώρυγα του Παναμά και έφτασε στο Boryeong LNG Terminal στην επαρχία της Νότιας Τσουνγκτσεόνγκ στην Κορέα μετά από 33 ημέρες. Το σκάφος έπλευσε περίπου το ήμισυ της συνολικής απόστασης 20.000 χιλιομέτρων με την τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης HiNAS 2.0. Το σύστημα αυτό ορίζει τις βέλτιστες δυνατές διαδρομές και ταχύτητες με βάση την Integrated Smartship Solution της Hyundai Global Service. Η τεχνητή νοημοσύνη αναγνωρίζει το γύρω περιβάλλον (καιρός, ύψος κυμάτων, κοντινά πλοία) και ελέγχει σε πραγματικό χρόνο τις εντολές κατεύθυνσης/ πλοήγησης. Η τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης επιπέδου 2 μπορεί να ελέγχει και να λειτουργεί το πλοίο, πέραν των λειτουργιών επιπέδου 1 (αναγνώριση, κρίση).

.
.
HD Hyundai

Κατά το πέρασμα του ωκεανού, το σκάφος λειτουργούσε αυτόνομα στις βέλτιστες δυνατές διαδρομές, αυξάνοντας την αποδοτικότητα καυσίμου κατά 7% και μειώνοντας τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 5%. Επίσης, το σύστημα εντόπισε με ακρίβεια κοντά σκάφη περίπου 100 φορές για την αποφυγή συγκρούσεων.

Το ταξίδι έγινε υπό την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο του American Bureau of Shipping (ABS) και του Korea Register of Shipping (KR). Η Avikus σχεδιάζει να αξιοποιήσει εμπορικά το HiNAS 2.0 εντός του έτους, αφού λάβει σχετική πιστοποίηση από το ABS για το πέρασμα του ωκεανού.

Οι τεχνολογίες αυτόνομης πλοήγησης προσελκύουν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον στη ναυτιλία, καθώς θεωρείται ότι μπορούν να συμβάλουν στην επίλυση προβλημάτων όπως η έλλειψη προσωπικού, η μείωση ρύπων και η βελτίωση της ασφαλείας. Σύμφωνα με την Acute Market Reports, τα πλοία αυτόνομης πλοήγησης και η αγορά σχετικού εξοπλισμού αναμένεται να αυξηθούν κατά μέσο ετήσιο όρο 12,6%, φτάνοντας τα 235,7 δισ. δολάρια το 2028.