chat icon

Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να αυξήσουν το χρονικό διάστημα καθυστέρησης των πτήσεων πριν από την καταβολή αποζημίωσης στους επιβάτες.

Σύμφωνα με τα σχέδια, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να καθυστερούν τέσσερις ώρες ή περισσότερο για να μπορούν να ζητήσουν οι επιβάτες αποζημίωση. Για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων οι καθυστερήσεις θα πρέπει να είναι έξι ή περισσότερες ώρες. Οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ υπαγορεύουν ότι οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση εάν η πτήση τους καθυστερήσει περισσότερο από τρεις ώρες.

Advertisement
Advertisement

Οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν επίσης να αυξήσουν το ποσό της αποζημίωσης για όσες εταιρείες καθυστερούν σε πτήσεις μικρών αποστάσεων από 250 ευρώ σε 300 ευρώ, αλλά σχεδιάζουν να μειώσουν την αποζημίωση για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων από 600 ευρώ σε 500 ευρώ.

Η αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ προτάθηκε αρχικά το 2013 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Χρειάστηκαν 12 χρόνια διαπραγματεύσεων για να καταλήξουν τα κράτη μέλη σε συμφωνία σχετικά με τις αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα αποζημίωσης και τα σχέδια πρέπει ακόμη να συζητηθούν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πριν γίνουν νόμος.

Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών, η BEUC, δήλωσε ότι το σχέδιο θα στερήσει «την πλειοψηφία των επιβατών από τα δικαιώματα αποζημίωσης», καθώς οι περισσότερες καθυστερήσεις είναι μεταξύ δύο και τεσσάρων ωρών.

Ο εμπορικός οργανισμός Airlines for Europe (A4E), ο οποίος εκπροσωπεί εταιρείες όπως η Ryanair, η easyJet και η Lufthansa, καταδίκασε επίσης το σχέδιο, επειδή ήθελε οι χρόνοι καθυστέρησης να είναι ακόμη μεγαλύτεροι πριν αρχίσουν να καταβάλλονται οι αποζημιώσεις.

Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης το ”δικαίωμα αλλαγής διαδρομής” όταν υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις, την αυτοματοποίηση των εντύπων αποζημίωσης και ισχυρότερα δικαιώματα για τους επιβάτες με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα.

Πηγή: Guardian