Πέθανε ο εκδότης Κώστας Καββαθάς σε ηλικία 86 ετών, έχοντας αφήσει την σφραγίδα του στην ελληνικό Τύπο, δημιουργώντας επί της ουσίας τις θεματικές, ειδικές εκδόσεις όπως για το αυτοκίνητο με το θρυλικό περιοδικό 4 ΤΡΟΧΟΙ. Ίδρυσε τις Τεχνικές Εκδόσεις και στην πορεία προστέθηκαν και άλλοι γνωστοί τίτλοι  όπως Πτήση & Διάστημα, Ήχος & Hi-Fi, Ram, 2 Τροχοί, καθώς και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Εν Λευκώ». Επίσης έτρεχε σε αγώνες ράλλυ και ήταν πιλότος διαφόρων τύπων αεροσκαφών.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939 και το 1957 εκπαιδεύτηκε στο Αεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως, όπου και έβγαλε άδεια χειριστή ανεμόπτερου ενώ την περίοδο 1958 – 1960, φοίτησε στο London Northern Polytechnic για την ειδικότητα του μηχανολόγου, αλλά δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές του.

Advertisement
Advertisement

Η δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό Ταχύτης ενώ από το 1963 και για τρία χρόνια, διατηρούσε τη στήλη του αυτοκινήτου στην εφημερίδα Μεσημβρινή. Το 1966 δούλεψε στο εβδομαδιαίο περιοδικό επικαιρότητας Άλφα  ενώ μετά από ένα σύντομο πέρασμα από το Νέο Αυτοκίνητο, εντάχθηκε στο επιτελείο του περιοδικού Αuto Eξπρές, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 1967 ενώ σύντομα ανέλαβε αρχισυντάκτης.

Το 1970, ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του Σοφία τους 4Τροχούς. Αρχικά ο ίδιος έγραφε το Καββαθάς με ένα μονον ”Β”, όπως είναι τυπωμένο στην σελίδα 3 του βιβλίου που το 1972 μετέφρασε, «Porsche, ο άνθρωπος και τα αυτοκίνητα».

Τον Φεβρουάριο του 1979 δημιούργησε το πρώτο interactive συμπλήρωμα για το περιοδικό 4Τροχοί (τεύχος 101). Ήταν ένας κατάλογος τιμών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που μπορούσε να διαβαστεί από Prime Computer.

Αρθρογράφησε επίσης στο εβδομαδιαίο περιοδικό Επίκαιρα ενώ άρθρα του δημοσιεύτηκαν επίσης στις εφημερίδες Το Βήμα από το 1991 έως το 1998, στην Καθημερινή από το 1999 και για μικρό χρονικό διάστημα, και στο Πρώτο Θέμα από το πρώτο φύλλο έως και το 2012.

Η σημαντικότερη παρουσία του στην τηλεόραση ήταν το 1969, όταν μαζί με τον Ιάσονα Μοσχοβίτη έκανε ζωντανή περιγραφή της αποστολής του Απόλλων 11 και της προσελήνωσης, στο κανάλι της ΕΙΡΤ, μετέπειτα ΕΡΤ.

Αργότερα δημιούργησε και παρουσίαζε την πρώτη εκπομπή για το αυτοκίνητο στην ελληνική τηλεόραση, στο Mega Channel, με το όνομα Τροχοί & Δρόμοι.

Advertisement

Επίσης, δημιούργησε το 1994 τον δεύτερο ιδιωτικό κόμβο Internet στην Ελλάδα, το Techlink που κατόπιν ονομάστηκε Τεχνόπολις και συνεχίζει να δραστηριοποιείται στον τομέα των web services. Επίσης δημιούργησε το πρώτο Κέντρο Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, το Safetrack, που λειτούργησε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων από το 2000. Η μεταφορά του σε ιδιόκτητο χώρο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Μητσοτάκης: Ενας από τους πιο πετυχημένους εκδότες στον χώρο του ειδικού Τύπου

«Ο Κώστας Καββαθάς, ένας πρωτοπόρος της δημοσιογραφίας των 4 τροχών και της αεροπλοΐας δεν είναι, πια, ανάμεσά μας. Ο ίδιος ευτύχησε να κάνει επάγγελμα τα χόμπι και τις μεγάλες του αγάπες», αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συλλυπητήρια ανάρτησή του για την απώλεια του Κ. Καββαθά. 

«Στη διάρκεια των 86 χρόνων της ζωής του έγινε, έτσι, ένας από τους πιο πετυχημένους εκδότες στον χώρο του ειδικού Τύπου. Από τον πληθωρικό και συχνά αντιφατικό χαρακτήρα του κρατάμε τις γνώσεις και τη μαχητικότητά του. Πάνω από όλα, όμως, τη μεγάλη του προσφορά στον τομέα της ευαισθητοποίησης γύρω από την οδική ασφάλεια και την ηλεκτροκίνηση. Θέματα με τα οποία πρώτος ασχολήθηκε πριν από πολλές δεκαετίες. Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους πολλούς φίλους του».

Advertisement