Στη φυλακή οδηγούνται 2 μηχανικοί, οι οποίοι καταδικάστηκαν σε κάθειρξη 13 ετών για τις υπερτιμολογήσεις, ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ, όσον αφορά την κατασκευή των 5 δίδυμων σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού, στο νομό Γρεβενών, την περίοδο 2008-2009.
Για την ίδια υπόθεση καταδικάστηκαν σε πολυετείς καθείρξεις ακόμα 4 μηχανικοί, καθώς και ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας, αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι μέχρι το Εφετείο – υπό τον όρο της καταβολής εγγύησης από 5.000 έως 25.000 ευρώ.
Η ακροαματική διαδικασία ήταν πολύμηνη και το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης έκρινε συνολικά ενόχους – χωρίς αναγνώριση ελαφρυντικού – τους 7 από τους συνολικά 15 κατηγορούμενους. Μεταξύ αυτών που αθωώθηκαν συγκαταλέγονται και μέλη παλιότερων διοικήσεων της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.».

Οι μηχανικοί που οδηγούνται στη φυλακή ήταν επιβλέποντες του έργου για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού. Κρίθηκαν ένοχοι για απάτη εις βάρος Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (Εγνατία Οδός ΑΕ- κατά μετατροπή του κατηγορητηρίου από απάτη κατά του ελληνικού Δημοσίου), απιστία, ψευδή βεβαίωση και νόθευση εγγράφου.
Ακόμη ένας επιβλέπων μηχανικός καταδικάστηκε για τις ίδιες πράξεις σε κάθειρξη 13 ετών, ενώ 2 συνάδελφοί τους που διηύθυναν την εκτέλεση των εργασιών καταδικάστηκαν σε κάθειρξη 5 και 8 ετών αντίστοιχα, για απλή συνέργεια στην πράξη της απάτης και – κατά περίπτωση – νόθευση εγγράφου.
«Ούτε σεντς δεν ζημιώσαμε την Εγνατία»
Ηθικοί αυτουργοί στην απάτη και την ψευδή βεβαίωση κρίθηκαν μία μηχανικός της αναδόχου εταιρίας και ο νόμιμος εκπρόσωπός της (10 και 12 έτη κάθειρξη, αντίστοιχα). Επιπλέον, το δικαστήριο αποφάσισε να απαλλάξει όσους κατηγορούμενους αντιμετώπιζαν την πράξη της απόπειρας απάτης κατά των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στις απολογίες τους, οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις βαρύτατες κατηγορίες που τους αποδόθηκαν. «Δουλέψαμε τίμια, η Εγνατία ήταν σαν το σπίτι μας. Ούτε σεντς δεν την ζημιώσαμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας εκ των κατηγορούμενων μηχανικών, ενώ συγκατηγορούμενός του στάθηκε στις δυσκολίες του έργου λόγω της γεωγραφικής του θέσης.
Το επίμαχο έργο και η δεύτερη δικογραφία
Η υπόθεση πήρε το δρόμο της Δικαιοσύνης το 2015, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε στον Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης η τότε διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Το έργο αφορούσε την κατασκευή 5 δίδυμων σηράγγων στις θέσεις Αγίας Τριάδας, Αγίας Παρασκευής, Αγναντερού, Πριονίων και Βελανιδίων. Σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα, οι επίμαχες σήραγγες προϋπολογίστηκαν και κατασκευάστηκαν ως συγκεκριμένης κατηγορίας αλλά πληρώθηκαν ως άλλης κατηγορίας, σημαντικά ακριβότερης.
Σημειώνεται πως στα ποινικά δικαστήρια της Θεσσαλονίκης εκκρεμεί και δεύτερη δικογραφία, που αφορά υπερκοστολογήσεις εργασιών σε άλλο τμήμα του ίδιου αυτοκινητόδρομου (μήκους 8,5 χιλιομέτρων από τη σήραγγα Παναγίας μέχρι τη σήραγγα Συρτού). Πολλά από τα κατηγορούμενα πρόσωπα είναι κοινά, ενώ το ύψος των υπερκοστολογήσεων στην περίπτωση αυτή ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το κατηγορητήριο.
(με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ)