ΔΙΕΘΝΕΣ
18/06/2015 19:01 EEST

Αυτές είναι οι ΗΠΑ: Στο ίδιο πρωτοσέλιδο «χωράνε» το μακελειό στη Βόρεια Καρολίνα και διαφήμιση για όπλα

Twitter

Είναι ξεκάθαρο πως υπάρχει ένα ζήτημα, όσον αφορά τη χρήση όπλων στις Η.Π.Α.

Τα παραδείγματα, για όποιον έχει τυχόν αμφιβολίες, παρέχονται κατά δεκάδες και είναι μάλλον αδύνατο να τα αγνοήσει κανείς.

Από την μία, υπάρχουν οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες αστυνομικοί κάνουν αλόγιστη χρήση βίας και στρέφουν τα πυρά τους κατά πολιτών ή υπόπτων. Κάπως έτσι, η Washington Post κάνει λόγο για περίπου 400 πολίτες που πέφτουν νεκροί από αστυνομικά πυρά ετησίως, ενώ η Guardian- που τηρεί έναν λεπτομερέστατο κατάλογο-καταγράφει 519 άτομα που πέθαναν από την αστυνομία, φέτος.

Από την άλλη, υπάρχουν οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες ένα όπλο έτυχε απλώς να «πέσει» στα λάθος χέρια, ή, ακόμη χειρότερα, υπάρχουν οι φορές εκείνες κατά τις οποίες κάποιος αποφασίζει να «μπουκάρει» σε δημόσιο χώρο- είτε πρόκειται για κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα, κάποια βιβλιοθήκη, ένα νοσοκομείο- και να αδειάσει τους γεμιστήρες του όπλου του.

Σε κάθε περίπτωση, όποια εικόνα κι αν έχετε στο μυαλό σας, το ζήτημα της οπλοκατοχής και οπλοχρησίας στις Η.Π.Α. παραμένει φλέγον. Καθώς οι Η.Π.Α. εξακολουθούν να παράγουν –και να εξάγουν, βεβαίως, με τα ανάλογα αποτελέσματα- διαρκώς, όλο και περισσότερα όπλα, αντιλαμβάνεται κανείς πως πρόκειται για ένα ζήτημα κουλτούρας, το οποίο θα πρέπει να εξεταστεί.

Και, βλέποντας τη φωτογραφία που ακολουθεί, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο, με την πλέον εύστοχη απεικόνιση του ζητήματος αυτού.

Η φωτογραφία απεικονίζει τη πρώτη σελίδα μιας τοπικής εφημερίδας της Βόρειας Καρολίνα, στις Η.Π.Α. Στη συγκεκριμένη εφημερίδα, μάλιστα, φέτος δόθηκε το βραβείο Πούλιτζερ- το πλέον αξιόπιστο δημοσιογραφικό βραβείο.

Πρώτο θέμα είναι, φυσικά, το θέμα των ημερών, το θέμα της περιοχής: Η δολοφονία 9 ανθρώπων- 6 γυναικών και 3 ανδρών- σε εκκλησία της περιοχής, την οποία επισκέπτονται ως επί το πλείστον αφροαμερικανοί, από έναν 21χρονο άνδρα, ο οποίος μάλιστα πριν ανοίξει πυρ βρισκόταν παρακολουθούσε και κείνος τη λειτουργία, για τουλάχιστον μία ώρα.

Ακριβώς πάνω από την επικεφαλίδα, μπορεί να δει κανείς τη διαφήμιση του φύλλου: πρόκειται, φυσικά, για μια προσφορά ενός τοπικού καταστήματος που πουλάει όπλα. Με το φύλλο παρέχεται έκπτωση 30 δολαρίων, για την αγορά προϊόντων από το διαφημιζόμενο οπλοπωλείο.

Η εικόνα μιας εφημερίδας, που την αμέσως επομένη ενός μεγάλου φονικού, διαφημίζει ένα κατάστημα όπλων- ενώ, μάλιστα, ο ίδιος ο θείος του δράστη σημειώνει πως το όπλο με το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι δολοφονίες, αποτελούσε «δώρο για τα γενέθλια του»- όπως είναι λογικό, γέννησε αντιδράσεις.

Από την πλευρά της, η διεύθυνση της εφημερίδας, απέδωσε το γεγονός σε μια «λυπηρή σύμπτωση».

«Η διαφήμιση που υπήρχε στο πρωτοσέλιδο ορισμένων εφημερίδων που παραδόθηκαν στο σπίτι, την ίδια ημέρα που συνέβη και η τραγωδία, οφείλεται σε μία βαθιά λυπηρή σύμπτωση. Ζητούμε συγγνώμη από εκείνους που προσβλήθηκαν».

Όπως δήλωσε εργαζόμενος του τμήματος Διαφήμισης της εφημερίδας, η συμφωνία για την εν λόγω διαφήμιση είχε ήδη γίνει και το γεγονός ότι μπήκε στο φύλλο της ημέρας εκείνης οφείλεται σε κακό timing.

Όπως και να’ χει, ασχέτως αν το έκανε σκόπιμα ή μη η The Post and Courier, μας παρέχει την πλήρη, μεγάλη εικόνα και παρουσιάζει: γιατί προκαλείται τόσο πόνος και, ακόμη περισσότερο, γιατί θα συνεχίσει να προκαλείται τόσος πόνος.