«Αλαλούμ» στις ενδοσχολικές εξετάσεις: «Έπεσε» η Τράπεζα Θεμάτων

Με προβλήματα άρχισε η διαδικασία των εξετάσεων το πρωί.
Φωτογραφία αρχείου
Φωτογραφία αρχείου
Eurokinissi

Προβλήματα σημειώθηκαν το πρωί στις ενδοσχολικές εξετάσεις σε σχολεία της χώρας, λόγω τεχνικού προβλήματος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, που είχε ως αποτέλεσμα να «πέσει».

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, κανονικά, κάθε σχολείο βγάζει τα δικά του θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να τα βγάλουν από τις 6 με 6.30 για να υπάρχει κανονική ροή- ωστόσο υπήρξε βλάβη από το ΕΔΥΤΕ (Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας) με αποτέλεσμα όταν αυτή αποκαταστάθηκε να σπεύσουν όλα τα σχολεία να μπουν στην πλατφόρμα, με το σύστημα να υπερφορτώνεται.

Τι λένε από το υπουργείο Παιδείας

Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πληροφορίες του υπουργείου Παιδείας αναφέρουν πως παρά την πρωινή καθυστέρηση, κανονικά διεξήχθησαν οι ενδοσχολικές εξετάσεις στην πλειονότητα των λυκείων και ειδικά σε ό,τι αφορά τη Γ′ λυκείου, οι μαθητές εξετάστηκαν κανονικά σήμερα. Έτσι, πάντα σύμφωνα με τις εν λόγω πληροφορίες, δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα σχετικά με τον προγραμματισμό των ενδοσχολικών και των Πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε ορισμένα λύκεια, αποφασίστηκε η μη διεξαγωγή των εξετάσεων της Α′ και Β′ Λυκείου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εξετάσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν σήμερα, θα μεταφερθούν στο τέλος του προγράμματος των εξετάσεων, με το κάθε σχολείο να διαμορφώνει ανάλογα το δικό του πρόγραμμα. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι σε αναμονή αναλυτικής ενημέρωσης από το ΕΔΥΤΕ για την αιτία του προβλήματος.

«Πυρά» από την αντιπολίτευση

«Δεκάδες χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες έμειναν για ώρες να περιμένουν μέσα στις τάξεις τους, εξαιτίας της κατάρρευσης της Τράπεζας Θεμάτων», τονίζει σε δήλωσή της η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πόπη Τσαπανίδου.

«Η αγωνία και η αγανάκτηση μαθητών, καθηγητών και γονιών είναι απολύτως εύλογη. Μαζί με το άγχος της εξέτασης ήρθαν αντιμέτωποι και με μια ακόμη κατάρρευση του περίφημου επιτελικού κράτους της ΝΔ», σχολιάζει και καταλήγει:

«Μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις έπονται οι Πανελλαδικές. Τα ίδια θα χουμε και τότε; Στο μέλλον των παιδιών μας δε χωρούν ψηφιακοί ερασιτεχνισμοί».

Σε δική του ανακοίνωση το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ λέει πως «προφανώς δεν έχει καμία ευθύνη η υπηρεσιακή κυβέρνηση και ο υπηρεσιακός Υπουργός Παιδείας για την καθυστέρηση των εξετάσεων σε όλα τα λύκεια της χώρας, εξαιτίας της αδυναμίας λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη το γεγονός της μη αναβάθμισης στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και την ουσιαστική εγκατάλειψη του ψηφιακού σχολείου. Δυστυχώς, η ανεπάρκεια της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας και της διορισμένης από την κ. Κεραμέως διοίκησης του ΙΕΠ προκάλεσε την πρωτοφανή αναστάτωση μαθητών και εκπαιδευτικών.

Παράλληλα, διαβάλλεται και ο θεσμός της Τράπεζας των Θεμάτων, που είναι ένα εκσυγχρονιστικό βήμα στη λειτουργία των σχολείων μας. Είναι αναγκαία η άμεση αναβάθμιση της ψηφιακής λειτουργίας σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και η απόδοση ευθυνών για τη δοκιμασία των μαθητών».

Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ζητά η ΟΛΜΕ

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) αναφέρει πως «Σήμερα το πρωί κατέρρευσε η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα τα σχολεία όλης της Ελλάδας να αδυνατούν να βγάλουν θέματα. Εν τω μεταξύ, για να γίνει η κλήρωση των θεμάτων από την Τράπεζα, οι καθηγητές αναγκάζονται να βρίσκονται στα σχολεία από τις 7:00 το πρωί. Είναι, δε, τόση η επιμονή του υπουργείου στο συγκεκριμένο μέτρο, που προτιμάει να βασανίζει για ώρες καθηγητές και μαθητές, παρά να δώσει μία απλή οδηγία οι εξετάσεις να γίνουν με θέματα που θα βάλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Αν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό το απλό ζήτημα ενδοσχολικές εξετάσεις, μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα γίνει αν συμβεί κάτι παρόμοιο στις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σε λίγες μέρες. Ακόμα και αν η πλατφόρμα τελικά λειτουργήσει, η ΟΛΜΕ επιμένει να ζητά την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, που λειτουργούν σαν φίλτρα απόρριψης μαθητών από τα Λύκεια, που έχουν οδηγήσει σε σημαντική εντατικοποίηση την μαθησιακή διαδικασία και σε αύξηση του άγχους των μαθητών».

Δημοφιλή