Απενοχοποίηση του καφέ - Τι έδειξε η μεγαλύτερη έρευνα σχετικά με την τακτική κατανάλωση

Η συσχέτιση με εγκεφαλικά επεισόδια και θανατηφόρα καρδιαγγειακή νόσο.
Antoniu Rosu / 500px via Getty Images

Η κατανάλωση έως τριών καφέδων τη μέρα σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού και θανατηφόρας καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα. Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ροφήματα παγκοσμίως, αλλά έως σήμερα λίγα πράγματα είναι γνωστά για τη μακροπρόθεσμη επίπτωση του στην καρδιαγγειακή υγεία.

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας στη Γαλλία και κατέληξε σε καθησυχαστικά συμπεράσματα, ανέλυσε στοιχεία για σχεδόν 468.700 άτομα με μέση ηλικία 56 ετών, εκ των οποίων το 56% ήσαν γυναίκες. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με την ημερήσια κατανάλωση καφέ (καθόλου το 22%, μισός έως τρεις καφέδες το 58% και πάνω από τρεις καφέδες το 20%).

«Πρόκειται, από όσο γνωρίζουμε, για τη μεγαλύτερη μελέτη που συστηματικά αξιολόγησε τις καρδιαγγειακές επιπτώσεις της τακτικής κατανάλωσης καφέ σε ένα πληθυσμό χωρίς διαγνωσμένη καρδιοπάθεια», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τζούτιτ Σίμον του Πανεπιστημίου Semmelweis της Βουδαπέστης.

«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση καφέ είναι ασφαλής, καθώς ακόμη και η υψηλή καθημερινή κατανάλωση δεν σχετιζόταν με αρνητική καρδιαγγειακή έκβαση ή θνησιμότητα κατά τα επόμενα 10 έως 15 χρόνια. Αντίθετα, η κατανάλωση έως τριών καφέδων τη μέρα σχετιζόταν με μικρότερους κινδύνους για εγκεφαλικό, θάνατο από καρδιαγγειακή νόσο ή άλλη αιτία», πρόσθεσε.

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου καφέ, η ελαφριά έως μέτρια κατανάλωση σχετίζεται με 12% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, 17% μικρότερο κίνδυνο θανάτου καρδιαγγειακής αιτιολογίας και 21% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η περαιτέρω μελέτη της καρδιάς 30.650 ατόμων μέσω μαγνητικής τομογραφικής απεικόνισης έδειξε, σύμφωνα με τη δρα Σίμον, ότι «σε σχέση με εκείνους που δεν πίνουν καφέ, οι καθημερινοί καταναλωτές έχουν καρδιά με πιο υγιές μέγεθος και καλύτερη λειτουργία».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ