Χόλιγουντ: Η προσφορά των στούντιο στους ηθοποιούς πριν την απεργία που απορρίφθηκε

Αλλά και το «προφητικό» επεισόδιο του Black Mirror με τη Σάλμα Χάγιεκ για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Κέβιν Μπέικον έξω από το κτίριο της Paramount στην Times Square, Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023, Νέα Υόρκη. (Photo by Charles Sykes/Invision/AP)
Ο Κέβιν Μπέικον έξω από το κτίριο της Paramount στην Times Square, Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023, Νέα Υόρκη. (Photo by Charles Sykes/Invision/AP)
via Associated Press

Η AMPTP που διαπραγματεύεται με το Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών για λογαριασμό μεγάλων στούντιο όπως η Disney και η Paramount, αμερικανικών τηλεοπτικών δικτύων όπως το Fox και το NBC και κολοσσούς του streaming όπως το Netflix και η Amazon, δήλωσε τη Δευτέρα (17 Ιουλίου) ότι προτού το SAG-AFTRA κηρύξει την απεργία στις 13 Ιουλίου, είχε γίνει προσφορά στους ηθοποιούς άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε υψηλότερες αμοιβές και βελτιωμένες παροχές, κατηγορώντας το Σωματείο ότι «συνεχίζει να διαστρεβλώνει τις διαπραγματεύσεις».

Υπενθυμίζεται ότι το SAG-AFTRA κήρυξε απεργία την περασμένη Πέμπτη -ενώνοντας δυνάμεις με τους Σεναριογράφους (Writers Guild of America), που απεργούν από τις 2 Μαΐου- όταν οι εκπρόσωποι του Σωματείου στις διαπραγματεύσεις ανακοίνωσαν ότι δεν μπόρεσαν να καταλήξουν σε συμφωνία με τα στούντιο για μία νέα τριετή σύμβαση με υψηλότερα επιδόματα και όρια σε σχέση με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

«Η συμφωνία από την οποία αποχώρησε το SAG-AFTRA στις 12 Ιουλίου αξίζει περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε αυξήσεις μισθών, εισφορές για σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη και άλλες αυξήσεις και περιλαμβάνει ρητά και για πρώτη φορά προτάσεις για την προστασία έναντι της τεχνητής νοημοσύνης», ανέφερε η AMPTP σε ανακοίνωση της. «Το να ισχυρίζεται το SAG-AFTRA ότι δεν ανταποκριθήκαμε στις ανάγκες των μελών του είναι στην καλύτερη περίπτωση ανειλικρινές», πρόσθεσε η AMPTP.

Νωρίτερα τη Δευτέρα, το SAG-AFTRA, που εκπροσωπεί περισσότερους από 160.000 ηθοποιούς, κασκαντέρ και άλλες ειδικότητες εργαζομένων στο Χόλιγουντ, δημοσίευσε λεπτομερή λίστα με τις προτάσεις της και τις απαντήσεις των στούντιο που είχε τίτλο «Παλεύουμε για την επιβίωση του επαγγέλματος μας».

Μεταξύ αυτών, το SAG-AFTRA αναφέρει ότι ζήτησε γενική αύξηση μισθών κατά 11% το πρώτο έτος της σύμβασης προκειμένου να αντισταθμίσει τον πληθωρισμό. Το Σωματείο είπε ότι τα στούντιο απάντησαν με μια προσφορά 5%. «Προχωρήσαμε σε κάποια πράγματα, αλλά από την πρώτη μέρα δεν ήθελαν να ασχοληθούν ουσιαστικά με τα πιο κρίσιμα ζητήματα», δήλωσε το SAG-AFTRA.

Το «προφητικό» επεισόδιο του Black Mirror με τη Σάλμα Χάγιεκ και το σκανάρισμα των ηθοποιών

Ο Ντάνκαν Κράμπτρι Άιρλαντ, επικεφαλής διαπραγματευτής του SAG-AFTRA επέκρινε τους παραγωγούς για τις προτάσεις τους σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Όπως αποκάλυψε, η AMPTP είχε ζητήσει τη δυνατότητα να σκανάρονται τα πρόσωπα των καλλιτεχνών που δεν έχουν πρωταγωνιστικούς ρόλους, να τους καταβάλλεται ένα ημερομίσθιο και στη συνέχεια να μπορούν να κατέχουν και να χρησιμοποιούν το ψηφιακό ομοίωμά τους «για το υπόλοιπο της αιωνιότητας, σε όποιο έργο θέλουν, χωρίς συναίνεση και καμία αποζημίωση».

Η πρόταση των επικεφαλής των στούντιο, θυμίζει τη δυστοπική σειρά «Black Mirror». Σε ένα από τα επεισόδια της έκτης σεζόν με τίτλο «Joan Is Awful», η Σάλμα Χάγιεκ ανακαλύπτει ότι η μορφή της μπορεί με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης να χρησιμοποιηθεί από μια εταιρεία παραγωγής εν αγνοία της και όταν συμβουλεύεται τον δικηγόρο της εκείνος την ενημερώνει ότι χωρίς να το έχει συνειδητοποιήσει έχει δώσει τη συναίνεση της, καθώς ο όρος περιλαμβάνεται στα «ψιλά γράμματα» του συμβολαίου της.

«Θα ήθελα να δω μέτρα προστασίας σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη, όχι για να σταματήσει η τεχνολογία», δήλωσε η Λίντα Πάουελ, πρώτη αντιπρόεδρος της τοπικής οργάνωσης του SAG-AFTRA στη Νέα Υόρκη. «Ξέρουμε ότι ο κόσμος προχωράει μπροστά όπως και η τεχνολογία, αλλά δεν θέλουμε να συμμετάσχουμε σε ένα συμβόλαιο που θα καταλήξει με οποιονδήποτε τρόπο να μας αντικαταστήσει».

Μπροστά σε ένα μακρύ, καυτό καλοκαίρι: Αποφασισμένοι ηθοποιοί και σεναριογράφοι

Οι κοινές πικετοφορίες των δύο συνδικάτων, ηθοποιών και σεναριογράφων, συνεχίστηκαν και τη Δευτέρα σε Λος Άντζελες και Νέα Υόρκη.

Ο Κέβιν Μπέικον, ο οποίος ήταν μεταξύ των διάσημων που κατέβηκαν στον δρόμο έξω από τα κεντρικά γραφεία της Viacom στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι η παρουσία του έχει να κάνει με το «να δει ο κόσμος τους ανθρώπους εδώ έξω και να καταλάβει ότι δεν είναι όλοι οι ηθοποιοί εξαιρετικά καλοπληρωμένοι, ότι είναι άνθρωποι της εργατικής τάξης που προσπαθούν να βγάλουν τα προς το ζην».

Με πληροφορίες από Reuters, Associated Press

Δημοφιλή