Επιχείρηση «Σώστε τους δεινόσαυρους»: Οι start up που μετατρέπουν όλα τα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά

Πώς μπορούμε να σώσουμε τις αντίκες - αμάξια από το μουσείο και να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων; Την απάντηση έχουν μερικές start up.
Ο Ντέιβιντ Λορένζ, ιδρυτής της Lunaz, που μετατρέπει κλασικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, ανάμεσα σε δύο κλασικά Aston Martin DB6 που περιμένουν τη μετατροπή τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα κοστίζουν 1 εκατομμύριο λίρες το καθένα στο Silverstone.
Ο Ντέιβιντ Λορένζ, ιδρυτής της Lunaz, που μετατρέπει κλασικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, ανάμεσα σε δύο κλασικά Aston Martin DB6 που περιμένουν τη μετατροπή τους σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα κοστίζουν 1 εκατομμύριο λίρες το καθένα στο Silverstone.
REUTERS

Μπορούμε να σώσουμε την βραβευμένη Aston Martin DB6, την Porsche 911 ή το Mustang από την συνηθισμένη κατάληξή τους: το μουσείο ιστορίας κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ακόμα και το Fiat 500 ή το Renault Clio μας, για την ακρίβεια.

Αυτό είναι το μήνυμα μια ομάδας ευρωπαϊκών και αμερικανικών νεοφυών επιχειρήσεων που επιδιώκουν να παίξουν ενεργό ρόλο στην μετατροπή των αμαξιών «δεινόσαυρων» της εποχής των ορυκτών καυσίμων σε καθαρά ηλεκτρικά οχήματα.

Σε απόγειό τους, εταιρείες όπως η βρετανική Lunaz πωλούν μια «ανακατασκευασμένη» Aston Martin DB6 για 1,3 εκατομμύρια ευρώ και η ολλανδική εταιρεία Voitures Extravert πουλά μια επανασχεδιασμένη Porsche 911 της δεκαετίας του 1960 για 300.000 ευρώ.

Άλλες εταιρείες και νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η γαλλική Transition-One έχουν αναπτύξει κιτ που μετατρέπουν κλασικά αμάξια μαζικής παραγωγής, όπως το Fiat 500 και το Renault Clio, σε ηλεκτρικά μοντέλα μέσα σε λίγες ώρες με κόστος περίπου 8.000 ευρώ. Στοιχηματίζουν ότι μπορούν να προσφέρουν στους οδηγούς μια φθηνότερη και πιο πράσινη εναλλακτική για μηδενικές εκπομπές ρύπων χωρίς να χρειαστεί να διαλύσουν το αυτοκίνητό τους και να αγοράσουν ένα καινούργιο.

Νεοσύστατες επιχειρήσεις που ακολουθούν αυτό το μοντέλο έχουν προσελκύσει την προσοχή παραδοσιακών προμηθευτών και κατασκευαστών αυτοκινήτων που αναζητούν τεχνικές πληροφορίες και λεπτομέρειες στην διαδικασία της μετάβασης σε ηλεκτρικά αμάξια - η Michelin, για παράδειγμα, έχει συνεργαστεί με την Charge Cars για να δοκιμάσει νέες τεχνολογίες.

«Οι νέοι κανονισμοί θα εξαλείψουν πολλούς μικρότερους παίκτες επειδή δεν θα είναι σε θέση να πληρούν τα πρότυπα», δήλωσε ο Κρις Χάζελ, ιδρυτής της Britain’s Zero EV, μιας άλλης startup που εργάζεται σε μαζική παραγωγή κιτ ηλεκτρικής μετατροπής για Porsche 964 και άλλων κλασικών μοντέλων. Η εταιρεία του θα επεκταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες τον επόμενο χρόνο.

Ο Στιβ Ντράμοντ, συνιδρυτής της Electrogenic, που μετατρέπει τα κλασικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, φορτίζει μια Porsche.
Ο Στιβ Ντράμοντ, συνιδρυτής της Electrogenic, που μετατρέπει τα κλασικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά, φορτίζει μια Porsche.
REUTERS

Από τις αντίκες στα απορριμματοφόρα

Υπάρχουν διάφορες προτεινόμενες προσεγγίσεις όσον αφορά τις κατηγορίες αμαξιών.

Η Lunaz, για παράδειγμα, θεωρεί τα κλασικά αυτοκίνητα όπως η Aston Martin DB6 ως μια καλή αρχή.

Η εταιρεία που κλείνει τρία χρόνια ζωής και οι ανταγωνιστές της σε αυτό τον τομέα της βιομηχανίας μετατροπής ηλεκτρικών οχημάτων στοχεύουν να κεφαλαιοποιήσουν τον μεγάλο πληθυσμό κλασικών οχημάτων στον κόσμο, με περίπου 5 εκατομμύρια μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Lunaz συνήθως αγοράζει κλασικά αυτοκίνητα από την αγορά ή παίρνει το υπάρχον όχημα ενός πελάτη, το απογυμνώνει μέχρι το γυμνό μέταλλο, το ξαναφτιάχνει, το βάφει, τοποθετεί νέο εσωτερικό και ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και λογισμικό με εμβέλεια περίπου 250 μίλια.

Αλλά η Lunaz βλέπει το μέλλον της στα επαγγελματικά οχήματα και κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο στο Silverstone στην κεντρική Αγγλία, όπου φιλοξενείται το Βρετανικό Grand Prix, για να μετατρέπει περισσότερα από 1.000 απορριμματοφόρα ντίζελ το χρόνο σε αναβαθμισμένα ηλεκτρικά μοντέλα.

«Τα κλασικά αυτοκίνητα ήταν η αφορμή για να μπούμε στην αγορά», λέει ο ιδρυτής Ντέιβιντ Λορένζ. «Αλλά αν θέλουμε να έχουμε πραγματικό αντίκτυπο, πρέπει να δραστηριοποιηθούμε σε μεγάλη κλίμακα».

Ο Λορένζ είπε στο Reuters ότι η εταιρεία ερευνούσε τοποθεσίες για ένα εργοστάσιο στις ΗΠΑ και ένα στην ηπειρωτική Ευρώπη και σκέφτεται να εισέλθει στο χρηματιστήριο μέσα σε λίγα χρόνια.

Ο Βαντίμ Σαγκελιβ, Διευθύνων Σύμβουλος της Charge Cars, η οποία κατασκευάζει αντίγραφα ηλεκτρικών Mustangs από την αρχή, ποζάρει με ένα πρωτότυπο παραγωγής της Mustang, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Λονδίνο.
Ο Βαντίμ Σαγκελιβ, Διευθύνων Σύμβουλος της Charge Cars, η οποία κατασκευάζει αντίγραφα ηλεκτρικών Mustangs από την αρχή, ποζάρει με ένα πρωτότυπο παραγωγής της Mustang, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Λονδίνο.
Nick Carey

Αμάξια για παλιοσίδερα

Στη Γαλλία, ο αγώνας για την μετατροπή των αμαξιών σε ηλεκτρικά είναι σε αναβρασμό μεταξύ των εταιρειών ηλεκτρικής μετατροπής που ψάχνουν μια ευκαιρία στα σχέδια της χώρας κατά της οδικής ρύπανσης.

Όλα τα παλαιότερα του 2011 ντίζελ αμάξια θα απαγορευθούν στις μεγάλες πόλεις από τις αρχές του 2025, επηρεάζοντας εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Το Παρίσι θέλει να προχωρήσει πιο γρήγορα και να εφαρμόσει την απαγόρευση από το 2024.

Ο μετατροπέας Transition-One με έδρα την Ορλεάνη σχεδιάζει να αρχίσει να πουλά κιτ μετατροπής για έξι μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των δημοφιλών Fiat 500 και Renault Clio για όσους ιδιοκτήτες ντίζελ δεν μπορούν να αγοράσουν ένα νέο ηλεκτρικό όχημα. Τα κιτ αποτελούνται από μπαταρία, ηλεκτροκινητήρα, ηλεκτρονικά ισχύος και νέο ταμπλό οργάνων και συνήθως έχουν αυτονομία περίπου 140 km.

Το κόστος για τους πελάτες θα μπορούσε να είναι κοντά στα 5.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των κρατικών επιδοτήσεων.

Ο Αρνό Πηγουνίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της REV Mobilities με έδρα το Παρίσι, εκτιμά ότι η μετατροπή ενός αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 60% σε σχέση με την διάλυση ενός παλιού οχήματος και της παραγωγής ενός νέου, σε μια χώρα που φιλοξενεί περίπου 40 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα.

Ο Πηγουνίδης λέει ότι η εταιρεία του, η οποία προσφέρει τη μετατροπή μιας σειράς αυτοκινήτων και εμπορικών φορτηγών με περίπου τη μισή τιμή ενός νέου οχήματος, έχει παραγγελίες για μετατροπή 370 αυτοκινήτων και 1.500 βαν.

«Το μεγάλο ερώτημα είναι: πετάμε όλα αυτά τα αυτοκίνητα ή τα μετατρέπουμε;» προσθέτει.

Δημοφιλή