Ερχεται το νέο Toyota Prius μόνο Plug-in hybrid

Αποκαλύφθηκε η 5η γενιά του μοντέλου στην Ιαπωνία και στο Los Angeles Auto Show.
TOYOTA

Το Toyota Prius ήταν το μοντέλο που πέρασε την αυτοκινητοβιομηχανία στην υβριδική εποχή.

Από το 1997 οι Ιάπωνες είχαν παρουσιάσει μια υβριδική εκδοχή, η οποία στη συνέχεια εξελίχθηκε, σε βαθμό που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις για χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς να θυσιάζεται και η οδηγική ευχαρίστηση.

Το 2012 η Toyota λανσάρισε την Plug-in hybrid έκδοση και τώρα, 10 χρόνια μετά, η 5η γενιά του μοντέλου θα πωλείται στην Ευρώπη αποκλειστικά ως Plug-in hybrid, κι αυτό διότι αυτή η κατηγορία γνωρίζει μεγάλη άνθηση.

Το νέο Prius, βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία, ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα, και του ρεζερβουάρ καυσίμου.

Σχεδιαστικά, η φιλοσοφία του αμαξώματος παρέμεινε ίδια, αν και βελτιώθηκαν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ έγινε και πιο κουπέ, χαμηλώνοντας το συνολικό ύψος κατά 5 εκ., και μετακινώντας την κορυφή της οροφής προς τα πίσω, ενώ τοποθετήθηκαν νέοι τροχοί έως 19 ίντσες.

TOYOTA

Μολονότι μειώθηκε το μήκος του μοντέλου κατά 4,6 εκ., αυξήθηκε το πλάτος κατά 2,2 εκ., όπως και το μεταξόνιο κατά 5 εκ., κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερους χώρους στην καμπίνα.

Μπροστά, το σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα, ενώ πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο του Prius.

Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστικές δεν απέφυγαν το μαύρο χρώμα, αλλά τη μονοτονία διασκεδάζουν οι μπλε λωρίδες, αναδεικνύοντας τον εξηλεκτρισμό του μοντέλου, όπως και τα χρώματα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που χωρίζεται σε μια λεπτή μονάδα χαμηλά και σε μια «αιωρούμενη» οθόνη TFT LCD 7 ιντσών, μπροστά από τον οδηγό.

Μάλιστα, ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μια από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη, το τιμόνι είναι γεμάτο χειριστήρια, ενώ κάπως ογκώδης είναι ο λεβιές στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο Prius Plug-in hybrid, το υβριδικό σύστημα νέας γενιάς αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα 2.0lt που παράγει 148 hp (111kW) και συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 160 hp (120kW) που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός. Η συνολική απόδοση αγγίζει τους 223 hp (164kW), κατά πολύ αυξημένη από την απερχόμενη έκδοση.

TOYOTA

Με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά (EV), η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50%, συγκριτικά με την τρέχουσα γενιά, επειδή τοποθετήθηκε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh.

Πάντως, προαιρετικά, εφόσον τοποθετηθούν ηλιακές κυψέλες στην οροφή, μπορούν να τροφοδοτούν το ηλεκτρικό σύστημα με ενέργεια, χωρίς να χρειάζεται πάντα η φόρτιση από πρίζα.

Πήγαινε στην αρχική σελίδα