ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
14/06/2021 16:34 EEST | Updated 15/06/2021 07:21 EEST

Καλοκαίρι του 2022 οι 3 σταθμοί του μετρό στον Πειραιά

Κώστας Καραμανλής: Σταθμός - πρότυπο στο Δημοτικό Θέατρο, που συμβολίζει ότι μπορούμε να έχουμε και αρχαία και Μετρό»

STEFANOU
sdv

Σε ποσοστό περίπου 90% βρίσκονται οι εργασίες πολιτικού μηχανικού, στους τρεις εναπομείναντες σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», και ως εκ τούτου αναμένεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό το καλοκαίρι του 2022.

Την Δευτέρα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επισκέφθηκε τα εργοτάξια και την προσωρινή έκθεση των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων στην Ξυλαποθήκη, τα οποία κατά τις εργασίες έφθασαν τα 10.000 σε αριθμό!

Επίσης, ο υπουργός ξεναγήθηκε στην έκθεση αρχαιοτήτων, τμήμα της οποίας θα γίνει ενιαίο, στο Σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» και θα περιλαμβάνει ένα βοτσαλωτό δάπεδο, που έγινε απόσπαση, συντηρήθηκε και θα γίνει επανατοποθέτηση σε ειδικό χώρο στον εν λόγω σταθμό.

Παράλληλα, στο Σταθμό «Πειραιάς» έκλεισε η πλάκα οροφής του Σταθμού και θα δοθεί ο δρόμος σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2022.

«Ο Πειραιάς, όταν θα παραδοθούν οι τρεις σταθμοί, θα γίνει πραγματικά ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο της Αττικής. Γιατί θα έχουμε το Μετρό, θα έχουμε το Τραμ, θα έχουμε τον Προαστιακό. Σκεφτείτε ότι θα συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, μέσα σε περίπου 50 λεπτά. Κάτι για το οποίο θα έπρεπε βεβαίως να είμαστε όλοι περήφανοι.

Πέρα όμως από όλα αυτά, μας δίνεται η ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι ένα πολύ μεγάλο έργο Μετρό είναι και μία πολύ μεγάλη ευκαιρία για την ανάδειξη αρχαιολογικών ευρημάτων. Στην Ξυλαποθήκη είδαμε τα πραγματικά εντυπωσιακά ευρήματα από το Σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου που θα είναι πραγματικά ένας Σταθμός - πρότυπο, ο οποίος θα συμβολίζει και αυτό που εμείς στην Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη λέμε, ότι μπορούμε να έχουμε και Αρχαία και Μετρό. Και θα είναι ένας σταθμός πρότυπο, διότι έχει βρεθεί ένα πολύ σημαντικό βοτσαλωτό δάπεδο που θα εκτεθεί εδώ και θα υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, σε προθήκες σε πολλά τμήματα του σταθμού.

Επομένως η δέσμευση, που είχαμε δώσει το Δεκέμβριο του 2019, ισχύει στο ακέραιο. Παρά την πανδημία τα εργοτάξια έμειναν ανοιχτά. Έγινε μία τεράστια προσπάθεια να μην καθυστερήσουμε και αυτή τη στιγμή είμαστε σχεδόν στο 90% σε μερικά σημεία και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα που είχαμε βάλει. Η δέσμευση παραμένει: Το καλοκαίρι του 2022 οι τρεις σταθμοί θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό».

Metro
sdv

Ο Γιάννης Μώραλης, δήμαρχος Πειραιά, εξέφρασε τη χαρά του ίδιου και των Πειραιωτών για την πρόοδο του έργου, ευχαρίστησε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή  και τον γενικό γραμματέα Υποδομών  Γιώργο Καραγιάννη και τόνισε ότι τα έργα του Μετρό είναι τα σημαντικότερα που εκτελούνται στον Πειραιά, ο οποίος καθίσταται πλέον σημαντικός κόμβος.

Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου του 2020, δόθηκαν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά: «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με τους οποίους δόθηκε μεγάλη ανάσα και αναβαθμίστηκε η καθημερινότητα της ευρύτερης περιοχής.

Σε «Μανιάτικα», «Πειραιά» και «Δημοτικό Θέατρο», έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% - δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα - και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.

STEFANOU
sdv

Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διαρκεί περίπου 50 λεπτά.

Στο σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Μόνιμη έκθεση με σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο»

 Σε λιγότερο από δύο χρόνια, προχώρησαν με ταχύτητα όλες οι μελέτες και οι αναγκαίες εγκρίσεις. Το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι τα έργα Μετρό στη χώρα μας συνιστούν εκτός των άλλων και μια τεράστια αρχαιολογική ανασκαφή, που φέρνει στο φως σπουδαία ευρήματα τα οποία πάντα αντιμετωπίζονται με απόλυτο σεβασμό και αναδεικνύονται με επιστημονική αρτιότητα.

STEFANOU

Η μόνιμη έκθεση στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» περιλαμβάνει μια αρχαία δεξαμενή νερού και μια ακριβή αναπαράσταση Ρωμαϊκού υδραγωγείου, η πρωτότυπη αυλή μιας αρχαίας οικίας με το βοτσαλωτό δάπεδο και διάφορα χρηστικά σκεύη και αντικείμενα, καθώς και εικαστική αναπαράσταση του ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Όλα αυτά σε έναν χώρο υψηλής αισθητικής.

Σπουδαιότερο των ευρημάτων θεωρούνται τα βοτσαλωτά δάπεδα της Αλεξανδρινής εποχής, που βρέθηκαν στο φρέαρ Δεληγιάννη. Το ΚΑΣ είχε αποφασίσει το 2013 την απόσπαση και συντήρηση των βοτσαλωτών δαπέδων, τα οποία θα εκτίθενται κάτω από γυάλινο δάπεδο στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», μεταφέροντας τους επισκέπτες στην αρχαιότητα και συνδέοντας το σήμερα με το χθες του Πειραιά με την μακρά και συγκλονιστική ιστορία. 

Stefanou