Nέο MINI Countryman με πιο δυναμικό χαρακτήρα

Και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και με τετρακίνηση.
.
.
MINI

Αποκαλύψεων συνέχεια για τον όμιλο της BMW. Στα τέλη Ιουνίου είχα τη δυνατότητα σε εκδήλωση του ομίλου στο Μόναχο, να δω από κοντά και το νέο MINI Countryman, και εντυπωσιάστηκα από τα χαρακτηριστικά του.

Με μήκος 4,433μ., πλάτος 1,843μ. και ύψος 1,656μ., το MINI Countryman είναι μεγαλύτερο σε ύψος και μήκος κατά 6 και 13 εκατοστά αντίστοιχα, έχει φαρδύτερους θόλους τροχών, και σύγχρονη μινιμαλιστική σχεδίαση με καθαρές επιφάνειες. Επίσης, η αύξηση του μεταξονίου στα 2,692μ. συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση της άνεσης.

Οι κοντοί πρόβολοι, το κοντό καπό και το μακρύ μεταξόνιο με τους μεγάλους τροχούς, συνθέτουν ένα μυώδες αμάξωμα, ενώ με βελτιωμένο συντελεστή αεροδυναμικής (0,26), συνεισφέρει στη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου ή ενέργειας, ανάλογα την έκδοση. Στοιχεία της εξωτερικής σχεδίασης είναι και οι περιμετρικές επενδύσεις σε μαύρο χρώμα, όπως και η διχρωμία της οροφής.

Το εμπρός τμήμα του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman καθορίζεται από το εκφραστικό περίγραμμα της νέας οκταγωνικής μάσκας. Ένας ιδιαίτερα μικρός αισθητήρας ραντάρ είναι ενσωματωμένος στην επιφάνειά της προκειμένου να υποστηρίξει την αυξημένη λειτουργικότητα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Στη νέα γενιά του μοντέλου, το MINI Countryman είναι το πρώτο όχημα με συστήματα υποβοήθησης Επιπέδου 2 που επιτρέπουν την ημιαυτόνομη οδήγηση. Ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες στο εμπρός μέρος του οχήματος διαφέρουν ανάλογα με το επιλεγμένο επίπεδο εξοπλισμού.

Επίσης, τα στοιχεία των φώτων ημέρας των προβολέων LED υποστηρίζουν αυτή την εντυπωσιακή εμφάνιση με φρέσκια λάμψη χάρη στις μοναδικές φωτεινές υπογραφές. Προαιρετικά, τα στοιχεία των φώτων ημέρας μπορούν να αλλάξουν και να δημιουργήσουν τρεις φωτεινές υπογραφές στα εμπρός και πίσω φώτα LED, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε οχήματος. Επιπλέον, όλες οι λειτουργίες φωτισμού ξεκινούν και τελειώνουν με ένα ειδικά συντονισμένο animation καλωσορίσματος και αποχαιρετισμού. Αυτή η αλληλεπίδραση με το MINI αυξάνει την προσμονή για το αυτοκίνητο ακόμα και πριν ξεκινήσετε.

Όπως σε όλο το αμάξωμα έτσι και στο πλαίσιο των εμπρός προβολέων δεν υπάρχουν στοιχεία χρωμίου. Σε προφίλ όψη, οι ζάντες με διάμετρο έως και 20 ίντσες είναι διαθέσιμες σε διάφορα σχέδια, ενώ στο πίσω τμήμα η κάθετη διάταξη των φώτων παραπέμπει στα κλασικά φώτα MINI.

Οσον αφορά τον υποψήφιο αγοραστή, υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε τέσσερις ανεξάρτητες εκδόσεις και νέα χρώματα οροφής.

Στην καμπίνα, το ταμπλό του νέου MINI Countryman στην πλευρά του οδηγού δεν απαιτεί την παρουσία πρόσθετης οθόνης καθώς όλο το σχετικό περιεχόμενο προβάλλεται στο προαιρετικό head-up display. Αυτή η αναγωγή στα ουσιώδη βελτιώνει την ορατότητα προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας το ευρύχωρο εσωτερικό με έξυπνα σχεδιασμένα, υψηλής ποιότητας εξαρτήματα.

Όπως στο νέο MINI Cooper, το μεγάλο σε μέγεθος κυρτό ταμπλό στις εκδόσεις Classic, Favoured και JCW υιοθετεί για πρώτη φορά υφασμάτινες επιφάνειες. Ολόκληρο το εσωτερικό χωρίζεται σε ένα άνω και ένα κάτω τμήμα κατά μήκος μιας οριζόντιας γραμμής που βρίσκεται κάτω από το νέο στρογγυλό όργανο. Πάνω από αυτό, όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι αεραγωγοί και οι χειρολαβές των θυρών, έχουν κάθετο προσανατολισμό, τονίζοντας τον χαρακτήρα του οχήματος, και στο εσωτερικό.

.
.
MINI

Η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή κάνει το εσωτερικό ιδιαίτερα φωτεινό και φιλικό, με το εμπρός μισό τμήμα της να μπορεί να ανοίξει. Τα σπορ καθίσματα διατίθενται σε βασική έκδοση και σε έκδοση JCW, καθώς και με προαιρετική ηλεκτρική ρύθμιση με λειτουργία μνήμης. Προαιρετικά, η λειτουργία μασάζ μπορεί να προσφέρει πρόσθετη χαλάρωση. Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, το φαρδύ, ρυθμιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο αυξάνει την άνεση.

Πίσω, η σειρά καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή μήκους έως και 13 εκατοστά, για περισσότερο χώρο στους επιβάτες ή στις αποσκευές, ενώ η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων ρυθμίζεται μεμονωμένα σε έξι θέσεις και σε γωνία έως και 12 μοίρες. Με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, ακόμη και ογκώδη αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν εύκολα στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα 460 έως 1.450 λίτρα. Ένας πρόσθετος χώρος στο δάπεδο παρέχει βολικό χώρο για τα αξεσουάρ φόρτισης του αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman. Ο προαιρετικός κοτσαδόρος προσφέρει ένα επιπλέον πλεονέκτημα πρακτικότητας καθώς έχει ηλεκτρικό μηχανισμό αναδίπλωσης. Η ικανότητα ρυμούλκησης είναι έως και 1.200 κιλά.

Φωτο 2

Η κεντρική οθόνη OLED θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς με την υψηλή της ανάλυση και, για πρώτη φορά, το στρογγυλό σχήμα της. Όπως και το στρογγυλό όργανο του προηγούμενου μοντέλου, η νέα κεντρική οθόνη αποτελεί το χαρακτηριστικό γνώρισμα της καμπίνας με μία εντελώς νέα αίσθηση και ευέλικτες λειτουργίες. Ως πίνακας οργάνων, το MINI Interaction Unit αποτελεί κέντρο εμπειρίας και άνεσης. Χάρη στο MINI Operating System 9, όλες οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν να ελέγχονται διαισθητικά με αφή ή με φωνητικό έλεγχο. Η οθόνη στο ανασχεδιασμένο κόκπιτ έχει μετακινηθεί πιο κοντά στους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, για καλύτερη πρόσβαση. Η διάμετρος της λεπτής οθόνης αφής, η οποία διαθέτει υψηλής ποιότητας γυάλινο περίγραμμα, έχει αυξηθεί στα 24 εκ. Η λογική λειτουργίας της θυμίζει τα γνωστά πρότυπα των smartphones.

Εξάλλου, τα προαιρετικά MINI Experience Modes επεκτείνουν την εμπειρία στο εσωτερικό χρησιμοποιώντας μια μονάδα προβολέα πίσω από το στρογγυλό όργανο.

Κάτω από το ταμπλό, η σχεδίαση του MINI Countryman είναι ιδιαίτερα προσεγμένη σε εμφάνιση και επηρεασμένη από την παράδοση της μάρκας. Η νέας σχεδίασης μπάρα διακοπτών εξασφαλίζει ότι οι διάφορες λειτουργίες πραγματοποιούνται μέσω πέντε διαφορετικών επιλογών. Αυτό επιτρέπει την άμεση πρόσβαση σε σημαντικές λειτουργίες (χειρόφρενο, επιλογέας ταχυτήτων, πλήκτρο start/stop, εναλλαγή experience modes, έλεγχος έντασης ήχου). Ταυτόχρονα, εξαλείφεται η ανάγκη ύπαρξης επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα.

Εκτός από τις μεγαλύτερες ποτηροθήκες, το ταμπλό περιλαμβάνει επίσης έναν μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη μπάρα διακοπτών ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει κινητά τηλέφωνα σε θέση εύκολης πρόσβασης και ταυτόχρονα να τα φορτίζει. Από την έκδοση Favoured και πάνω διατίθεται επίσης ένα κουτί αποθήκευσης με ασορτί πλεκτό κάλυμμα ως στάνταρ εξοπλισμός.

Για καλύτερη επιλογή, είναι διαθέσιμες τέσσερις εκδόσεις νέας σχεδίασης για ξεχωριστή εμφάνιση.

.
.
MINI

Στο νέο MINI Countryman, πολυάριθμες λειτουργίες μπορούν να ελέγχονται με τον πρώτο ολοκληρωμένο φωνητικό βοηθό της μάρκας. Το MINI Intelligent Personal Assistant ενεργοποιείται με τον χαιρετισμό “Hey MINI” ή από το μπουτόν push-to-talk στο τιμόνι.

Οσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης, εκτός από το γνώριμο Automatic Active Cruise Control, το Steering & Lane Assistant υποστηρίζει την πλευρική καθοδήγηση ως μέρος του προαιρετικού πακέτου Driving Assistant Plus. Το ακριβές και άμεσης απόκρισης σύστημα διεύθυνσης βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη σωστή πορεία. Το σύστημα συνδυάζει εύκολο, άνετο και άριστο έλεγχο του οχήματος, ενώ παράλληλα απαλλάσσει τον οδηγό από τις μονότονες και λιγότερο απαιτητικές πτυχές της οδήγησης.

Το ολοκληρωμένο πακέτο επιλογών Driving Assistant Professional περιλαμβάνει μια νέα λειτουργία που βοηθά τον οδηγό να αλλάξει λωρίδα με βάση την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες του οχήματος και άλλα συστήματα υποβοήθησης, ο βοηθός εντοπίζει τα κενά στην κυκλοφορία που είναι απαραίτητα για την αλλαγή λωρίδας προς την έξοδο και διασφαλίζει ότι το όχημα κινείται με τη βέλτιστη ταχύτητα για την υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας.

Για πρώτη φορά, το MINI Countryman προσφέρει επίσης ημιαυτόνομη οδήγηση σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα. Μέχρι αυτή την ταχύτητα, ο οδηγός μπορεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί με προσοχή την κυκλοφορία. Ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να στρίψει και να φρενάρει ανά πάσα στιγμή. Αυτή η λειτουργία βασίζεται στα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης, αναλαμβάνοντας τόσο την καθοδήγηση κατά τον διαμήκη και πλευρικό άξονα εντός της τρέχουσας λωρίδας κυκλοφορίας.

.
.
MINI

Όλες οι επιλογές που προσφέρονται από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού οπτικοποιούνται σε πραγματικό χρόνο μέσω του Assisted View στην οθόνη OLED. Το γεγονός ότι οι υποδείξεις για τον έλεγχο του οχήματος που παρέχουν τα συστήματα υποβοήθησης είναι απλές και κατανοητές, καθιστά τα νέα συστήματα πιο εύχρηστα.

Ως στάνταρ εξοπλισμός, μια νέα εκδοχή του Trailer Assistant βοηθά κατά τους ελιγμούς σε χώρο στάθμευσης με ρυμουλκούμενο και προσφέρει συμβουλές σχετικά με την απαιτούμενη γωνία του τιμονιού κατά την όπισθεν. Εκτός από τις λειτουργίες αυτόματου παρκαρίσματος και το Parking View 360 μοιρών, το νέο MINI Countryman είναι σε θέση να εντοπίζει με μεγαλύτερη σαφήνεια τις πιθανές θέσεις στάθμευσης χάρη σε 12 αισθητήρες υπερήχων και τέσσερις κάμερες Surround View, ενώ μπορεί επίσης να ξεκινήσει ανεξάρτητα διαδικασίες στάθμευσης σε περιορισμένο χώρο. Ως μέρος του προαιρετικού Parking Assistant Professional, το όχημα μπορεί να ξεπαρκάρει αυτόνομα μέσω smartphone χρησιμοποιώντας τη νέα λειτουργία Remote Parking. Εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος στο πλάι του οχήματος, το MINI Countryman χρησιμοποιεί αυτή τη λειτουργία για να βγει μόνο του από τη θέση στάθμευσης, διευκολύνοντας τον οδηγό να επιβιβαστεί.

Επίσης, το νέο MINI Operating System 9 χαρακτηρίζεται από απλή, συναισθηματική λειτουργία αφής ειδικά σχεδιασμένη για το MINI. Σε συνδυασμό με το νέο MINI Navigation που είναι βασισμένο στο cloud για ιδιαίτερα ακριβή και γρήγορο υπολογισμό διαδρομής, συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας και προαιρετική δυνατότητα 5G, το νέο MINI Countryman κάνει ένα τεράστιο άλμα στον ψηφιακό κόσμο, υπογραμμίζοντας έτσι την χαρισματική κληρονομιά της μάρκας.

.
.
MINI

Οσον αφορά στα κινητήρια συστήματα, το νέο MINI Countryman συνδυάζει την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων με την αμιγώς ηλεκτρική διασκεδαστική οδήγηση. Το πλήρως ανανεωμένο σύστημα κίνησης και η αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία παρέχουν τη δυνατότητα ταξιδιών πέρα από τα όρια της πόλης - με δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση. Πλήρως ηλεκτρικό, το όχημα διατίθεται στην έκδοση Countryman E και με αυξημένη ισχύ και κίνηση σε όλους τους τροχούς ως Countryman SE ALL4.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW/204 hp του MINI Countryman E αποδίδει ροπή 250 Nm και επιταχύνει το όχημα από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα φτάνει στα 170 χλμ./ώρα. Με ισχύ 230 kW/313 hp, οι ηλεκτροκινητήρες στο τετρακίνητο MINI Countryman SE ALL4 επιτυγχάνουν συνδυασμένη ροπή 494 Nm, επιταχύνουν το όχημα από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα και εξασφαλίζουν τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Το νέο MINI Countryman διατίθεται επίσης με καινοτόμους και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης. Προσφέρεται ως MINI Countryman C με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ως MINI Countryman S ALL4 με σύστημα τετρακίνησης και ως μοντέλο αυξημένης απόδοσης με τετρακίνηση στην έκδοση MINI Countryman JCW ALL4. Το νέο MINI Countryman θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση πετρελαίου.

Για την οδηγική συμπεριφορά, τα ελαφρώς μεγαλύτερα μετατρόχιο και μεταξόνιο μαζί με το ρυθμισμένο σύστημα απόσβεσης σε συνδυασμό με αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση, χαρίζουν go-kart οδήγηση.

Δημοφιλή