ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
30/08/2021 16:52 EEST

Πάνω από 1.500 χλμ. αυτοκινητοδρόμων είναι το χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Ο ελληνικός όμιλος, με την παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, εκτοξεύει τα χιλιόμετρα των αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται.

Eurokinissi

Κατέχοντας το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού, τώρα με την απόκτηση της Εγνατίας Οδού, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατάφερε να ξεπεράσει τα 1.500 χλμ. αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται, καθώς η Εγνατία Οσός έχει μήκος 883 χλμ., μαζί με τους τρεις κάθετους άξονες που εντάσσονται στη σύμβαση παραχώρησης για 35 χρόνια.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.

Υπενθυμίζουμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%), σε κοινοπραξία με την EGIS PROJECTS S.A. (25%), κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για την Εγνατία Οδό, ύψους 1.496.100.000 ευρώ.

Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου, περιέχει επίσης κι άλλες καίριες υποδομές, όπως το έργο της μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, έργα διαχείρισης απορριμμάτων (ΣΔΙΤ Ηπείρου και ΣΔΙΤ Πελοποννήσου) κ.ά.  Παράλληλα, ο όμιλος συμμετέχει στο σχήμα που θα αναπτύξει και θα διαχειρίζεται το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC – Integrated Resort Casino) στο Ελληνικό, ενώ διεκδικεί με αξιώσεις κι άλλα σημαντικά έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων. Το διαρκώς διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο έργων παραχώρησης και ΣΔΙΤ καθιστά τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τον μεγαλύτερο όμιλο παραχωρήσεων στη χώρα και πλέον έναν από τους σημαντικούς διαχειριστές χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με τη συμμετοχή της με ποσοστό 75% στο σχήμα παραχώρησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενοποιεί κατά ΔΛΠ το σύνολο των εσόδων της παραχώρησης, τα οποία με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο υπολογίζονται σε περίπου 11,3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης.

Επίσης, εξασφαλίζεται ένα επιπλέον υψηλό και ταυτόχρονα ποιοτικό ανεκτέλεστο για την ΤΕΡΝΑ, 100% θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει το σύνολο των νέων έργων υποδομής που προβλέπει η σύμβαση (υπολογίζονται σε περίπου 720 εκατ. ευρώ κατά την πρώτη πενταετία μελετών – κατασκευής), το σύνολο των έργων βαριάς συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και σημαντικό μερίδιο των έργων ελαφράς συντήρησης και λειτουργίας. Υπολογίζεται ότι το ανωτέρω τεχνικό αντικείμενο αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της παραχώρησης.