Σανγκάη: Louis Vuitton και Cartier στέλνουν δώρα σε VIP πελάτες εν μέσω λόκνταουν για να μην τους χάσουν

Οι απλοί πολίτες τρέχουν να πάρουν ρύζι, ενώ οι οίκοι πολυτελείας στέλνουν γκουρμέ φαγητό σε VIP πελάτες στη Σαγκάη.
REUTERS

Αυτό που δεν περίμενε η κυρία Ζανγκ όταν άρχισε να εφαρμόζεται το λόκνταουν σε όλη την πόλη της Σαγκάης, ήταν να αρχίσουν να φτάνουν την επόμενη μέρα έτοιμα γεύματα και επιδόρπια από πολυτελείς οίκους μόδας όπως η Louis Vuitton και η Cartier.

Από τότε που ξεκίνησε το λόκνταουν εξαιτίας της COVID-19 την 1η Απριλίου, που έκλεισε καταστήματα και παρέλυσε τις διαδικτυακές αγορές, οι πολυτελείς οίκοι μόδας έχουν ξεπεράσει τις δυσκολίες παράδοσης δώρων σε «πολύ σημαντικούς πελάτες», όπως η 24χρονη επιχειρηματίας Ζανγκ.

Αν και δεν είναι δώρα υψηλής αξίας, η προσπάθεια να διατηρήσουν επαφή μαζί μας, με «εντυπωσίασε και με εξέπληξε», είπε η Ζανγκ, η οποία ήθελε να δώσει μόνο το επίθετό της, για λόγους απορρήτου.

Η Σαγκάη έχει επιβάλει στους κατοίκους της ένα από τα πιο αυστηρά λόκνταουν παγκοσμίως, με τους κατοίκους να απαγορεύεται να εγκαταλείπουν διαμερίσματα σε τετράγωνα όπου έχουν εντοπιστεί κρούσματα COVID-19, ενώ ορισμένα κτίρια, ακόμη και ολόκληροι δρόμοι έχουν αποκλειστεί.

Με τα σούπερ μάρκετ κλειστά και τις αλυσίδες logistics κλειστές, οι κάτοικοι δυσκολεύονται να αγοράσουν τρόφιμα. Οι κυβερνητικές διατάξεις που στοχεύουν στην κάλυψη των κενών έχουν υλοποιηθεί σταδιακά, με αναφορές ανάμεικτης ποιότητας από περιοχή σε περιοχή.

Λειτουργώντας βοηθητικά, πολλές εταιρείες έχουν παραδώσει προμήθειες στους εργαζομένους τους. Για τους πιο πλούσιους, οι τράπεζες και τα ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών μαζί με πολυτελείς οίκους στέλνουν καλούδια στους πελάτες τους, ένα προνόμιο που δεν περνά απαρατήρητο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Κατά τη διάρκεια της επιδημίας, ο διαχωρισμός των τάξεων είναι πιο εμφανής. Οι απλοί πολίτες τρέχουν να πάρουν ρύζι, ενώ οι οίκοι πολυτελείας στέλνουν γκουρμέ φαγητό σε VIP πελάτες», έγραψαν χρήστες του διαδικτύου.

Εκτός από τα δώρα, ορισμένες μάρκες έχουν οργανώσει διαδικτυακά μαθήματα και σεμινάρια. Η La Mer διοργάνωσε ένα σεμινάριο DIY μασάζ προσώπου, ενώ ο Dior έχει προσφέρει κάρτες επτά ημερών για εικονικά μαθήματα σε ένα premium στούντιο γιόγκα.

Ο Prada φιλοξενεί μια εικονική πολιτιστική λέσχη, προσκαλώντας συγγραφείς, σκηνοθέτες και μουσικούς να προτείνουν βιβλία, ταινίες και άλμπουμ. Ο οίκος αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες στο Reuters, πέρα από το ότι η πρωτοβουλία αγκαλίαστηκε. Οι Christian Dior SE και LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE αρνήθηκαν να σχολιάσουν, επίσης. Ούτε η Cartier, που ανήκει στην Compagnie Financiere Richemont SA, και η La Mer, που ανήκει στην Estee Lauder Companies Inc, δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

REUTERS

Συναισθηματική σύνδεση

Το 12% του λιανικού εμπορίου πολυτελείας εκτός της Κίνας βρίσκεται στη Σαγκάη, οπότε το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων κατέστησε αναγκαία την ουσιαστική, αλλά ακόμα και προσωπική, εξυπηρέτηση VIP, δήλωσε ο Τόμας Πιακόντ, επικεφαλής στρατηγικής στην εταιρεία συμβούλων Re-Hub.

Οι καταναλωτές αυτής της αγοράς είναι πιο πιθανό να ξεφύγουν από τον οικονομικό αντίκτυπο του λόκνταουν και να εμφανιστούν πιο έτοιμοι να ξοδέψουν, είπε ο Πιακόντ. «Αυτοί οι πελάτες VIP είναι αυτοί που πραγματικά γνωρίζουν οι επωνυμίες σε πιο προσωπικό επίπεδο. Και οι επωνυμίες ξέρουν πώς να προσαρμόζουν την επικοινωνία τους και να μιλάνε σε αυτούς», είπε.

Η πολυτέλεια δεν βρίσκεται μόνο στην πώληση προϊόντων. Ο εκάστοτε οίκος πουλάει και μια συναισθηματική σύνδεση, είπε η Λίλι Λου, ανώτερη επιχειρηματική διευθύντρια για το ψηφιακό μάρκετινγκ στην εταιρεία διαφήμισης Gusto Luxe. «Υπάρχει ένας δεσμός που υπερβαίνει το προϊόν», λέει η Λου. «Στις πιο δύσκολες στιγμές, παρόλο που ο πελάτης δεν μπορεί να αγοράσει πράγματα από τη μάρκα, αυτή η σχέση πρέπει να διατηρηθεί και να καλλιεργηθεί».

Οι πελατες αυτοί ξοδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες γιουάν (περίπου 15.000 δολάρια) σε ορισμένες επωνυμίες, αν και η ελάχιστη δαπάνη ποικίλλει. Αν και οι αγοραστές αυτής της κλίμακας της Σαγκάης δεν μπορούν να ξοδέψουν σε καταστήματα αυτή τη στιγμή, οι επωνυμίες προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι το αυτό θα γίνει όταν αρθεί το lockdown.

«Πήραμε ίσως 10 τούρτες γενεθλίων και λουλούδια από διαφορετικές μάρκες», είπε η Ζανγκ, αναφερόμενη στη μητέρα της, η οποία είναι επίσης VIP πελάτης. «Είμαι σίγουρης ότι μετά το lockdown, θα γίνουν αγορές».

Δημοφιλή