XL-AUV: Τα μεγάλα υποβρύχια- ρομπότ του αυστραλιανού πολεμικού ναυτικού

Ικανά για επιχειρήσεις σε μεγάλα βάθη, χωρίς να είναι αεροστεγή.
.
.
Anduril

Τρία μεγάλου μεγέθους πρωτότυπα αυτόνομα υποβρύχια ρομπότ (XL-AUV) έχει αναλάβει να ναυπηγήσει για το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας η Anduril - και, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Australian, μεταξύ των ιδιαιτεροτήτων τους δεν είναι μόνο το ότι θα έχουν μέγεθος σχολικού λεωφορείου, μα και το ότι δεν θα είναι αεροστεγή.

Συγκεκριμένα, το κάθε πρωτότυπο θα έχει «wet hull»: Πρόκειται για ένα σχέδιο στο οποίο το νερό κινείται ελεύθερα εντός του σκάφους. Αυτό διευκολύνει τη ναυπήγηση, καθώς δεν απαιτείται ο βαθμός συγκόλλησης που χρειάζεται ένα κανονικό, επανδρωμένο υποβρύχιο ώστε να είναι αεροστεγές και να κρατά ασφαλές το πλήρωμά του.

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Γκούντριτς, διευθύνοντα σύμβουλο της Anduril, μεταξύ των πλεονεκτημάτων αυτής της φιλοσοφίας είναι η μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης, έτσι ώστε το σχέδιο να προσαρμόζεται σε διαφορετικές απαιτήσεις ως προς το μέγεθος, την αποστολή κλπ.

«Δεν φτιάχνουμε απλά τρία ίδια οχήματα» είπε σχετικά με τα τρία πρωτότυπα. «Θα παραδοθούν στο πλαίσιο του τριετούς προγράμματος, σε κλάσμα του κόστους των υπαρχουσών υποβρύχιων δυνατοτήτων. Θα έχουν ένα πλαίσιο από αλουμίνιο καλυμμένο από ελαφρύ “δέρμα” που θα έχει κενά, και θα ταξιδεύουν εντελώς πλημμυρισμένα. Θα έχουν ένα κοινό σύστημα προώθησης με μπαταρία στην πρύμνη, ένα κοινό σύστημα πλοήγησης και ελέγχου στον κώνο της μύτης και ανάμεσά τους θα είναι το φορτίο εξοπλισμού».

Ως προς τα εν λόγω φορτία, ο Γκούντριτς αρνήθηκε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, ωστόσο είπε ότι είναι πιθανόν να έχουν προσανατολισμό προς ένα εύρος δυνατοτήτων ναρκοθετικών και ναρκαλιευτικών δυνατοτήτων, καθώς και αναγνώρισης/ συλλογής πληροφοριών. Η εμβέλεια θα εξαρτάται από τα φορτία εξοπλισμού.

Η Anduril για αρχή θα χρησιμοποιήσει τεχνολογία από την αμερικανική Dive Technologies, της οποίας το τριών τόνων AUV (Autonomous Underwater Vehicle) είναι ικανό να επιχειρεί αυτόνομα για μέχρι 10 ημέρες, με την αρχιτεκτονική του να επιτρέπει αύξηση κλίμακας για αποστολές πολλών εβδομάδων. Επίσης, είναι ικανό για αποστολές σε μεγάλα βάθη, μέχρι και 6.000 μέτρων.