Το μεγαλύτερο μπόνους στην ιστορία των ευρωπαϊκών εταιρειών θα λάβει ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, για να παραμείνει στη θέση του μέχρι τον Ιούλιο του 2028.

Ενδιαφέρον έχει ότι στην ανακοίνωση του ιρλανδικού αερομεταφορέα χαμηλού κόστους υπογραμμίζεται ότι ο «O’Leary πληροί τις προϋποθέσεις για ένα μπόνους άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ» το οποίο θα λάβει με μετοχές της εταιρείας αξίας 111 εκατομμυρίων ευρώ .Οι προϋποθέσεις που είχαν οριστεί για το μπόνους ήταν τα κέρδη της εταιρείας να ξεπεράσουν τα 2,2 δισ ευρώ και η τιμή της μετοχής της να φτάσει τα 21 ευρώ και να διατηρηθεί για 28 ημέρες».

Advertisement
Advertisement

Κάτι, που η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επετεύχθη μόλις χθες Πέμπτη 29 Μάϊου οπότε η μετοχή της Ryanair έκλεισε για πρώτη φορά πάνω από τα 21 ευρώ από τις 2 Μαΐου και παρέμεινε σε αυτό το επίπεδο για 28 ημέρες, κλείνοντας στα 23,74 ευρώ».

Η συμφωνία, είχε επιτεύχθηκε τον Δεκέμβριο του 2022, προκειμένου να διασφαλιστεί η παραμονή του O’Leary στο τιμόνι του ιρλανδικού αερομεταφορέα.

Αντιδράσεις για τα υπέρογκα μπόνους

Όμως το ποσό χαρακτηρίστηκε υπερβολικό από τον Luke Hildyard, διευθύνοντα σύμβουλο του High Pay Centre, το οποίο διεξάγει εκστρατεία κατά των υπέρογκων αμοιβών των στελεχών καθώς συχνά οι αμοιβές τους ξεπερνούν κατά πολύ την αξία της ίδιας της εταιρείας ή των μετόχων της.

Ο O’Leary ωστόσο, είναι ήδη δισεκατομμυριούχος καθώς διαθέτει 44 εκατομμύρια μετοχές της Ryanair, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων S&P Global Market Intelligence, η αξία των οποίων υπολογίζονται σε 1 δισ ευρώ ενώ η αξία της Ryanair είναι στα 25 δισεκατομμύρια ευρώ.

Ο Hildyard όμως επιμένει ότι «το να ξοδεύεις άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ σε κάποιον που είναι ήδη δισεκατομμυριούχος είναι ηθικά αμφισβητήσιμος και πρακτικά αναποτελεσματικός τρόπος κατανομής του πλούτου που συσσωρεύεται στις μεγάλες εταιρείες».

«Η αξία μιας πληρωμής αυτού του μεγέθους ως ανταμοιβή ή κίνητρο για κάποιον που ήδη κατέχει περισσότερο πλούτο από ό,τι θα μπορούσε να ξοδέψει σε πολλές ζωές είναι περιορισμένη. Φανταστείτε τι διαφορά θα έκανε αυτό το βραβείο αν μοιραζόταν με όλους τους εργαζόμενους που έχουν συμβάλει στην επιτυχία της Ryanair» υπογραμμίζει.

Η τιμή της μετοχής της αεροπορικής εταιρείας έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια μετά την δύσκολη περίοδο της καραντίνας που είχε κατρακυλήσει στα 8 ευρώ. Έκτοτε, ξεκίνησε μια ανοδική πορεία καθώς οι ταξιδιώτες επέστρεψαν «πεινασμένοι» για ταξίδια όσο ποτέ. Το διάστημα 2024-2025 η Ryanair έσπασε το ρεκόρ των 200,2 εκατομμυρίων επιβατών, αύξηση 9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η μετοχή της θεωρείται ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών λόγω της αδίστακτης προσήλωσής της στη μείωση του κόστους, η οποία της επέτρεψε να δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο στην Ευρώπη.