ΔΙΕΘΝΕΣ
09/01/2021 17:25 EET | Updated 09/01/2021 18:49 EET

Αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία: Πόσο μοιάζει με την πολύνεκρη σύγκρουση του 2018

Μέσα σε κάτι παραπάνω από δύο χρόνια έχουν χαθεί περισσότερα από 250 άτομα σε αυτές τις δύο εναέριες τραγωδίες.

LOUIS ANDERSON via Getty Images

09/01/2021: Ένα αεροσκάφος της εταιρείας χαμηλού κόστους Sriwijaya Air έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα και τα σωστικά συνεργεία έχουν εντοπίσει συντρίμμια που ενδεχομένως να προέρχονται από αυτό, στη θάλασσα, στα ανοιχτά της πρωτεύουσας της Ινδονησίας.

 Ένα στέλεχος της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας Basarnas είπε ότι μετέφερε 56 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και 10 παιδιά. Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, στο αεροπλάνο επέβαιναν και έξι μέλη πληρώματος.

29/10/2018:  Επιβατικό αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες συνετρίβη και βυθίστηκε στη θάλασσα ανοικτά της Ιάβας, μόλις μερικά λεπτά μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, την πρωτεύουσα της Ινδονησίας, κι ενώ εκτελούσε πτήση με προορισμό την πόλη Πανγκάλ Πινάν, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Εκπρόσωπος της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης της Ινδονησίας διευκρίνισε ότι η επαφή με το αεροπλάνο της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air που εκτελούσε την πτήση JT610 χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωση και πρόσθεσε ότι το πλήρωμα ρυμουλκού που έβγαινε από το λιμάνι της Τζακάρτας ανέφερε πως το είδε καθώς έπεφτε.

Το δυστύχημα του 2018 ήταν ένα από αυτά που αποτέλεσαν αφορμή για την απόσυρση των Boeing 737 MAX (φέτος άρχισε ξανά η επιστροφή τους στους αιθέρες). 

Το Boeing 737 ΜΑΧ έχει συνδέσει το όνομά του με δύο μεγάλες αεροπορικές τραγωδίες σε Ινδονησία και Αιθιοπία, που στοίχισαν τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους.

Ως αιτία παρουσιάστηκε ο προβληματικός σχεδιασμός του MCAS, ενός αυτόματου συστήματος που εμποδίζει το αεροπλάνο να πραγματοποιήσει κάθετη πτώση, όμως φαίνεται πως υπάρχουν αρκετά πράγματα που οδήγησαν σε αυτό το σημείο.

Barcroft Media via Getty Images
Στιγμιότυπο από την τραγωδία του 2018. 

Όσον αφορά την τραγωδία του Σαββάτου, η  εταιρεία Sriwijaya Air προς το παρόν δεν έχει εκδώσει κάποια ανακοίνωση. Μια εκπρόσωπος της Boeing είπε ότι η κατασκευάστρια εταιρεία είναι ενήμερη και παρακολουθεί την κατάσταση. «Εργαζόμαστε για να συλλέξουμε περισσότερες πληροφορίες», πρόσθεσε.

Το αεροπλάνο ήταν ηλικίας 27 ετών. Τη στιγμή της απογείωσής του έβρεχε στο αεροδρόμιο Σουκάρνο-Χάτα

Συγγενείς των επιβατών έχουν συγκεντρωθεί στο αεροδρόμιο και περιμένουν, κλαίγοντας, να μάθουν νέα για την τύχη των δικών τους ανθρώπων.

Η εταιρεία Sriwijaya Air ιδρύθηκε το 2003, εκτελεί κυρίως πτήσεις εσωτερικού στην Ινδονησία και μέχρι τώρα δεν είχε κανένα θανατηφόρο δυστύχημα στο ενεργητικό της. Μόνο το 2008 ένας αγρότης σκοτώθηκε όταν ένα Boeing 737-200 ξέφυγε από τον διάδρομο προσγείωσης επειδή αντιμετώπισε πρόβλημα με το υδραυλικό σύστημά του.

Η Lion Air, μια εταιρεία χαμηλού κόστους που κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά, έχει περισσότερα από 10 δυστυχήματα στο ενεργητικό της την τελευταία 20ετία. Όμως δεν είχε κανένα θύμα από το 2004.