Bιντεοκλήση για δουλειά: Δύο στοιχεία στο σκηνικό που βοηθούν να δείχνουμε ικανοί και αξιόπιστοι

Και τα διακοσμητικά αντικείμενα που μας κάνουν να φαινόμαστε υπερφίαλοι και κάπως ανάξιοι εμπιστοσύνης.
MelkiNimages via Getty Images

Όσοι επιμελούμαστε το σκηνικό των βιντεοκλήσεών μας, προκειμένου να δείχνουμε πιο επιμελείς, σύντομα θα δικαιωθούμε για τους κόπους μας, καθώς έρευνα αποδεικνύει ότι οι βιβλιοθήκες ή τα ράφια με βιβλία, καθώς και τα φυτά εσωτερικού χώρου δίνουν την καλύτερη εντύπωση στις διαδικτυακές συναντήσεις.

Αντίθετα, τα υπερβολικά σύγχρονα αντικείμενα, σύμφωνα με ερευνητές από το τμήμα ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Durham, κάνουν τους συνομιλητές μας να αμφιβάλλουν για το κατά πόσο είμαστε αξιόπιστοι ή ικανοί.

Με βάση έρευνα που διεξήχθη σε μια ομάδα 160 ατόμων, ένα σαλόνι γεμάτο μοντέρνα αντικείμενα, μειώνει τις προσδοκίες των συμμετεχόντων στην βιντεοκλήση για την αξιοπιστία και τις αντικειμενικές ικανότητες του ατόμου στο οποίο ανήκει το σπίτι.

Το φύλο διαδραματίζει εξίσου καθοριστικό ρόλο, καθώς οι γυναίκες είχαν περισσότερες πιθανότητες να λάβουν υψηλή βαθμολογία για την αξιοπιστία και τις ικανότητές τους, ανεξάρτητα από το σκηνικό στο οποίο λάμβανε χώρα η βιντεοκλήση. Μια χαρούμενη έκφραση προσώπου επέδρασε επίσης θετικά στην βαθμολογία περί αξιοπιστίας και ικανότητας.

Αναφορικά με τα δεδομένα, ο Πάντι Ρος, αναπληρωτής καθηγητής στο Durham, δηλώνει: «Σε έναν κόσμο όπου ο Covid-19 ανάγκασε πολλούς από εμάς να παλεύουμε για μια καλή πρώτη εντύπωση μέσω Διαδικτύου, αυτή η έρευνα αποκαλύπτει πως πλέον, στα διάφορα ψηφιακά μίτινγκ, δεν θα πρέπει να μας αφορά μόνο η εμφάνιση, αλλά και το φόντο πίσω μας. Κι όμως, όσο περίεργο κι αν μας ακούγεται, ένας επιτηδευμένος χώρος αρκεί, προκειμένου να μας κάνει να φαινόμαστε λιγότερο αξιόπιστοι από κάποιον υποψήφιο που στέκεται μπροστά σε μια τακτοποιημένη βιβλιοθήκη ή ένα φροντισμένο φυτό. Επομένως, το συμπέρασμα είναι ένα: Αν θέλουμε να κάνουμε μια εξαιρετική πρώτη εντύπωση, τα φυτά και τα βιβλία είναι must».

(Με πληροφορίες από guardian).