Τα εννέα πιο αγενή πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στον συνάδελφο που κάθεται δίπλα μας

Να μην γίνουμε αυτού του τύπου οι εργαζόμενοι.
.
Edwin Tan via Getty Images
.

Όταν καθόμαστε δίπλα σε έναν συνάδελφο στη δουλειά, «λουζόμαστε» τις ιδιομορφίες και τις συνήθειές του. Και δεν αρέσει σε όλους μας αυτό που ακούμε, μυρίζουμε και βλέπουμε.

Συνήθως μπορούμε να αποστασιοποιηθούμε ευγενικά από έναν ενοχλητικό συνάδελφο, αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο να συντονιστούμε ή να αγνοήσουμε έναν αγενή γείτονα γραφείου. Προσωπικά δεν θα ξεχάσω ποτέ έναν πρώην συνάδελφο που άφηνε ψίχουλα από πατατάκια στο κοινό μας γραφείο, για παράδειγμα.

«Η αγενής συμπεριφορά στο γραφείο αφορά την έλλειψη ευαισθησίας προς τους άλλους ανθρώπους. Κυμαίνεται από το να αγνοούμε απλά μέχρι το να είμαστε καθαρά κακόβουλοι», δηλώνει η Μονίκ Βαλκούρ, εκτελεστική προπονήτρια. «Η αγενής συμπεριφορά του συναδέλφου μπορεί να είναι ιδιαίτερα ενοχλητική σε χώρους γραφείων όπου είναι αδύνατο να προστατευτείς από τις μυρωδιές και τους ήχους που δημιουργούνται από ανθρώπους που βρίσκονται κοντά σου».

Αυτό που είναι αγενές για εμάς ή για εμένα (προσωπικά) μπορεί να φαίνεται απολύτως φυσιολογικό σε έναν συνάδελφο. Γι′ αυτό βοηθάει να δίνονται συγκεκριμένα παραδείγματα του τι είναι αγενές και ασεβές. Ζητήσαμε από διάφορους ειδικούς σταδιοδρομίας και εθιμοτυπίας να σταθμίσουν τα πιο αγενή πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στον συνάδελφο που κάθεται δίπλα μας . Να τι είπαν:

1. Να ερχόμαστε στην δουλειά άρρωστοι

.
Westend61 via Getty Images
.

«[Ένα από τα πιο αγενή πράγματα είναι] να φτάνουμε στη δουλειά σωματικά άρρωστοι, να βήχουμε και να φτερνιζόμαστε όλη την ημέρα και να το αποκαλούμε ”απλά αλλεργία”.

«Είτε ο βήχας είναι αθώος, είτε σημάδι ενός βαθύτερου προβλήματος υγείας, οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι όταν πρόκειται να αρρωστήσουν και να χρειαστεί να κάνουν διακοπές. Ειδικά την περίοδο των γιορτών... όταν κάποιος εμφανίζεται να εργάζεται σωματικά άρρωστος, είναι σημάδι ότι δεν σέβεται την υγεία και τα συναισθήματα των άλλων...

Όταν κάποιος βήχει και φτερνίζεται εμφανώς και μπορούμε να δούμε τα σωματίδια στον αέρα μέσω του ηλιακού φωτός, δεν μπορούμε παρά να αισθανόμαστε λίγο ευέξαπτοι και όχι αποδοτικοί». –– Νταιάν Γκότσμαν, ειδική σε θέματα εθιμοτυπίας και ιδρύτρια του The Protocol School of Texas

2. Να αφήνουμε τα πράγματά μας στο γραφείο του συναδέλφου μας

.
Icy Macload via Getty Images
.

«Η μετακίνηση και η αποθήκευση αντικειμένων και υλικών εργασίας σε ειδικούς χώρους εργασίας άλλων είναι πράξη αγένειας επειδή υπάρχει η άποψη ή η υπόθεση ότι όλοι οι χώροι στο γραφείο είναι 100% προσβάσιμοι και διαθέσιμοι για χρήση, παρόλο που αυτοί οι χώροι είναι ειδικά αφιερωμένοι για χρήση άλλου.

... Η μετακίνηση και η τοποθέτηση αντικειμένων ας πούμε, ένα κοινό γραφείο, θυρίδα ή αποδυτήριο, είναι το ίδιο με το να ανοίγουμε την πόρτα σε κάποιο κλειστό γραφείο» — Ρέιτσλ Ισιπ, σύμβουλος παραγωγικότητας

3. Να παίζουμε μουσική χωρίς ακουστικά

Hector Roqueta Rivero via Getty Images

«Κανείς δεν θέλει να ακούσει τη μουσική μας γιατί αποσπά πολύ την προσοχή. Επίσης, δεν έχουν όλοι το ίδιο γούστο με εμάς στη μουσική, οπότε το να τους αναγκάζουμε να ακούσουν ένα μουσικό είδος που δεν τους αρέσει είναι βασανιστικό και αγενές». –– Πάετι Εχσάι, ανώτερη αντιπρόεδρος συγχωνεύσεων και εξαγορών δανεισμού για μια μεγάλη εθνική τράπεζα και «Duchess of Decorum» στο TikTok

4. Να κάνουμε σωματικούς θορύβους ή να κουτσομπολεύουμε δυνατά

.
tomazl via Getty Images
.

«Οι ανεπιθύμητοι ήχοι που προέρχονται από συναδέλφους είναι ένα από τα πιο συχνά παράπονα που ακούω από άτομα που εργάζονται σε γραφεία. Είτε πρόκειται για μουσική, ραδιοφωνικές εκπομπές, τηλεφωνικές κλήσεις, συνομιλίες με άλλους συναδέλφους ή σωματικούς ήχους όπως μάσημα ή βαριά αναπνοή, ο ανεπιθύμητος ήχος στο εργασιακό σας περιβάλλον μπορεί να δυσκολέψει ή να δυσκολέψει τη συγκέντρωση στη δουλειά μας.

Μερικές φορές το περιεχόμενο όσων ακούμε μπορεί να είναι ενοχλητικό, όπως ο συνάδελφός μας που παρέχει ζωντανές περιγραφές της γαστρικής του δυσφορίας, ή ακόμα και βαθιά ανησυχητικό –– Θυμάμαι έναν παλιό συνάδελφό μου που συνήθιζε να τσακώνεται με τη σύζυγό του στο τηλέφωνο και να την απειλεί χρησιμοποιώντας χυδαία γλώσσα. Τα ακουστικά ακύρωσης θορύβου μπορεί να είναι ένα θεϊκό δώρο για τον αποκλεισμό ανεπιθύμητων ήχων.

Έπειτα, υπάρχουν οι πιο κακόβουλες μορφές αγενούς συμπεριφοράς συναδέλφου στο γραφείο, όπως το κουτσομπολιό ή ο εκφοβισμός. Μια γυναίκα που συνεργαζόταν με πελάτη μου είπε κάποτε για άντρες συναδέλφους που θα έκαναν συζητήσεις που ”δυσφημούσαν” το σώμα της. Σε γραφεία όπου κυριαρχεί η ασυδοσία, δεν είναι ασυνήθιστο οι άνθρωποι να προσπαθούν εσκεμμένα να υπονομεύσουν τους άλλους κουτσομπολεύοντάς τους». –– Βαλκούρ

5. Να αποτρέψουμε ανθρώπους που προσπαθούν να κάνουν μια συνομιλία μαζί μας

.
Luis Alvarez via Getty Images
.

«Το να φοράμε ακουστικά με πολύ δυνατή ένταση [είναι επίσης αγενές]. Η εργασία είναι ένα διαδραστικό μέρος και υπάρχουν στιγμές που οι συνάδελφοί μας πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί μας.

Αν η ένταση των ακουστικών μας είναι πολύ δυνατή, δεν μπορούμε να ακούσουμε τους συναδέλφους μας. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από το να μιλάμε σε έναν συνάδελφο και να πρέπει να επαναλαμβανόμαστε συνεχώς επειδή δεν μπορεί να μας ακούσει λόγω ακουστικών. Κάνει τη δουλειά του καθενός πιο δύσκολη και είναι πολύ αγενές». –– Εχσάι

6. Να χρησιμοποιούμε το κοινό γραφείο σαν την κουζίνα μας

«Το πιο αγενές πράγμα που θα μπορούσε να κάνει ένας συνάδελφος είναι να αντιμετωπίζει έναν κοινόχρηστο χώρο εργασίας ως το προσωπικό του γραφείο/κουζίνα. Μιλάω για τη φιλοξενία παρουσιάσεων Zoom σε πλήρη ένταση, τη μετάδοση προσωπικών κλήσεων στο ηχείο, την κατανάλωση σολομού στον φούρνο μικροκυμάτων πάνω από το πληκτρολόγιο και τα να αφήνουμε μια σειρά από χρησιμοποιημένα πιάτα και χαρτιά να περιπλανιόνται στον χώρο εργασίας του γείτονά μας.

Στην καλύτερη περίπτωση, είναι μια αγενής απόσπαση της προσοχής. Στη χειρότερη περίπτωση, αναστέλλει εντελώς την ικανότητα ενός συναδέλφου να λειτουργεί. Αυτή η νοοτροπία του ”προσωπικού χώρου”... σηματοδοτεί ότι οι ανάγκες εκείνου που την υιοθετεί είναι οι μόνες που έχουν σημασία». ––Αν Γλεντούζο, προπονήτρια καριέρας

7. Να παρεισφρύουμε σε μια προσωπική κουβέντα

.
zhuweiyi49 via Getty Images
.

«Ακριβώς επειδή κάποιος κάθεται δίπλα μας και μας ακούει, δεν (σημαίνει ότι ) τον έχουμε προσκαλέσει να συμμετάσχει στη συνομιλία μας αν δεν έχουμε διάθεση να το κάνουμε.

Το να λέμε την γνώμη μας, να δίνουμε (αυτόκλητα) συμβουλές ή να διορθώνουμε κάποιον αφού ακούσαμε μια συζήτηση μπορεί να είναι απαξιωτικό, απογοητευτικό και ακόμη και ντροπιαστικό». –– Μίκα Μέιερ, ιδρύτρια του Beaumont Etiquette

8. Να χρησιμοποιούμε υπερβολικό άρωμα ή κολόνια

«Οι άνθρωποι μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητοι στις μυρωδιές και η κολόνια ή το άρωμά μας μπορεί να είναι προσβλητικό και έτσι να αποσπά την προσοχή. Δεν προτείνω περισσότερα από ένα spritz κολόνια ή άρωμα, αν πρέπει να φοράμε καν». –– Εχσάι

9. Να είμαστε απρόθυμοι να αναλάβουμε την ευθύνη για την ενέργεια που «εξαπολύουμε» στον χώρο εργασίας μας

.
Carol Yepes via Getty Images
.

«Το να διάγουμε την καθημερινότητά μας είναι αρκετά δύσκολο χωρίς να χρειάζεται να υπομένουμε την πιθανή καθημερινή αρνητική ενέργεια, τα αποκαρδιωτικά σχόλια και τα παράπονα από τον εργασιακό μας γείτονα.

Ενώ δεν θα πρέπει να αναμένεται ότι όλοι θα πρέπει να έχουν ”ροζ” διαθέσεις κάθε μέρα, στον αντίποδα το να έχουμε έναν γείτονα που κομίζει αρνητική ενέργεια στον χώρο εργασίας μέσω των σχολίων και των πράξεών του θα μπορούσε να είναι εξουθενωτικό και να κάνει δυσάρεστο το εργασιακό μας περιβάλλον». ––Ζακλίν Μ. Μπέικερ, ιδρύτρια της Scarlet Communications, μιας παγκόσμιας εταιρείας συμβούλων ηγεσίας.