Η Μόντσα γιορτάζει και οι Ιταλοί θρύλοι των ράλι δίνουν το παρών

Από τις 7 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου, το κέντρο του Τορίνο θα φιλοξενήσει περισσότερα από 50 θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα και μηχανές.
Lancia Delta HF Integrale Group A (1992)
Lancia Delta HF Integrale Group A (1992)
STELLANTIS

Τις ημέρες που στην Ελλάδα θα διεξάγεται το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην πίστα της Μόντσα, θα πραγματοποιείται το γκραν πρι της Formula 1.

Παράλληλα, το σιρκουί γιορτάζει 100 χρόνια ιστορίας και το τμήμα Heritage της Stellantis, θα το γιορτάσει φέρνοντας το κοινό δίπλα σε θρυλικά αυτοκίνητα των αγώνων αυτοκινήτου.

Από τις 7 έως και τις 11 Σεπτεμβρίου, η Piazza San Carlo στην καρδία του Τορίνο θα φιλοξενήσει δύο θρύλους των αγώνων ράλι, το FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977) και τη Lancia Delta HF Integrale Group A (1992). Και τα δύο σπάνια αυτοκίνητα αποτελούν μέρος της συλλογής του τμήματος Heritage, η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 300 οχήματα που χαρακτηρίζουν την ιστορική κληρονομιά, των FIAT, Alfa Romeo, Abarth και Lancia. Η παρουσίαση των δύο αγωνιστικών στην Piazza San Carlo αποτελεί μέρος των εορτασμών για τα 100 χρόνια ζωής της πίστας της Monza που στην πορεία της έχει φιλοξενήσει αγώνες Formula 1, αντοχής, ράλι, αλλά και MotoGP.

FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977)

Τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα κατασκευαστών, δύο Παγκόσμιοι Τίτλοι οδηγών και δεκάδες επιτυχίες σε αγώνες σε όλο τον κόσμο χαρακτηρίζουν ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα ράλι της δεκαετίας του 1970. Το FIAT 131 Abarth Rally που εξελίχθηκε από την ομάδα της μάρκας του «Σκορπιού» κυριάρχησε χάρη σε τρία στοιχεία. Την αντοχή, την αξιοπιστία και την ευκολία επισκευών. Αντικαθιστώντας το 124 Abarth Rally ως το επίσημο μοντέλο της αγωνιστικής ομάδας της FIAT, εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Abarth και τον Bertone ειδικά για τους αγώνες ράλι, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει και στις πλέον ακραίες συνθήκες. Βάση αποτέλεσε η δίπορτη έκδοση του 131 όπου στην αγωνιστική έκδοση μειώθηκε σημαντικά το βάρος, χάρης κυρίως στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και συνθετικών υλικών. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.995κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο απέδιδε 215 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 225Nm ροπής στις 5.600 σ.α.λ. Το αμάξι που θα βρεθεί στην Piazza San Carlo είναι το 131 Abarth Rally Gr. 4 το οποίο οδήγησε σε αρκετούς αγώνες ο κάτοχος του τίτλου για το 1978, Markku Alen.

<strong>FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977)</strong>
FIAT 131 Abarth Rally Group 4 (1977)
Stellantis

Lancia Delta HF Integrale Group A (1992)

Σε αντίθεση με το FIAT 131, η αγωνιστική Lancia Delta διατήρησε ελάχιστα στοιχεία σε σχέση με το αυτοκίνητο παραγωγή που σχεδίασε ο Giorgetto Giugiaro το 1979 και κατέκτησε τον τίτλο Car of the Year το 1980. Από το 1986 τέσσερις γενιές τετρακίνητων Lancia Delta HF κυριάρχησαν στους αγώνες ράλι μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1990, καθιστώντας τη Lancia Delta έναν πραγματικό θρύλο των ράλι. Έξι Παγκόσμια Πρωταθλήματα κατασκευαστών (1987-1992), τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα οδηγών (1987-1989 και 1991), ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Group N (1987) και έξι Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα (1987-1991 και 1993) είναι μερικά από τα στατιστικά στοιχεία που συνθέτουν τα βαρύ αγωνιστικό παλμαρέ της Lancia Delta. Το 1987, η Delta HF 4WD έκανε το ντεμπούτο της με μόνιμη τετρακίνηση και εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ZF, κεντρικό διαφορικό συνεκτικού συμπλέκτη Ferguson και πίσω διαφορικό τύπου Torsen. Η απόδοση του κινητήρα από τους 165 ίππους στο αυτοκίνητο παραγωγής έφτασε του 265 στις 6.250 σ.α.λ. στο Group A. Το 1988 η έλευση της Delta HF Integrale έφερε ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερα φτερά, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, νέο κιβώτιο 6 σχέσεων και 23 κιλά χαμηλότερο βάρος. Ένα χρόνο αργότερα, το 1989, η κεφαλή του κινητήρα απέκτησε 16 αντί για 8 βαλβίδες με την Delta Integrale 16V -η οποία ξεχώριζε και από το «φουσκομένο» καπό- να αποδίδει 295 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. Η νέα έκδοση έφερνε μαζί της και μια σειρά καινοτομιών, όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, βεντιλατέρ με υδραυλικό μοτέρ, τηλεμετρία, αλλά και ιδιαίτερα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση του κινητήρα. Στη συνέχεια τη σκυτάλη των επιτυχιών πήρε η Delta HF Integrale 16V Evoluzione, μια εκ των οποίων θα βρίσκεται στην Piazza San Carlo. Στη συγκεκριμένη έκδοση, παρά τις επίσημες τιμές, οι ιπποδυνάμεις όπως και όλων των αυτοκινήτων του Group A της εποχής ξεπερνούσαν κατά πολύ τους 300 ίππους που έθεταν ως όριο οι κανονισμοί.

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Stellantis

Θρυλικές πορείες και στο Ράλλυ Ακρόπολις

Τόσο το FIAT 131 Abarth Rally, όσο και η Lancia Delta HF γνώρισαν σημαντικές επιτυχίες και στον εθνικό μας αγώνα, με το μοντέλο της Lancia να αποτελεί ένα από πιο επιτυχημένα στις ελληνικές χωμάτινες διαδρομές. Το 1978 οι Γερμανοί, Walter Röhrl και Christian Geistdörfer θα έφταναν πρώτοι στη ράμπα τερματισμού στο 25ο Ράλι Ακρόπολις με το 131, ενώ το όνομα Delta θα γραφόταν στην πρώτη σειρά των αποτελεσμάτων του αγώνα πέντε φορές, το 1987 (34ο Ράλι Ακρόπολις, Markku Alén/Ilkka Kivimäki με Lancia Delta HF 4WD), 1988 και 1989 (35ο και 36ο Ράλι Ακρόπολις, Miki Biasion/Tiziano Siviero με Lancia Delta HF Integrale), 1991 (38ο Ράλι Ακρόπολις, Juha Kankkunen/Juha Piironen με Lancia Delta HF integrale 16V) και 1992 (39ο Ράλι Ακρόπολις, Didier Auriol/Bernard Occelli με Lancia Delta HF integrale “Evo”).

H Alfa Romeo τιμά την θρυλική πίστα της Μόντσα με τα Tribe Days
Η Μόντσα αποτελεί το μέρος που δημιουργήθηκε ο μύθος του Quadrifoglio Verde, του συμβόλου που συνοδεύει από το 1923 όλες τις αγωνιστικές Alfa Romeo και τις κορυφαίες εκδόσεις παραγωγής, αλλά και το σημείο όπου η ιταλική μάρκα κατέκτησε τον πρώτο τίτλο στην ιστορία της Formula 1, την 3η Σεπτεμβρίου του 1950 με την Alfetta 158.

Η Alfa Romeo θα γιορτάσει αυτά τα ξεχωριστά γενέθλια της πίστας με τα πρώτα Tribe Days, μια διεθνή εκδήλωση που θα συγκεντρώσει φίλους της μάρκα από όλο τον κόσμο. Τα 112 χρόνια ιστορίας της Alfa Romeo θα αντιπροσωπεύσουν ισάριθμα κλασσικά αυτοκίνητα, ενώ μια ακόμα πιο ξεχωριστή έκπληξη επιφυλάσσει η μάρκα για τα 100α γενέθλια της Μόντσα. 100 από τις συνολικά 500 σύγχρονες Giulia GTA που κατασκευάστηκαν, θα τιμήσουν τα 100 χρόνια ζωής της πίστας, αφού άλλωστε το ακρωνύμιο GTA είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τις επιτυχίες της Alfa Romeoς στους αγώνες. Από την πίστα της Monza το 1965 ξεκίνησαν οι αγωνιστικές υποχρεώσεις των GTA, ενώ εκεί γνώρισαν σειρά επιτυχιών οι Giulia Sprint GTA, Giulia Sprint GTA-SA και GTA 1300 Junior.

Βάση για τις Tribe Days θα αποτελέσουν δύο ιστορικές τοποθεσίες για την Alfa Romeo. Το μουσείο της μάρκας στο Arese και το κέντρο εξέλιξης και δοκιμών στο Balloco. Ξεχωριστές στιγμές αναμένεται να είναι η παρέλαση των 112 κλασσικών Alfa Romeo στην πίστα της Monza το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου και η παρέλαση των 112 κλασσικών αυτοκινήτων και των 100 Giulia GTA από το μουσείο στο Arese στο κέντρο του Μιλάνο την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου.

Την ίδια ημέρα στον αγώνα της Formula 1, τα μονοθέσια της Alfa Romeo F1 Team ORLEN θα συμμετέχουν με νέους -αφιερωμένους στην ημέρα- χρωματισμούς που επιμελήθηκε το Centro Stile Alfa Romeo. Όπως συνήθως οι φίλοι της μάρκας που δεν θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τον αγώνα από τις κερκίδες της πίστας θα μπορούν να το κάνουν στο μουσείο του Arese, απολαμβάνοντας ένα πλούσιο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων.