«Η σηματοδότηση καλύπτει κάτω από 50% του δικτύου Αθήνα - Θεσσαλονίκη»: Σύμβουλος ΟΣΕ στον ΑΝΤ1

Αποκαλυπτική απάντηση από τον σύμβουλο διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη στους Γιώργο Παπαδάκη - Μαρία Αναστασοπούλου. Βίντεο με τις οθόνες στο κέντρο τηλεματικής του ΟΣΕ.
ANT1 / GLOMEX

Εικόνα ημιτελούς «παζλ» από το οποίο λείπουν πολλά κομμάτια παρουσιάζει το σύστημα τηλεματικής παρακολούθησης του ΟΣΕ, όπως αποτυπώθηκε σε απευθείας τηλεοπτική σύνδεση στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» (ΑΝΤ1).

Ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης παρουσίασε την εικόνα, διευκρινίζοντας ότι το σύστημα τηλεματικής - δηλαδή το πιο σύγχρονο εργαλείο για την σιδηροδρομική ασφάλεια στη χώρα - καλύπτει λιγότερο από το μισό του δικτύου σήμερα, ενώ αναμένεται να φτάσει σε κάλυψη 100% μετά από μερικούς μήνες. «Εντός του 2023», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Όπως διευκρινίζει ο κύριος Τερεζάκης, υπό το φως της φοβερής σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, το σύστημα αυτή τη στιγμή καλύπτει τα ακόλουθα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου:

- Από τους Αγίους Αναργύρους μέχρι το Μενίδι και από το αεροδρόμιο μέχρι τα Λιόσια, εντός λεκανοπεδίου

- Από Τιθορέα μέχρι Δομοκό.

- Το Κέντρο Κορίνθου, που ελέγχει από Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη

- Το Κέντρο Θεσσαλονίκης, που ελέγχει από Πλατύ μέχρι Θεσσαλονίκη - και μέχρι Ειδομένη, Στρυμώνα και Προμαχώνα (δηλαδή στα σύνορα).

«Υπάρχει ανάταξη, ώστε να συνδεθούν και τα υπόλοιπα κομμάτια εντός του 2023 για να λειτουργεί το σύστημα τηλεματικής παρακολούθησης σε όλόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο», προσθέτει ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, που επιβεβαιώνει τις βαριές ευθύνες του σταθμάρχη της Λάρισας για την φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Στην ερώτηση, εάν ο σταθμάρχης στη Λάρισα μπορεί να δεν εικόνες ανάλογες με αυτές που έδειξε ο κύριος Τερεζάκης για την Αθήνα, ο σύμβουλος του ΟΣΕ απαντά:

«Η Λάρισα έχει τοπικό κέντρο χειρισμού, το οποίο λειτουργεί εδώ και δύο μήνες, όπως και ο Παλαιοφάρσαλος...»

- Γιώργος Παπαδάκης: Και γιατί δε λειτούργησε στην συγκεκριμένη περίπτωση, και έχουμε 43 νεκρούς;

«Λειτουργούσε (...) Το έβλεπε το κέντρο της Λάρισας μέχρι τη γέφυρα της Αεροπορίας (...) Το σύστημα σταμάτησε να βλέπει το τρένο, κατά ένα τραγικό τρόπο, δύο χιλιόμετρα πριν γίνει η σύγκρουση, γιατί το κομμάτι αυτό είναι υπό ανάταξη και περιμένουμε να το παραλάβουμε σε μερικούς μήνες.

- Γιώργος Παπαδάκης: Τί ποσοστό καλύπτουν οι μαύρες τρύπες στο σύνολο του δικτύου;

«Από έξοδο Αθήνας, Αγίους Αναργύρους μέχρι και Θεσσαλονίκη σχεδόν το 50% του δικτύου - ίσως λίγο λιγότερο - καλύπτεται από σηματοδότηση, όχι απαραίτητα τηλεδιοίκηση»

(Στα 9′ λεπτά και 30″ δευτερόλεπτα ο κύριος Τερεζάκης δείχνει κόκκινα ίχνη τρένων πάνω στην οθόνη του ηλεκτρονικού συστήματος, ενώ ακολουθεί το πολύ ενδιαφέρον σημείο της συζήτησης σχετικά με το ποσοστό κάλυψης του σιδηροδρομικού δικτύου από το σύστημα τηλεματικής.)

Δημοφιλή