Google: Στο στόχαστρο της ΕΕ για αντιμονοπωλιακές τακτικές σε διαφημίσεις

Η ΕΕ ξεκινάει έρευνα για τις διαφημίσεις της Google.
Φωτο αρχείου
Φωτο αρχείου
REUTERS

Η πολυεθνική εταιρεία Alphabet, γνωστή και ως μητρική της Google, βρέθηκε την Τρίτη στο προσκήνιο της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές ξεκίνησαν έρευνα όσον αφορά τις διαφημίσεις της Google. Σκοπός είναι να εξετάσουν εάν έχει θέσει ευνοϊκούς όρους για την ίδια, έναντι ανταγωνιστών και διαφημιστών.

Η Google, πέρυσι, είχε έσοδα 147 δισεκατομμύρια δολάρια από διαδικτυακές διαφημίσεις, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στον κόσμο. Οι διαφημίσεις που φιλοξενεί στις παροχές της, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης, του YouTube και του Gmail, αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών της.

Περίπου το 16% των εσόδων της προήλθε από εταιρείες που χρησιμοποιούν την τεχνολογία της Google για την πώληση διαφημίσεων στον ιστότοπο και στις εφαρμογές τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα διερευνήσει εάν η Google σαμποτάρει τους ανταγωνιστές περιορίζοντας την πρόσβαση τρίτων σε ιστοτόπους και εφαρμογές για διαφημιστικούς σκοπούς, ενώ διατηρεί ταυτόχρονα τα δεδομένα των χρηστών για δική της χρήση.

«Θα εξετάσουμε επίσης τις πολιτικές της Google σχετικά με την παρακολούθηση χρηστών για να βεβαιωθούμε ότι συμβαδίζουν με τον θεμιτό ανταγωνισμό», λέει η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μάργκαρετ Βεστάγκερ.

Η Google δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την Επιτροπή.

«Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα διαφημιστικά προϊόντα μας για να προσεγγίζουν νέους πελάτες και να προωθούν τους ιστοτόπους τους κάθε μέρα. Τα επιλέγουν επειδή είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά», λέει εκπρόσωπος της Google.

Η Βεστάγκερ έχει επιβάλει στην εταιρεία την τελευταία δεκαετία πάνω από 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για τον αποκλεισμό ανταγωνιστών από διαδικτυακές αγορές, έξυπνα κινητά Android και διαδικτυακές διαφημίσεις.

Δημοφιλή